Foto`s


Plaats reactie
Niels Kiezenberg
Berichten: 6
Lid geworden op: 08-05-2003 02:00
Locatie: Velp

12-05-2003 12:38

Hoe maken jullie foto`s van jullie vangsten? Dan bedoel ik van hoever nemen jullie de foto? Welke achtergrond en hoe ga je met de zon om? Laat alles weten wat je kwijt wil ...
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

12-05-2003 14:02

Beste Niels,

Zorg er altijd voor dat je zelf tegen de zon in kijkt en dat de fotograaf laag blijft. Anders zit je met allemaal schaduwen. Als je de zon van achter neemt maak je een foto met tegenlicht. Zo krijg je (bijna) nooit goede foto's.
Ik zorg er altijd voor dat er geen troep ligt rond mij. Ook probeer in ev. bewaarzakken/weegzakken niet op de foto te krijgen. en het liefst ook niets van rodpod/tent/enz.
Alleen de natuur vind ik mooi op de foto's dus moet ik eigenlijk ook nog weg :razz:

Als een maat van mij foto's maakt telt hij altijd af zodat je er zelf rekening mee kunt houden wanneer de foto komt.
Maak de foto's van dichtbij. Als je op een meter of 8 gaat staan zul je op de foto een kleine vis zien en kun je wat moeilijker zien of het daadwerkelijk een grote vis is.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!!

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

12-05-2003 19:49

Op 2003-05-12 14:02, schreef luuk schenkelaars:
Beste Niels,

Zorg er altijd voor dat je zelf tegen de zon in kijkt en dat de fotograaf laag blijft. Anders zit je met allemaal schaduwen. Als je de zon van achter neemt maak je een foto met tegenlicht. Zo krijg je (bijna) nooit goede foto's.
Ik zorg er altijd voor dat er geen troep ligt rond mij. Ook probeer in ev. bewaarzakken/weegzakken niet op de foto te krijgen. en het liefst ook niets van rodpod/tent/enz.
Alleen de natuur vind ik mooi op de foto's dus moet ik eigenlijk ook nog weg :razz:

Als een maat van mij foto's maakt telt hij altijd af zodat je er zelf rekening mee kunt houden wanneer de foto komt.
Maak de foto's van dichtbij. Als je op een meter of 8 gaat staan zul je op de foto een kleine vis zien en kun je wat moeilijker zien of het daadwerkelijk een grote vis is.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!!

Groeten,

Luuk



Heb jij geen gelijk ik ik werk zelf bij een fotopers bureau (voetbal fotografie) als beeldredacteur dus ik bewerk foto op de computer en de gene die op de foto moet staan moet niet recht in de zon kijken zo krijg je reflecties de zon moet schuin achter de de gene zijn die op de foto moet en net buiten de foto zo krijg je geen reflectie's en heb je de zon in jou voordeel.

groeten
kevin
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

12-05-2003 21:36

Kevin,

Leg mij dat eens uit. Je foto's worden zo toch overbelicht????

met afvragende groet,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Plaats reactie