BOE!!!!! (schrik)


Plaats reactie
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

07-05-2003 08:47

Bij ons in de stadsvijver zijn de karpers helemaal niet schuw meer, ze azen gerust 1,5m van je af terwijl je er als een vuurtoren naast staat.
Bij het gewone penvissen(ik heb het dan het struinen in de polders) schrikken de vissen zeer snel.
Ik jaag ze soms al weg als ik m'n peuk uit me mond haal, dan stamp ik echt nie!

Hoe ver moet ik nu van het stekje af zitten, zonder de vis te verjagen?

met zeeer voorzichtig sluipende groeten,
Koen
Hoezeer ik ook mijn pen bemin, ik zie ´m nog altijd liever onder gaan, dan aan de oppervlakte staan.
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

07-05-2003 09:01

Een karper past zich aan, aan de omgeving. Al bevindt hij zich in een drukke omgeving went hij hier aan en is hij niet meer zo schuw voor de dagelijkse dingen.

Is een karper rust gewent dan zal hij door trillingen snel weg vluchten omdat hij dat als gevaar ziet!
Roeland Pater
Berichten: 14
Lid geworden op: 03-05-2003 02:00
Locatie: Nieuwegein

07-05-2003 09:21

Bas heeft gelijk...

En je kan dan beter 2 meter van de kant af gaan zitten..je hebt toch een lange hengel :wink:
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

07-05-2003 09:42

je kan ook de karper van opzij benaderen zodat je wel aan de waterkant gaat zitten, alleen dat dan de vis zich 3 tot 4 meter naast jouw bevindt. Al hoewel de trillingen voor de vis duidelijk waar te nemen zijn hoe dichter je bij de kant bent.

Als er meer wind op een dag staat zijn de trillingen overigens minder waar te nemen en kan je dichter op de waterkant vissen.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

07-05-2003 17:58

Koen,

Als je de ruimte hebt, dus geen takken en
dergelijke boven je hoofd. Dan zou ik voor een lange hengel kiezen, zodat je een eindje
uit de oever kan blijven! Denk dan aan hengels van rond de 4.20 lengte!

groetjes Benny
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

07-05-2003 18:21

hallo,

wat je ook kunt doen, is wat donkere kleding of beschutte kleding dragen (legerkleding), zodat je niet teveel opvalt aan de waterkant.
ook kun je misschien kruipend/ tijgerend naar de waterkant gaan (zou ik niet bij stadsvijvertjes doen anders denken ze dat je niet helemaal goed wijs bent :grin: , maar in de polders zijn er toch weinig mensen die het zien).
je kunt als er veel bomen/ bosjes langs je stek staan, je een beetje in de buurt van die bomen ophouden, dit valt ook wat minder op.

mvgr Richard
Tom de Haas
Berichten: 124
Lid geworden op: 25-05-2002 02:00
Locatie: Hoofddorp

08-05-2003 00:36

Advies ga ver van de kant zitten. Mijn hengels is rond de 4 meter en steekt meestal maar 25 tot 50 cm buiten de kant uit. En zeker geen lompe schoenen aantrekken. Pas ook op met het neerzetten van je spullen(wil nog wel eens te hard zijn)

Richard,
Trek jij wat aan van mensen die langs komen. Ik liep gister nog met een pak kattebrokjes langs de kant. Loopt er een vent langs is ie 50 meter verder begint ie tegen me te schreeuwen.... Ik denk wat moet die gek van me..... Lopen we naar mekaar toe zegt ie"je kat loopt daar hoor"en ze vinden vissers dan gek!!!!!!!!!!!

Ik trek me er al jaren niks meer van aan.Waar je wel voor moet oppassen bij het penvissen zijn mensen met goede bedoenigen die ff komen praten met je. Meestal resulteert dat in een golf van je stek met als antwoord van die gasten kijk er zit vis. Waarop jij je spullen bij elkaar pakt en de persoon vriendelijk probeert duidelijk te maken dat er vis ZAT.

Dus doe net of je doofstom bent en kijk niet om als er iemand achter je loopt!!!! en maar hopen dat ze door lopen.

Met niet reagerende groet,
Tom
Ik was vroeg schitzofreen maar nu gaat het weer goed met ons!!!
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

08-05-2003 01:12

tom en benny,

Ik heb helaas geen lange hengel omdat ik nog maar een beginnende penvisser ben en dus nog een reguliere karperstok heb.
Ik hoop nog een mooie penhengel te kunnen kopen maar ik wil nog naar enkele concerten(Lowlands en Waldrock).
Ik vis nu met Carpfighter CF van Dam, 2lb, 3.60m

Mensen die ff komen kijken!
Ik vis meestal in een vijver aangezien hier bijna geen polders zijn en de mensen die tegen mij beginnen te praten zijn niet op 10 handen te tellen. Negeren lukt bijna niet, ze zijn nog hardnekkiger dan eenden.
Grote lompe boeren met klompen, heb je wat gevangen? eeh, nu niet meer, maar lief dat je dat vraagt.

En dan die medevissers, komen ze vrage hoe de vangst is terwijl je aan het korsten bent, komt die elite eenden weer naar je stek, en bedankt hoor, maar ja, wat doe je eraan.
Ik hoop maar dat ik gauw 18 wordt, dan kan ik eindelijk de rust opzoeken.

Met van medevissers(sommige) balende groeten,
Koen
Hoezeer ik ook mijn pen bemin, ik zie ´m nog altijd liever onder gaan, dan aan de oppervlakte staan.
jan van kranenburg

08-05-2003 03:31

Zker 12 jaar niet gevist. Ga nou niet katten, maar nu betaalt de Koningin me elke maand, En ik ga weer vissen. Karper uiteraard. Zijn er nog andere vissen dan?

Ben penvisser. Boilie-tijdperk heb ik nog wel beleefd, maar is niet mijn ding.

Ben (weer) lid van 's Gravenhaagse. Vroeger,
leuk in de polder.
Heeft iemand goeie tips, rekening hodend met het feit dat ik geen k/m.'s meer kan lopen met die handel.

Dank jullie,\

Jan
Tom de Haas
Berichten: 124
Lid geworden op: 25-05-2002 02:00
Locatie: Hoofddorp

08-05-2003 17:04

Koen,

Een hengel van 3.60 is prima daarmee kan je ver van de kant af blijven. Oplossing is vroeg in de morgen of laat in de avond te vissen dan zijn er niet zo veel mensen op straat.

Jan,
Als je met de auto de polder inrijdt zijn er genoeg plekken(bruggetjes, duikers ed) waar nooit gevist wordt. Ga voor de ontspanning eerst het parcour eens fietsen(kan je meteen observeren)

Succes
Ik was vroeg schitzofreen maar nu gaat het weer goed met ons!!!
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

08-05-2003 18:55

hallo,

tom,
vaak intereseert het me niet zoveel wat ze zeggen hoor, maar je hebt dan van die mensen die dan heel lollig willen doen en grapjes beginnen te schreeuwen enzo, waarna je dus never niks meer vangt.
en daarom probeer ik zo gewoon mogelijke kleding te dragen.
en s'avonds laat zijn er nog zat mensen die hun honden uitlaten in die parkjes enzo en meestal dus ook vragen of je wat vangt.
Dus het zal weinig helpen om dan te gaan vissen, maar in de ochtend (voor zevenen) zijn er inderdaad niet veel voetgangers in zulke parkjes.

koen,
mensen met goede bedoelingen die dan heel hard schreeuwend een vraag stellen, das inderdaad een irritant probleem, maar je kunt er jammer genoeg weinig aan doen, alleen op rustige plaatsen gaan zitten zoals in de bosjes en de struiken en zoveel mogelijk voetgangerspaadjes proberen te vermijden wil soms nog welleens helpen.

mvgr Richard
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

08-05-2003 19:37

Alsof dat "camouflage" kleding nietopvalt.. Al die verschillende gekleurde plekken :???:

mvg
Robbert
Als je lang van je water wilt genieten, smijt dan niet met namen en gewichten...
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

08-05-2003 22:37

richard,

Nadeel van onze vijver is dat de gemeentje alle bosjes hebben gesnoeid, stekken die je eerder alleen met een pennetje kon bevissen worden nu ook voor statische vissers toegankelijk, de vissen komen nu ook bijna niet meer aan de kant waar is vis, er is namelijk gewoonweg geen beschutting.

mvg, Koen
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

08-05-2003 22:57

Robbert,

Ik heb voor een paar jaar geleden iemand
gezien die z,n hele kop het beschilderd
met camou verf! :smile:
Camouflasche kleding oke, maar jezelf gaan
sminken is niet aan mij besteed! :smile:

groetjes Benny
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

08-05-2003 23:05

Benny,

Misschien wel een typ voor de trollen onder ons
hahahahahha
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

08-05-2003 23:07

eeh,

Hoe zet je smilies in je bericht?
Jeffrey Davelaar
Berichten: 3
Lid geworden op: 08-05-2003 02:00
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

09-05-2003 00:32

Op 2003-05-08 23:07, schreef Koen Workels:
eeh,

Hoe zet je smilies in je bericht?


: ) (zonder die spatie ertussen dan) = :smile:
; ) ( " " " " " ) = :wink:
: ( ( " " " " " ) = :sad:

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karperwereld.nl/forum/faq-nederlands.php#smilies" target="_blank" class=bericht>http://www.karperwereld.nl/forum/faq-nederlands.php#smilies</a><!-- BBCode auto-link end -->
en hier vind je de rest :razz:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jeffrey Davelaar op 2003-05-09 00:33 ]</font>
Fred Vrijhoeven
Berichten: 15
Lid geworden op: 24-08-2003 02:00
Locatie: Apeldoorn

03-10-2003 23:26

ik vis nu sinds kort met het pennetje,
bij mij in de buurt .
het vijvertje is er pas 2 jaar,
heb er nu 3 gevangen alle 65 cm.
2 x schub 1x spiegel.
er moet een hoop karper zitten,
zelfs na horen zeggen eentje van een meter
die kwam uit de forellen kwekerij.
ik heb nu een lok voertje die aardig aan slaat.
ik had een keer voor de gein een klomp voor de kant gegooit (glooiende kant ).
om te zien hoe het zich gedroeg in het water
als bal, goed na verloop van 5 min een hoopje.
ik viste in het medden, met pen toen ik voor mijn voeten vreemde golvjes in het water zag.
ik eens opletten ,
na verloop van tijd kwamen er 4 karpers langzaam happend naar het lokvoer toe
was een mooi gezicht en het bewijs dat het lokvooertje werkte op karper.en ik zit gewoon in burger kleding aan de kant.
nix geen kamou,
als je rustig blijft en geen rare bewegingen maakt dan schrikt de karper ook niet gauw volgens mij,
nu dat is mij ervaring met karper

strakke lijnen vr. gr. Knighthawk
paul van der pluym
Berichten: 160
Lid geworden op: 22-01-2006 08:01

04-02-2006 19:10

als je in de zomer weer gaat vissen... ga dan eens met de korst en ga gwoon stil aan de kant zitten... zoek de karpers op, of strooi er een 1tje voor die tijd wat korsten ( als er geen eenden zitten), zorg er gewoon voor dat je stil bent en gwoon afwachten... dit geeft karpers ook meer vertrouwen in je aas...
penvissen is karpervissen.
Plaats reactie