Telescopische penhengel?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Victor van Hoek
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-09-2009 16:05
Locatie: Huizen

19-01-2011 09:05

Voor velen ongetwijfeld een bekend verhaal: Je gaat op vakantie met het gezin met de auto. Je wil daar wel vissen, maar om nu je 2-delige penhengel dwars door de auto heen te laten lopen terwijl je 600km in de auto zit is niet ideaal.
Nu dacht ik dus aan een telescopische hengel, te gebruiken als penhengel. Ik had het volgende opgedoken:
- X2 Renegade
- Spro Manhattan Tele 70
- Spro Dyno Force Tele
Alle hengels zijn in 3,60 m te verkrijgen en hebben een transportlengte van onder de 80cm. Dat ga ik altijd meekrijgen in de vakantie.

Iemand ervaring met het gebruik van een telescopische hengel als penhengel?
Al het advies is welkom.

Alvast bedankt.
Victor
Brasem op je stek in de weer,
Dan komt de karper ook wel een keer!
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

20-01-2011 10:30

Heb je al eens aan een 4-delige hengel gedacht? Zelf ben ik momenteel aan het wachten op een Harrison 4-delige Avon (1,5lb).
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

21-01-2011 01:54

Ik wilde eigenlijk ook dit topic openen, dus komt mooi uit.

Ik wil namelijk een ook een telescopische penhengel. Meerdelig maar dan kleine delen heb ik niks aan, want ik wil hem opgetuigd houden.

Ik ben bij de BHC geweest, een mooi uitschuifbaar net gezien, wat ik ook nodig heb, maar daar gat het topic niet over, en een aantal telescopische hengels in mijn handen gehad.


1 die me wel beviel was:

shimano bx te 420 fa

120 euro kost die.

Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken, en overal worden die dingen afgeraden omdat telescopische hengels nu eenmaal minder zijn dan 3 of 3 delige hengels. Met name door de oogverdeling.

Nu kan dit wel zo zijn, maar als ik dan die shinamo in mijn handen heb, dan voelt dat toch wel degelijk, en ik kan me haast niet voorstellen dat je hier geen karper fatsoenlijk mee kan drillen en landen.

Gewoon zorgen voor een goede molen, nou dat heb ik, en goed de slip gebruiken, nou dat zit ook wel goed.

Dan moet ik met deze hengel toch gewoon een mooie penhengel van kunnen maken waar mee je veilig in de polder en stadswateren kan vissen?

Kunnen de mensen die ''tegen'' telescopische hengels en anderen eens reageren op dit, is het wat die shimano? of gewoon echt niet doen?

Of misschien vind je een andere telescoop uit dezelfde prijsklasse beter.

Graag wat reacties aub.
Zit hier wel vis?
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

25-01-2011 17:02

Nog ff schaamteloos bumpen voordat ik 300 euro aan rotzooi uit geef.

Iemand die toevalig dit topic heeft gemist en nu wat info wil delen?
Zit hier wel vis?
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

30-05-2011 20:00

Nou, niemand die destijds reageerde dus ik heb de gok dan maar genomen. Heb niet de shimano gekocht, heb er 1 van 55 euro van jrc gehaald. Zonder auto kom je gewoon nergens met je hele karperuitrusting. Ik moest het toch eens proberen of dat ik mijn gehele uitrusting snorfiets proof kan maken. Dus een gokje van 55 piekjes genomen.

En................

Ik snap werkelijk waar helemaal niks van dat mensen zo negatief zijn over deze hengels. En ik heb er nog wel 1 van de goedkope klasse.

Ik kan eindelijk!!!!!!!!!!!! weer heel Breda eo af met mijn hengels, met 3 hengels (ook uitschuifbaar net aangeschafd) en mijn hond op de snorfiets om te gaan vissen. Ik had dit veeeeel eerder moeten doen.


De hengel, ziet er degelijk uit, op alle facetten. Ik vind het ook best een mooie blank. Hij is niet slap, maar hij buigt toch mooi gelijkwaardig ovber de gehele hengel door. Ogen zijn degelijk. Als je hem uitschuift voel je gewoon dat het goed zit. Als je aan het vissen bent schuift ie niet zomaar terug. De ogen zijn goed.

Ik kan er prima mee penvissen, hij is perfect om te korsten. Ik kan er met vast lood mee vissen (ik gebruik 60 gram, gaat prima). Ik kan hem gebruiken voor ''the methode'', ik kan er mee op snoek, zowel met dobber als vast lood. Ik kan er voorns mee tikken.

Ik kan weer alle kanten uit, zowel kwa reikweidte maar ook kwa visserij.

Als je in de polder vist, in singels, vaarten, putjes noem maar op. Dan kan je met deze hengel prima uit te voeten. Echt een aanrader voor mensen zonder auto. Ook voor mensen met aan auto overigens, want hoe vaak rij je niet langs een watertje waar je wel eens ff snel zou wllen korsten. Dan ist wel zo handig als je zo een ding achterin hebt leggen. (niet je vispas vergeten)


Vergeet de instant fisherman, vergeet die kleine rode in plastic verpakte telescoopjes. De hengels zijn sterk verbeterd, en je doet er geen miskoop aan, dat beloof ik je.
Zit hier wel vis?
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

31-05-2011 16:04

Welk type van JRC heb je precies?
Kan je misschien een linkje plaatsen?
BVD!!!
Gebruikersavatar
Victor van Hoek
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-09-2009 16:05
Locatie: Huizen

31-05-2011 16:20

Goed om te horen dat je positief bent over hetgeen je gekocht hebt. Het gaat er tenslotte om dat je met jouw materiaal kan vissen op de manier die jij wilt.
Ik heb zelf de tip gekregen om de SPRO tfx6 dyno force tele 60 aan te schaffen. Deze is 3.60 meter, dus lang genoeg voor diverse visserij.

Josef, zou je het type van de hengel nog even willen plaatsen? Ben wel benieuwd. Hij ligt in ieder geval in dezelfde prijsklasse als de SPRO (deze is 48 euro).
Brasem op je stek in de weer,
Dan komt de karper ook wel een keer!
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

07-06-2011 16:10

Sorry mensen, ik heb dit topic een hele tijd in de gaten gehouden, niemand reageerde. En dan is het zo ver, en dan mis ik dat.

Had een pmmetje gehad, welke hengel het is, zal ik hier ook even weg zetten:

Het is een JRC contact, 3,60 meter. Ben er nog steeds zeer tevreden over, de 1ste niet al te grote karpers zijn al gedrild, en ook al een grote snoek.

Nu heb ik nooit heel dure hengels gehad, maar 2, 300 euro toch wel. Nou, ik heb met deze van 55 piek veel meer plezier. Mocht het toch snel kapot gaan, of snel slijten (eerlijk is eerlijk, dat kan ik ook nog niet weten) dan koop ik weer een nieuwe voor dat geld.

Maar als je een beetje zuinig op je spullen bent, dan kan die jaren en jaren mee gaan denk ik.
Zit hier wel vis?
Plaats reactie