wat te doen?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
kelvin schroder
Berichten: 13
Lid geworden op: 31-12-2010 08:17

09-04-2011 18:00

Hallo allen,

Ik ben nu al bijna een maand aan het pennen in verschillende sloten, maar het wil geen karper opleveren!!
nu was mijn vraag heeft iemand nog tips om in deze tijd van het jaar een paar mooie karpers te vangen?

gr kelvin
Gebruikersavatar
Michael Kramer
Berichten: 142
Lid geworden op: 08-05-2008 21:22
Locatie: Rotterdam

09-04-2011 18:46

Hoi Kelvin,

Wat voor aas gebruik je? Wat en met welke hoeveelheden voer je? Is er activiteit op de stekken waar je vist te zien?
De bovengenoemde punten neem ik me zelf altijd in acht, op het moment dat ik ga vissen. Het vissen op karper is misschien een van de moeilijkste visserijen die er is. Eigenlijk zijn er geen kant en klare antwoorden voor jou vraag helaas, aangezien karpers op elk water weer anders reageren.

Ik heb wel wat tips voor je, op dit moment zie ik bij mijzelf in de buurt dat karpers overdag nog wel is aan de oppervlakte azen, en in de avond en ochtend meer op de bodem. Al is ook dit op elk water weer verschillend. Kijk voor je gaat vissen is over het water, observeer het water eens. Kijk hierbij naar waar de karper zit, en stem hier je visserij op af. Observeren met het karpervissen is ontzettend belangrijk, speel hier met je visserij op in.

Ja, wat gebruik je qua aas? Ik gebruik op dit moment gewoon blikmais, en heb hier al karper op gevangen, ook brasem, maar ja ik kan daar op zich wel meeleven als bijvangst. Wat gebruik jij als aas op dit moment? Ik voer gewoon een handje mais op verschillende plekken.

Ik vis zelf ook nog maar net met de pen, en moet nog veel leren, en ook ik weet nog niet helemaal alle ins en outs over het vissen met de pen op karper, alleen de dingen die ik opnoem weet ik al wel, en veel dingen ook uit eigen ervaring, een ander kan het misschien op een geheel andere manier aanpakken.

Hopelijk heb je hier wat aan!

Met vriendelijke groet,
Michael Kramer
Vissen is meer dan alleen vis vangen, Vissen is het genieten in de natuur, de spanning van het wachten op een aanbeet en het ontspannen.
Gebruikersavatar
kelvin schroder
Berichten: 13
Lid geworden op: 31-12-2010 08:17

09-04-2011 19:31

oke bedankt voor je snelle reactie,

ik vis op dit moment ook gewoon met blikmais.
maar ik vis wel echt op 1 plek misschien is dat het probleem en moet ik meerdere voer plekjes maken, maar ik weet niet echt goed hoe ik dat moet doen, want hoe lang moet ik op 1 plek blijven en hoeveel moet ik dan voorvoeren moet ik blijven bijvoeren of juist niet?
dat weet ik dus allemaal niet?

gr kelvin
Gebruikersavatar
kevin bogers
Berichten: 73
Lid geworden op: 24-03-2011 21:57
Locatie: breda

09-04-2011 22:21

met penvissen hoef het niet echt voorvoeren dagen van te voren

laten we zeggen je heb een sloot polder van 250 meter

dan ga je naar een begin punt en dan voer je een handje mais
dan loop je stuk verder en nog een handje ik zal niet heel de sloot af lopen met voeren vooral niet als er meerdere mensen actief vissen

ik zou een half uurtje blijven op een plek en dan naar de 2de plek ik doe altijd als ik bij 1 plek weg ga en naar plek 2 ga dan gooi ik altijd nog een handje voer het helpt echt!!

en probeer van qua haakaas ook te veranderen neem bijv. mais mee peperkoek help echt :) en smack in blokjes telkens van haakaas veranderen is een wereld van verschil :)
t Mag vloeien, ‘t mag ebben’ Die niet waagt zal 't niet hebben.
Gebruikersavatar
kelvin schroder
Berichten: 13
Lid geworden op: 31-12-2010 08:17

10-04-2011 09:00

oke, heel erg bedankt voor de reactie's hier heb ik echt wat aan :D

gr kelvin
Gebruikersavatar
Han Eijkenduijn
Berichten: 187
Lid geworden op: 01-10-2009 14:57
Locatie: Purmerend

10-04-2011 09:12

Hoi Kelvin,zet een plaroid zonnebril op je neus en maak zoveel voerplekjes op een water als mogelijk,maar met wel een meter of 60 ertussen.
Vis deze af,ik blijf meestal ongeveer 15 minuten op een plekje.
Mais voeren en deeg op de haak of een zacht kattenbrokje.
Voeren met bix werkt ook goed en 25 kilo kost 9 euro.
Voordeel is ook er is wel lokstof maar niks te eten dus jouw aas zal gepakt worden.
En dan de gouden oplossing,als er geen karper op de stek is ga je niks vangen ook.
Dus voer en zoek,kijk naar stofwolken,belletjes, kolken of een staart en vis daar.
Heel veel plezier en geluk.
Groet Han


There is no dark side of the moon really.
As a matter of fact it's all dark...
Gebruikersavatar
kelvin schroder
Berichten: 13
Lid geworden op: 31-12-2010 08:17

10-04-2011 09:28

oke, bedankt ik had al een polaroid bril aangeschaft, dus dat moet goedkomen.

mvg kelvin
Plaats reactie