Tips gevraagd voor vissen met centrepin.


Plaats reactie
Ardi vd Wagt
Berichten: 157
Lid geworden op: 14-09-2010 17:21
Locatie: Spijkenisse

17-07-2011 10:41

Hoi

Ik heb een Purist 2, 2051 CL gekocht en er al wat mee gevist, alleen op de kleine voorntjes. Wilde even weten hoe dit zou vissen. En ik moet zeggen ik vind het ontzettend leuk met de pin. Zeker het driften is erg leuk.

Nu zit het weer ook niet erg mee, maar wil vanavond eens gaan proberen op vriend karper.

Zijn er nog steeds tips die ik moet weten als ik vriend karper aan de lijn hebt.
Weet inmiddels uit ervaring dat ik uit moet kijken voor mijn duim als er een run is.

Groet Ardi
Gebruikersavatar
Rene Kleimeer
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-09-2009 13:50
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

17-07-2011 12:33

Hoi Ardi,

Ik weet niet of jouw model ook een lijngeleider heeft? Zeker bij neerleggen, oppakken etc even controleren of dat de lijn goed op de spoel zit.
Zo heb ik wel eens karper verspeeld omdat de lijn een slag om de molenvoet zat. :(

En inderdaad de duim.... :wink:

Groeten, Rene
Chris: You Got him !!
Bob: What the hell am I gonna do with it?
Chris: We go in........
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

17-07-2011 13:36

Ik heb ook een van die modellen de lijn kan niet van de spoel waaien omdat deze centrepin vakken heeft en dus de lijn altijd door een soort vak loopt,een tip ja spoel er nooit te veel lijn op een 80 meter 20/100 ste is meestal voldoende in mijn geval ging er een 28 ponder mee in het net.Als je veel lijn op de pin zet dan kan hij in mekaar kruipen en loopt hij niet meer soepel af voor trotten is dat lastig dan.Voor de rest heb je aan een pin van deze kwaliteit weinig onderhoud op af en toe een druppeltje dunne olie.
m,v,g der ron.
breek me de slurf niet open
Plaats reactie