niks vangen vastlood systeem en penvissen


Plaats reactie
jochem westra
Berichten: 2
Lid geworden op: 21-05-2011 03:59

21-05-2011 04:16

hallo,

ik ben dit jaar eind februari begonnen met vissen met een vast lood systeem . ik heb er nu al wel een paar sessies op zitten ( 150 uur ) gemiddeld gezien. nou begrijp ik dat dat de vis in februari en maart wat moeilijker te vangen is.ik ben inmiddels over gegaan op de pen en het is nu eind mei. maar kan het zo zijn de dat die slechte vangst te maken heeft met de paai en de droogt dit jaar, ik zie elke vijver erbij liggen met een grote grijs/zwarte rand van zo'n 30 tot 40 cm. zuurstof tekort misschien ?
Gebruikersavatar
Eric Jacobsson
Berichten: 155
Lid geworden op: 28-12-2010 11:36
Contacteer:

21-05-2011 21:46

Iets meer informatie, waar vis je mee en hoe vis je.
Heb je al karper gezien op dat water van jou?

Als het heel ondiep is daar waar jij vist kan het zijn dat er veel doodgegaan zijn door de lange winter maar dat is ook maar een inschatting.
Gebruikersavatar
Christian Litjes
Berichten: 214
Lid geworden op: 10-03-2011 17:49

23-05-2011 22:58

Ik ken het gevoel...
Ik ben er zelf nog niet achter waar het aan ligt.
Weet niet of je zelf ook vaak aasbellen ziet? Dit is hier wel het geval. Aasbellen op mijn voerplek, zit er lekker te vissen maar elke aanbeet blijft uit.
Ben net weer terug van een sessie van 4 uur en raad eens? Weer niets! Ze beginnen nu wel te bijten maar zo voorzichtig je kunt er niet op slaan(of lijnzwemmers). Doe je het wel heb je toch niets... Heb in totaal echt 15x mijn dobber overtuigend onder zien gaan en waarvan 5x ook een wegloper er bij en slaan en helemaal niets (haak rechtstreeks op de lijn en met onderlijn met hair).

Als iemand kan vertellen waar het aan liggen die uber slechte sessies?
bart loman
Berichten: 420
Lid geworden op: 24-07-2010 14:44
Locatie: blaricum

25-05-2011 16:05

heb je al wel brasem of zeelt gavangen?
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

03-06-2011 09:30

Klopt helemaal!

Ik heb dit jaar erg veel moeite met het vangen, heb zelf ook een aantal sessies met vast lood gedaan en rara helemaal niets.
Veel bellen en leven maar erg voorzichtig. Gister uren aan de kant gezeten 2x piep piep maar geen runs. Ik denk door de lange winter etc dat het op dit moment erg moeilijk is.

Met de pen verneem ik het ook. Ik wacht persoonlijk niet af tot mijn pen weg schiet. Ik sla al aan wanneer mijn pen naar boven komt, anders verspeel je m al.

En verdorie.... iedereen met zn zeelt, persoonlijk heb ik nog nooit zo een vis gevangen. Echt raar, maar de Brazem en andere grote witvis gaat erg lekker dit jaar (aangezien de zachte aanbeten).

Ik geef het vast lood systeem nog even 2 weekjes en dan gaat het loos. Want mn nieuwe stek is veel belovend..... allemaal bubbeltjes WHOEI!!!! :lol:

Suc6 iedereen
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Christian Litjes
Berichten: 214
Lid geworden op: 10-03-2011 17:49

03-06-2011 23:24

bart loman schreef:heb je al wel brasem of zeelt gavangen?

Gewoon net als anders, alles wat bijt op mais. Ik denk toch dat de kleur nylon geen verschil maakt
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

04-06-2011 17:32

In de laatste vraag het aan Ed viste Ed Stoop met een haakje voorzien van een hair met quick stop. De bijbehorende naald druk je in de quick stop
en je schuift het aas op de naald. Daarna trek je de naald uit de quick stop en klaar is het. Ik gebruik onderlijnen voorzien van quick stop tijdens het
methodfeederen en sinds gister gebruik ik het ook bij het penvissen. Het voordeel is dat je haak altijd vrij hangt.

http://www.korum.co.uk/rig_accessories.php
Plaats reactie