penvissen met een feeder


Plaats reactie
Jeremy Boer
Berichten: 94
Lid geworden op: 09-10-2010 14:42
Locatie: Almelo

15-10-2010 20:12

hallo,
kan je goed penvissen met een feeder of niet maar wat voor feeder heb je dan nodig een lichte medium of heavy ?

mvg
ik ben een startende karper visser als ik iets fout zeg/doe verbeter me A.U.B
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-10-2010 22:29

Feitelijk ongeschikt door de actie en de bouw van de hengel, wil niet zeggen dat je niet met een heavy op karper kunt vissen maar dan wel met de voerkorfjes.
ik weet uit ervaring dat het ook nog eens leuk werk is.
Vissen is een hobby, geen religie!
Jeremy Boer
Berichten: 94
Lid geworden op: 09-10-2010 14:42
Locatie: Almelo

15-10-2010 23:00

maar je kan wel gewoon pen vissen met de feeder en op karper met vastlood een medium/heavy is tog goed
ik ben een startende karper visser als ik iets fout zeg/doe verbeter me A.U.B
Gebruikersavatar
Frank Waanders
Berichten: 217
Lid geworden op: 27-08-2007 14:37
Locatie: Hengelo

16-10-2010 10:34

Waarom zou je dit willen? :roll: Op zeer open water maak je afhankelijk van de grootte van de vissen die je probeert te vangen nog enigszins kans. Kan je echter uit ervaring vertellen dat je veelal tekort schiet qua ruggengraat welke uit de blank moet komen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-10-2010 11:08

Jeremy je leest mijn antwoord niet helemaal goed of hij is niet duidelijk genoeg dat kan ook.
Nee de feeder is niet geschikt om met de pen te vissen.

Alhoewel er wel een mooie toevoeging is tegenwoordig en dat werkt goed op afstand.
Ik denk echter niet dat je dat bedoeld, dus mijn antwoord blijft nee niet geschikt "tenzij".

Kijk hier maar eens werkt echt goed.

http://www.visseninzeeuwsvlaanderen.nl/ ... bbers.html

Krijg je echter te maken met de grotere karper dan zou je wensen dat je een echte penhengel had gekozen.

De polaris is daarom meer geschikt om op afstand op brasem te vissen met de kans op karper.
Vissen is een hobby, geen religie!
Jeremy Boer
Berichten: 94
Lid geworden op: 09-10-2010 14:42
Locatie: Almelo

16-10-2010 16:01

ik heb nu een shimano hyperloop ax float gehaald
is dat een goede hengel
ik ben een startende karper visser als ik iets fout zeg/doe verbeter me A.U.B
Ardi vd Wagt
Berichten: 157
Lid geworden op: 14-09-2010 17:21
Locatie: Spijkenisse

16-10-2010 18:10

Hoi

Ik ben ook zo begonnen, je gaat toch niet als starter allemaal nieuwe hengels kopen omdat je toevallig eens wat anders wilt vissen dan wat je normaal altijd doet. Of het een keer wilt proberen.
Een feeder heeft nu eenmaal een andere actie dan een penhengel, meer een top kromming dan een gehele kromming. Is wat lastiger om de vis te sturen maar het kan zeker wel.
Als je eenmaal aan de pen verslaafd bent ga je vanzelf naar een betere hengel. Ik ben nu aan het sparen voor een mooie Hybride float van BB. Maar ben dan ook in korte tijd helemaal verslaafd geraakt aan het penvissen. :lol: :lol: :D

Groet Ardi
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-10-2010 19:53

Volgens mij was de vraag of de hengel geschikt was, niet of je er mee kunt beginnen, maakt voor het antwoord overigens niets uit.
Het belang van de vis staat vooraan is het niet?

Persoonlijk denk ik dat de hyperloop wel erg "soepel" is, hangt dus weer af van de vis die er rondzwemt en je eigen techniek, gezien de leeftijd zal die nog ontwikkeld moeten worden.
De kans met een "verkeerde" hengel is dat men af haakt en dat is jammer zeker bij het penvissen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Grieko Marinus
Berichten: 19
Lid geworden op: 04-10-2009 14:12

17-10-2010 13:32

Hoi,

Gebruik vaak als 2e hengel een sensas river feeder van 150 gram werpgewicht, vis er mee op graskarpers, dat gaat heel goed,

Groetjes.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

25-10-2010 11:52

Topicstarter heeft zn antwoord al, maar voor andere nieuwsgierigen. Ik ben begonnen te pennen met een winklepicker. Hiermee heb ik gevist op stadsvijvertjes, met vissen tot een pond of 15 en zeer beperkte hoeveelheid obstakels. Niet ideaal, maar viel me helemaal niet tegen moet ik zeggen. Ik was verrast over de mate waarin ik met het pickertje nog de vis kon sturen. Op mijn winklepicker heb ik een het goedkoopste shimano model molen (hyperloop) en ook dat ging prima. het hoeft allemaal niet zoveel te kosten, maar de situatie moet het wel toelaten (kleine vis / geen obstakels).
Plaats reactie