waar moet je vissen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

03-05-2003 15:54

ik ben afentoe wel eens aan het pen vissen in de polder maar vang nils tot minder (keer 4 achterelkaar gevangen maar daar bleef het bij)
waar houd de karper zich op en waar moet ik vissen en hoe weet ik of er ergens vis zit ik kan toch niet zomaar ergens uitgooien en zitten wachten
als iemand kan helpen graag

't wil niet

met afwachtende groet benjamin
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

03-05-2003 16:13

benjamin

Deze vraag is al vaker gesteld.
Kijk bv eens bij poldertips.

suc6
Koen
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

03-05-2003 16:21

Meestal is het in een polder zo dat de vis niet altijd aanwezig is hiermee bedoel ik dat de vis trekt in de polder ik weet niet hoe lang die polder van jou is en hoe breed maar het kan wel eens zijn dat ze de ene keer op jou stek zitten en de andere keer een kilometer (BV) verder zitten! weet je wat nou zo leuk is van het pen vissen het STRUINEN dus maak verschillende voerplekjes op plekken die jou en de karper aanspreken en ga deze dan ieder afvissen zo'20 a 30 per stekje zo maak je het meeste kans op karper

wat zijn karperstekken?
ER kunnnen heel erg veel karper stekken zijn in een polder en je hoeft ze niet altijd te zien ik noem een paar hotspots op : bruggetjes, paaltjes, pijlers, houten kanten rietkragen, plompebladen, lely's, duikers plitssingen en driesprongen van polders en de bodemstructuur deze zie je niet maar moet je pijlen met je pijl hengel en zo mooie stukken vinden die afwijken van de rest van de bodem snapje

als je meer vragen hebt stel ze maar! :grin:

groeten en heel erg veel suc6 met het pennen in de polder

kevin
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

03-05-2003 19:54

moet je bij al die door jouw genoemde plaatsen dan heel veel of wienig voer neergooen en wat voor je en kun je meteen beginnen als je hebt gevoerd of moet het eerst lokken ofzo
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
remco van esch
Berichten: 314
Lid geworden op: 05-03-2003 01:00
Locatie: Utrecht

03-05-2003 20:56

Je kan het beste niet teveel voeren. Dit omdat je op elke stek in principe vrij kort vist (+- 30 minuten), en als er dan een kilo voer ligt wordt de kans dat de karper jouw aas pakt een stuk kleiner! Als je bijvoorbeeld met mais vist, voer dan slechts een handje of 1 a 2 (is uiteraard afhankelijk van het bestand aan karpers op je water).

Het beste is om, voordat je je hengel optuigt, eerst te beginnen om langs het water te lopen op zoek naar karper, of in ieder geval naar stekken waar van je denkt dat de karper zich daar op zou kunnen houden (voor voorbeelden zie post van Kevin). Je loopt dus het water langs en op deze stekken gooi je wat voer. Nadat je op je laatste stek hebt gevoerd, ga je vissen op je eerste stek en daarna op je tweede. Succes en vooral veel plezier gewenst!

Onthou: EERST OBSERVEREN, EN DAN PAS VISSEN!
Plaats reactie