Doe ik wat verkeerd?


Paul van Hoof
Berichten: 10
Lid geworden op: 26-08-2010 13:27

09-06-2011 12:56

Tja... beetje herkenbaar. Na een nieuwe start vorig jaar sinds 15 jaar niet vissen dacht ik dat dit jaar alles goed zou komen. Vorig jaar
bijna elke keer dat ik ging pennen wel een karper gevangen. Nu ben ik dit jaar al een x of 10 geweest, pas 1 karper in het net !!
Ik ben beperkt in de watertjes waar ik kan vissen, mede vanwege de omgeving en de tijd die ik heb om te vissen. Ben er sinds gister
achter dat er dus echt iets mis was met mijn montage. Waar ik eerst zo goed als geen beet-registratie had, was het gister duidelijk
een keer of 5 a 6 prijs op twee verschillende stekken. Echter, geen enkele vis gehaakt !! Zal nog wel wat ge-experimenteer worden....
Redelijk frustrerend, maar ik blijf proberen. Er zit overduidelijk genoeg karper, ze azen ook regelmatig. (ze zwemmen zelf aan de
oppervlakte een meter van waar ik zit) Volgend experiment is de tijgernoot/kikkererwt eens te vervangen door een bolie en te voeren
met een mix van bollies/tijgernoten/kikkererwten... wie weet...

grt, paulvh
Gebruikersavatar
Victor van Hoek
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-09-2009 16:05
Locatie: Huizen

10-06-2011 09:20

Paul,

als je de karper zo dichtbij ziet zwemmen is het wellicht een keer een idee om met drijvend aas te gaan vissen. Dat heeft mij dit jaar al menig visje opgeleverd. Op de stekken waar ik viste zag ik ook regelmatig karper langs mijn pennetje voorbij schuiven zonder naar mijn aas op de bodem te kijken van g ik ze nu wel op de kattebrok.

Victor
Brasem op je stek in de weer,
Dan komt de karper ook wel een keer!
Gebruikersavatar
Sjors Keij
Berichten: 289
Lid geworden op: 01-05-2011 10:14
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

10-06-2011 09:50

Ik heb tegenwoordig twee hengels bij me. 1 voor met de pen en 1 voor drijvend. Heb geen zin om lijnen te wisselen. Moet zeggen dat ik hierdoor meer vang door het snel kunnen wisselen.
Jum jum vissie!
glen aafjes
Berichten: 20
Lid geworden op: 01-02-2013 22:38

04-02-2013 22:22

Een paar handjes voer!is genoeg voer om meerdere vissen naar je stek te lokken.
En zeker vriend brasem die vaak met meerdere bij elkaar zwemmen.
Ze blijven zoeken tot de laatste mais korrel is opgevreten.
Als je niet bijvoerd dan trek je minder brasem aan.
Het is nu eigenlijk gewoon"er ligt een hapje voor een vis".
Zo voorkom je die hele scholen met brasems op je stek.
Probeer eens een blik tompoes <smaak kabeljauw >leg hem een avond van te voren effe in de koelkast.
Dan blijft hij namelijk effe beter op de haak zitten.
En vis dan een blokje op de haak en voer voor de rest niks bij.
Probeer maar .....succes.
....verbieden is verboden dus verboden te verbieden....
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

04-02-2013 22:48

Whiskas natte kattenbrokjes, ik gebruik vaan de zakjes vanwege het gemak ervan. Er zit 100 gram in per zakje, ideaal gewicht om een stekje mee te bevoeren. De brokjes doe ik aan een hairtje, deze kun je kant en klaar kopen bij de witvis afdeling. Witvis bestendig voertje trouwens!