kleur nylon?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eric Jacobsson
Berichten: 155
Lid geworden op: 28-12-2010 11:36
Contacteer:

10-05-2011 21:55

Hallo,

Wat is volgens jullie de een goeie kleur voor nylon hoofdlijn?
Heb zelf een donkergroene lijn(22/00) en ik vis vooral in polderslootjes, is deze kleur hievoor geschikt?

Gr eric
Peter van der Wees
Berichten: 17
Lid geworden op: 28-04-2011 10:38

12-05-2011 10:10

Eric,

Ik neem aan dat je je zorgen maakt over de 'zichtbaarheid' van je lijn onder water? Persoonlijk zou ik me daar niet zo druk over maken. Ik denk dat zaken als aaspresentatie, vissen op de juiste plek en vooral geen herrie maken veel meer invloed op mogelijke vangsten hebben als de kleur van je lijn.

Als ik ga vissen met de method ipv pennen, dan heb ik net zo veel lijnzwemmers op een witte Fireline van Berkley (Dyneema) als olp een bruine nylon lijn. Blijkbaar boeit het de vissen niet zo.

Greetinx Peter
(zo, de eerste post is eruit)
Stephen Ram
Berichten: 52
Lid geworden op: 01-05-2010 01:05

12-05-2011 12:50

Ligt aan de manier van vissen.Als ik aan de oppervlakte vis, merk ik wel dan de lijn van belang is. Mijn haak kunnen ze iig niet zien, dus daar kan het niet aan liggen. Dan blijft enkel de lijn over, want mijn haakaas is meestal de laaste die ze pakken aan de oppervlakte. Ze slurpen eerst de gevoerde brokken naar binnen. Keer op keer.

Met penvissen merk ik weinig verschil tussen verschillende kleuren nylon. Wel is het zo dat je niet voor een rode kleur moet gaan of een kleur dat goed zichtbaar is. Dit gewoon voor het geval dat, maar dat spreekt denk ik voor zich.
Gebruikersavatar
Eric Jacobsson
Berichten: 155
Lid geworden op: 28-12-2010 11:36
Contacteer:

12-05-2011 21:20

Oke bedankt voor de reacties,

Hou het gewoon bij groenige en bruine kleuren, niet te opvallend in iedergeval
Gebruikersavatar
Christian Litjes
Berichten: 214
Lid geworden op: 10-03-2011 17:49

13-05-2011 09:47

Ik zelf vis met witte/doorzichtig nylon . Ik vang gewoon dus denk niet dat de kleur er toe doet. Zal nog eens met bruine nylon proberen laat nog wél weten of het de resultaten beïnvloed heeft.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

18-05-2011 17:00

Als je dan op kraakhelder water vist, aan de oppervlakte, toch wel een 20 jaar hengeldruk erop en je vangt meer met een zwarte ( ala Shimano Technium/ Tubertini Gorilla ) dan met een zogenaamd onzichtbare lijn, zet het je wel aan het denken..

De onzichtbare tig schrikreacties, maar de zwartgekleurde een 15-tal vissen op een ochtend.. Later nog een keer bevestigd.. Vaag.. Proberen, proberen en niet teveel naar de praatjes van fabrikanten luisteren :p
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

18-05-2011 18:19

een doker groene of bruine doet het altijd wel goed.... en ga je op de bodem kan zwart er ook wel bij...

ik zou gewoon als je het niet zeker weet 2 spoelen verschillend nemen en kijken wat beter werkt.. maar denk dat de presentatie belangrijker is dan je nylon...

ik zelf vis met donker groen en met zwart zowel pen als statisch en heb nergens last van..

zou alleen geen rood nemen of geel ;)

succes
Oja joh!!!
Plaats reactie