Penvangsten maart


Gebruikersavatar
gijs beuningen
Berichten: 234
Lid geworden op: 02-04-2010 11:57
Locatie: nmgn

12-03-2011 21:55

Leuke vissen Erik. Zelf gisteren een paar uur op pad geweest, een 12ponds schub gevangen. Geen foto dit keer, wacht al een tijdje op een blaasbalg ding om makkelijker man/vis foto's te kunnen maken... :roll:
Gebruikersavatar
Han Eijkenduijn
Berichten: 187
Lid geworden op: 01-10-2009 14:57
Locatie: Purmerend

13-03-2011 09:51

Gisteren even een paar uurtjes er op uit geweest,voor mijn maat een brasem en voor mij een spiegeltje van een pond of 10.
Voerplekjes van bix en op de haak een worm.
De kop is er af
Groet Han


There is no dark side of the moon really.
As a matter of fact it's all dark...
Arjan Michels
Berichten: 118
Lid geworden op: 21-02-2010 14:17

13-03-2011 10:00

kevin diederen schreef:Nee, het is geen RW MKIV maar een Milwards Carp Craft. Een wat korter stokje van zo'n 2.70 dat ideaal is onder overhangende bomen. En mede vanwege de korte lengte is hij niet eens zwaar.


Ok hij lijkt er wel erg op, mooi hengeltje.
Heb ook nog een oudee korte 3-delige splitcane in de auto liggen, altijd makkelijk...

Mooie vangsten al Erik, hoop dat ik vandaag ook nog ff tijd heb om voor de eerste keer dit jaar te gaan.
raymond heuver
Berichten: 70
Lid geworden op: 26-11-2010 10:06

13-03-2011 17:14

Christian Hummelink waar blijven de foto,s....
je zij vrijdag dat je heen ging vandaag op de ksn.

ik ga er vanuit dat je wel hebt gevangen vanmiddag..

ik had gisteren en vanmorgen ondangs het lekkere weer een blank op en platte na..

gr
Andre Akkermans
Berichten: 13
Lid geworden op: 23-01-2010 11:38

13-03-2011 20:20

Heren, allereerst mijn complimenten voor sommige van de vangstverslagen met bijbehorend fotowerk. Daar zou menig redacteur jaloers op zijn!

Vandaag was het te mooi om binnen te blijven. Wat een verschil met een week eerder. Kortom vrouwlief lief aankijken en twee uurtjes over de brugleuning dobberloeren. Binnen 10 minuten was het al raak, een kogelrond schubje was de klos. Gelijk bij de tweede inzet gevolgd door een mager schubje vol bloedzuigers, echt los zijn ze dus toch nog niet. De resterende anderhalf uur was gewoon genieten. Meer heb je soms ook niet nodig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

13-03-2011 20:28

Dat is een mooi schubje Andre. Daar mag je best wat vrolijker van kijken. :wink:

Ik had vandaag ook weer eens geluk:
Afbeelding
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

13-03-2011 21:19

Mooie vangsten allemaal! Ik was vandaag met Frank W (niet die van de gelbaits) aan het vissen, maar waar de verwachtingen hooggespannen waren met het mooie weer viel de actie toch een beetje tegen. Na eerst ieder een brasem te hebben gevangen werden we uiteindelijk toch nog allebei beloond met een karper. Frank met een mooi gebouwde schub en zelf moest ik het, o ironie, doen met hetzelfde minkukel als vorig weekend... Daar kreeg ik toch zowat de slappe lach van maar het was meer een boer met kiespijn 8)

Zo zie je maar weer, soms gaat het allemaal vanzelf en soms moet je er hard voor werken. Mijn harde werk werd zelfs nog 'beloond' met een 2e brasem :lol: Hieronder een fotoverslagje, dit keer speciaal voor Raymond 8) :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten Christian en Frank
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Tonnie Amelink
Berichten: 183
Lid geworden op: 06-02-2007 19:54
Locatie: La Bedchairyona

13-03-2011 22:27

Toch mooi gedaan jongens, zo zie je maar weer, de ene dag is de andere niet :wink: .
Ikzelf zou op zo'n dag een goed gevoel aan overhouden dat na het harde werken in ieder geval een karper in het net verdwijnt, ook al is het er een die je pas nog gevangen hebt.
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

14-03-2011 09:24

Dat gevoel is er ook wel hoor Tonnie, daarbij komt dat een dag vissen met dit heerlijke weer sowieso geen straf is :wink:
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

14-03-2011 09:53

Mooie vangsten allemaal!
Kevin, eerste toch van dit jaar? Gefeliciteerd!

Zelf ook op pad geweest, na vijf minuten al deze:

Afbeelding

Daarna tijd vooral besteeds aan het rondkijken op eventuele nieuwe stekken, weinig tijd die de pen in het water heeft gelegen gebeurde er niets meer.

Maar wat een heerlijke dag was het zeg, gok dat bijna heel vissend nederland van deze dag heeft genoten!
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

14-03-2011 17:04

Mooi schubje, Andries!! 8)
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

14-03-2011 17:22

Nee Andries, de eerste kwam in feb. al op de mat tijdens een nachtje op een kleine afgraving. Maar deze is wel mooier. :D
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
raymond heuver
Berichten: 70
Lid geworden op: 26-11-2010 10:06

14-03-2011 18:22

Christian Hummelink mooi verslagje weer ..
en de anderen trouwens ook..
morgen mischien even een paar uurtjes heen.
groeten
Gebruikersavatar
Hans Sluijter
Berichten: 413
Lid geworden op: 27-07-2006 11:57
Locatie: Steenderen

14-03-2011 18:30

Vanmiddag even met de pen er op uit geweest. De brasems waren actief. Ze lieten meerdere keren hun staart en of rugvin zien. De karpers waren helaas minder actief.
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

14-03-2011 19:45

He Christiaan Hoop Bananen karpers zeker in dat vijvertje? :wink:

Grtz rich
Abel Hannema
Berichten: 51
Lid geworden op: 01-07-2007 16:16
Locatie: edam

15-03-2011 18:42

Vandaag een middagje penvissen. Ik ben eigenlijk een afstandvisser / boilie knaller.
Ik heb een 1 lbs cjw penhengel gekocht en vandaag mee gevist.Helemaal gaaf.
Resultaat 4 voorns en een karper van ongeveer 10 pond, wat een strijd aan zo'n hengel, helemaal leuk.
Ik denk dat mijn delkims niet veel gebruikt gaan worden dit seizoen, ik ben helemaal om.
Groeten,
Ab Hannema
Ga vaker in Hoorn uit eten.
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

15-03-2011 20:20

Nadat de piepers afgelopen sessie wederom geen teken van leven gaven ben ik vandaag voor het eerst dit jaar met de pen op pad geweest.

Zelfde water als normaal, alleen nu in een verlaten arm. Wind stond er zachtjes in te blazen, en aangezien het er behoorlijk ondiep en modderig is vond ik het aantrekkelijk om te proberen met deze temperaturen! Nou de vis had er aardig zin in, het leek af en toe net dolfinarium. Springen en rollen als een gek! Helaas net buiten werpafstand, maar een paar plekjes aangevoerd en afgelopen gaf toch nog 3 gave schubjes als resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de criticasters; er ontbreekt inderdaad iets :wink: Ach het gras lag best lekker, zelf getest :lol:

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Arjan Michels
Berichten: 118
Lid geworden op: 21-02-2010 14:17

15-03-2011 21:57

Mooie visjes, zien er al lekker stevig uit.
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

16-03-2011 10:22

Gister ook nog weer eens lekker met het (licht)pennetje gevist. Wat een actie! was het niet meer gewend :wink: Als eerst kwam er een klein puntgaaf schubje boven water, leuk begin. Vervolgens kwam er een van de grotere schubs van het water(klein vijvertje) naar boven. Leeg, maar toch goed voor een pondje of 18-19 :)
Even een vlug matfototje gemaakt:
Afbeelding

Daarna volgde in de andere vijver een mooi bekend spiegeltje, welke ik op een zeer merkwaardige manier precies midden op de flank gehaakt had na een mooi wegloper. Toch een behoorlijk gevecht aan gehad :P Vervolgens nog een ander klein spiegeltje dat tijdens het onthaken in het water mijn haak mee wist te nemen naar plaatsen waar ik er niet meer bij kon :P Dat betekende voor mij de reis huiswaarts.

Toch leuk voor een kleine 3 uurtjes pennen.
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

16-03-2011 10:33

Goed bezig Bart 8)
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Paul Verweerd
Berichten: 18
Lid geworden op: 17-03-2008 15:23
Locatie: Rotterdam

17-03-2011 22:14

Vandaag lekker een middag vrij genomen. Ik wilde eigenlijk alleen gaan als het zonnetje zou schijnen maar toen ik vanochtend de auto moest pakken kon ik de verleiding niet weerstaan en besloot zowiezo te gaan. Het was minder mooi als gisteren en zeker minder warm. Volledig bewolkt en een straf windje uit het noorden, gelukkig in mijn rug.

Naast mijn pennetje die ik een metertje uit de kant had liggen heb ik ook de bolie stok meegenomen. Langs de overlant van de brede vaart midden in het land, zag het er prima uit, een metertje diep en redelijk harde bodem. Op die hengel de hair beaast met precies dezelfde combinatie van (net zinkende)popup en mais als de penhengel. PVA Bag eromheen met wat ge-soakte pallets en met een flinke pendelworp langs de overkant.

Het pennetje aan de penhengel danst op de golven en het lijkt wel of er leven in zit. Geen beet die doorzet jammer genoeg. Pennetje even gecontroleerd en een stukje naar rechts neergelegd. Tegelijkertijd hoor ik wel 2 piepjes op de rechter hengel wat aarzelend doorzet in een hele langzame run. Ik sla aan en voel een slaperige karper die niet zo veel doet Echter na een tiental meters krijgt hij de spirit en neemt een flinke run. Misschien toch een grotere. Afijn na een flinke dril met geven en nemen kan ik het net sluiten onder een dikke vette schub. In het net lijkt hij nog dikker, of is het net kleiner ? Hij past ook net op de mat die toch 90 cm breed is. Snel even op de foto (met de Nokia 97 Mini) en toch maar even wegen. Shit man: 31 pond !.

Afbeelding

De tweede dertiger dit jaar en op dezelfde stek. Een stek waar ik dit jaar voor het eerst ben gaan vissen in Februari. Moet vast mooi worden als het lente wordt ! Kan niet wachten op de zon en zwoele ochtenden.


Goed weekend alvast !
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

17-03-2011 22:33

Dat is een hele nette schub Paul, gefeliciteerd en een leuk verslagje!
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

18-03-2011 17:41

Paul,

Fraaie vis hoor en leuk verslag! Netjes.

Even een opmerking nog, niet raar bedoelt overigens. Of die vis nu 5 kg, 10,15 of 20 kg weegt is niet relevant. Wel zou ik je willen aanraden een andere weger aan te schaffen..want dat ding wat daar ligt is gewoon bagger van de bovenste plank. Ben zelf werkzaam geweest in een hengelsport zaak en heb heel wat getest met verschillende weegschalen. Maar dat ding..als een pak suiker kon praten hattie waarschijnlijk gezegd..' Ik weeg toch echt één kilo hoor, en geen 2 ' :)


Met vriendelijke groet,

Rick
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

19-03-2011 11:31

Tsja het kan verschillen Rick. Ik had vroeger ook zo'n ding en zolang hij bij een emmer met 10 liter water ook 10kg bleef aangeven heb ik hem met grote tevredenheid gebruikt. Maar je hebt gelijk zonder 'ijken' zou ik er ook geen vertrouwen in hebben.

Klasse vis trouwens Paul, mooie stevige schub!
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

19-03-2011 20:08

Weer lekker gepend vanmiddag, 3 karpers, een brasem en zelfs een voorn die niet van mijn snoepgoed af kon blijven... Kers op de taart was het mooie koikarpertje! De pen begon heel traag te hobbelen en ik prikte heel lafjes vast omdat ik aan een brasem dacht, maar daarna ging dit feloranje rakkertje behoorlijk tekeer, erg leuk 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!