viswater


Plaats reactie
alphons heijman
Berichten: 20
Lid geworden op: 24-07-2010 14:19

10-10-2010 21:21

Hallo,

Ik vis al een aantal jaren statisch maar ben sinds kort ook aan het pennen.Weet iemand misschien leuke watertjes in de buurt van rijswijk zh waar ik lekker kan proberen en ook nog redlijke kans maak op een vis.Alvast bedankt.

Alphons
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

12-10-2010 08:52

Slootjes, plasjes, het water waar jij statisch zit (zal je verbazen dat je dan opeens andere vissen gaat vangen).

M.a.w. pak de fiets, doe een rondje, maak een paar voerplekjes en vis deze een voor een af. 10 - 15 minuutjes per stek en je betrijkt in een middag een ontzettend groot gebied en je bent in een middagje onwijs veel te weten gekomen over de wateren in jouw omgeving.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

18-12-2010 02:16

Inderdaad, bijna alle watertjes waar statisch karper te vangen is zijn ook met het pennetje goed te bevissen.
Ga maar eens s'avonds zo laat mogelijk een aantal stekken af met een emmertje (hennep-mais mix
bijvoorbeeld), volgende ochtend de wekker vroeg zetten en dan rond zonsopkomst die plekjes afvissen. Niet
te veel meer bijvoeren dan, meestal zijn de stekken zelfs nog actief van de avond ervoor :)

Karpers komen op verassend dicht bij de kant zo vroeg in de ochtend. Rietbosjes waar je nooit echt aandacht
aan hebt besteed blijken op het rustigste moment van de dag ineens hotspots...

Nu het winter is liggen de zaken waarschijnlijk iets anders, maar in het voorjaar zou ik zo lekker aan de gang gaan.

sccs!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

18-12-2010 11:17

Ook in de winter zijn de stekken waar je het niet snel verwacht soms superproductief.

Ondiep plus zon plus riet en geen wind is bijna altijd kassa. Mits je zelf stil kunt zijn uiteraard...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

18-12-2010 15:48

probeer het eens in en rondom de plaspoelpolder...water zat
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Plaats reactie