Een vraagje!


Plaats reactie
Lars Verboom
Berichten: 14
Lid geworden op: 21-04-2010 14:23

25-02-2011 14:25

Hallo,

Ik ben ongeveer een jaar erg actief geweest met statisch vissen en wil het penvissen is oppakken voor dagen en periodes dat je minder tijd hebt.

Ik woon in Nieuwegein en heb erg leuke sloot vlak bij me huis, deze loopt erg ver door. Nu weet ik van vroeger dat er erg veel karper werd gevangen met zowel pen als korst en ik dacht ook statisch.

De laatste paar jaar totaal niet naar dit water omgekeken en heb het idee dat de karper stand erg klein is. Maar weet dit helemaal niet zeker.

Ik wil erg toch weer is gaan proberen met de pen, maar hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb geen flauw idee of er nog Zit, hoeveel er nog zit etc.

Misschien zijn er ook mensen uit Nieuwegein die er meer van weten. En er mss wat meer kunnen vertellen.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Victor van Hoek
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-09-2009 16:05
Locatie: Huizen

26-02-2011 09:34

He Lars,

gewoon gaan proberen. Loop eens een paar keer langs het water om te kijken of je karper of aasbellen ziet. Indien mogelijk pak je de fiets aangezien je aangeeft dat het een lang water betreft. Het is een kwestie van mogelijke goede stekken noteren/onthouden.

Vervolgens gewoon stekken aanvoeren en afvissen. Wellicht is het verstandig als beginnden penvisser om even te wachten tot de temperaturen iets hoger ligger. Heb je een actievere vis die sneller te vinden is.

Succes met pennen.
Brasem op je stek in de weer,
Dan komt de karper ook wel een keer!
Gebruikersavatar
Gerard van Emmerik
Berichten: 148
Lid geworden op: 31-03-2008 19:46
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

26-02-2011 11:32

En als je vaak aan het water bent, kom je vanzelf wel een medevisser tegen (als er nog vis zit). :wink:
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

26-02-2011 12:01

Lars,

Hoe minder tijd je hebt, hoe groter het belang van de juiste stek op het juiste moment. Ga dus kijken wanneer ze waar zitten. Jij moet naar die karpers toe i.p.v. andersom.

Succes,
Willem
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

26-02-2011 18:00

vegeet vooral niet eens te gaan kijken rond de paaitijd, dan krijg je toch vaak wel een goed idee van wat er zwemt, qua aantallen en formaat!
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Plaats reactie