Pen-/Drijf-/Freelinevangsten September 2010


Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

02-09-2010 08:11

Gisteren september afgetrapt met een werkelijk bloedmooi schubje:

Afbeelding

Eentje voor de toekomst van het water, want ik zag ook minder fraaie dingen:

Afbeelding

Leven en dood liggen dicht bij elkaar... Nou ja, om maar positief af te sluiten:

Afbeelding

Goede vangst toegewenst allemaal!
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
jelmer de winter
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-01-2010 12:45
Locatie: groningen

02-09-2010 14:49

hij ziet er in iedergeval puntgaaf uit :wink:
everyone go fishing


ik maak vaak typfouten
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

03-09-2010 20:56

vandaag, na een tot op heden erg slecht karperseizoen vanwege gezondeheidsproblemen, eindelijk mijn 1e 20 + vis van dit seizoen gevangen, een mooie puntgave schub van 26,8 pond. Ik moest er het water voor in maar dat had ik er graag voor over..geen foto, wel een mooie herinnering en misschien nog wel belangrijker, weer een beetje vertrouwen in eigen kunnen.....ik ben erg gelukkig op dit moment
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

04-09-2010 21:30

Goed bezig Peter!
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

05-09-2010 11:27

het is je gegunt gozer!
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

05-09-2010 14:25

thanks mannen!
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

06-09-2010 10:35

Mooi werk Peter, mijn weekend was op visgebied wat minder...

Vrijdagavond in het schemerdonker een mooie aanbeet weten te versieren. Het breekstaafje liep mooi weg, de vis hing en bleef een beetje rommelen onder de top. Ik denk mooi, die gaat rap het net in zonder een wierdril, maar toen begon de vis op stoom te raken en nam een niet te stuiten run een eind het wier in. Na een meter of 20 komt de vis eindelijk tot stilstand en nadat ik mijn net even klaar heb gelegd voer ik de druk weer wat op... en de vis lost!

Heel jammer, want het voelde als een goede vis. Niet heel log, maar de kracht en snelheid hoorden in ieder geval niet bij een scharrelaar 8)

Gisteravond hetzelfde trucje nog een keer geprobeerd maar helaas zonder aanbeet.

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

06-09-2010 14:03

@Christiaan, jammer man, maarja part of the game

September, het grote vreten is inderdaad begonnen. Afgelopen zaterdagavond gebeurde er niets (op visgebied dan, wel een schitterende sterrenhemel en een vlakbij jagende uil), maar vanochtend waren de vissen goed los. Een korte sessie leverde deze twee karpers op.
Het spiegeltje wist ik in december 2008 ook al eens te strikken:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wouter Weetink
Berichten: 690
Lid geworden op: 28-04-2007 15:28
Locatie: Doetinchem

06-09-2010 20:56

Mooie visjes hoor.

Ik had hetzelfde hier Christian. Ze waren hier behoorlijk sterk en dan gaat het weleens fout :evil: , maar ben vandaag maar ff ietsje zwaarder gaan vissen zodat ik ze nog een beetje kon sturen :lol:

Had er nog wel 3 op de beek met de korst. Was een flinke stroming, maar kreeg ze toch te pakken :P

De foto's zijn niet super geworden, maar het blijft een beetje behelpen met die zelfontspanner :)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

06-09-2010 21:21

Hoi Wouter, misschien doe je dit al wel voor de zelfontspanner foto's anders wat tips:

Als je de vis terughangt in het water kun je rustig ene paar proeffoto's nemen met jezelf op verschillende posities, door terug te kijken en een markering door bv een stokje aan te brengen kun je daarna met de vios vrij snel een serie goede foto's maken.
Ook het uitkiezen van een duidelijk punt opde achtergrond kan hierbij helpen.
Het beste werkt een camera met een kantelbaar schermpje (BV canon powershot serie) dat je dan naar je toe kunt draaien, zo zie je altijd wat je doet.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Mooie vangsten btw, drijvend op stromend water, zelf nooit geprobeerd lijkt me moeilijk. hoewel ik me kan voorstellen dat door de snelheid waarmee de vis moet beslissen om te pakken of niet er een stuk dressuur weg kan vallen.

Andries
Gebruikersavatar
Wouter Weetink
Berichten: 690
Lid geworden op: 28-04-2007 15:28
Locatie: Doetinchem

06-09-2010 21:38

Thnx ik ken de tips wel, maar dan wil je het snel doen en dan loopt het soms toch anders :P
En dan zie je verderop weer visjes happen enzo :lol:

Mooi de korstjes met de stroom mee en dan maar kijken waar ze gaan happen, maar dit werkt ook niet overal ben ik al achter gekomen.
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

07-09-2010 09:41

Andries & Wouter, mooie vissen. Ik zit met die oostenwind toch met een stuk minder vertrouwen aan het water, dus denk dat ik even wacht op de zuidwester en een flinke bak regen 8)
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

07-09-2010 10:38

Christian Hummelink schreef:Andries & Wouter, mooie vissen. Ik zit met die oostenwind toch met een stuk minder vertrouwen aan het water, dus denk dat ik even wacht op de zuidwester en een flinke bak regen 8)



Had ik ook hoor Christiaan. Zaterdagavond voordat ik op pad ging vroeg vrouwlief wat mijn verwachtingen waren. Kon toen ook niet om de oostenwind heen. Was wel weer bizar, ik begon om 20.00u, tussen 20.30 en 22.00u was er ene kote opleving met veel vis die actief ondiep aan het azen sloeg, daarna was het over. Voor mij bleef het bij sterrenkijken tot ik het om een uurtje of 12 zat was, ook geen straf natuurlijk met zulke heldere nachten!

Zit je btw al buiten; hier giet het aardig en de wind is ook draaiende 8)
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

07-09-2010 11:22

Hehe, ik bekijk alles lekker rustig vanachter glas op mijn afstudeerplek 8) Donderdag of vrijdag maar weer eens een ochtendsessie ertegenaan gooien. En ik heb morgenmiddag met een vriend van mij afgesproken voor een womibo-sessie, moet ook lukken :P
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Victor van Hoek
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-09-2009 16:05
Locatie: Huizen

07-09-2010 16:02

He Christiaan,

womibo sessie????
WOensdag MIddag BO????????

wat het ook is, volgens mji een goed idee.

vang ze,
Victor
Brasem op je stek in de weer,
Dan komt de karper ook wel een keer!
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

07-09-2010 16:25

Borrel 8)
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Wouter Weetink
Berichten: 690
Lid geworden op: 28-04-2007 15:28
Locatie: Doetinchem

07-09-2010 18:55

Succes dan :D

Ik ga Woensdag of donderdag avond nog even op pad 8)
Jochem Koopman
Berichten: 3
Lid geworden op: 01-09-2010 12:53

07-09-2010 21:24

Net nog even gevist bij mijn voerplek schuin tov mijn huis. Na een uurtje weinig actie, 1 kleine brasem, 1 misser en meteen daarna deze jongen/dame. Toch nog met een goed gevoel naar huis.

gr. Jochem
Bijlagen
Copy of karper 2010-02b_resize.jpg
(113.18 KiB) 2392 keer gedownload
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

08-09-2010 21:25

Zoo, de womibo-sessie was een succes!

Even een plu van een maat geleend (Martijn bedankt!) en de eerste voorntjes waren al snel de klos.

Na een uurtje een volle fluiter (sorry voor dit off topic bericht), ook de eerste karper was binnen:

Afbeelding

Afbeelding
Nailed it!

Afbeelding

Vervolgens lekker met een biertje voorntjes tikken vanonder de plu:

Afbeelding

Afbeelding

Na een half uurtje weer een run, graskarper dit keer!

Afbeelding

Bij het onthaken zien we nog een tweede haak, Tonnie, dit was hem...

Afbeelding

(zie verslag, klik!)

Afbeelding

Al snel kwamen er ook Mexicanen op het bier af, altijd een teken dat de sessie op zijn eind loopt:

Afbeelding

Als afsluiter nog een mooie fluiter die Sander met wat hulp in een mooie karper om kan zetten:

Afbeelding

Was lachen! 8)
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Wouter Weetink
Berichten: 690
Lid geworden op: 28-04-2007 15:28
Locatie: Doetinchem

08-09-2010 22:13

Leuk verslagje :D
Gebruikersavatar
Frank Waanders
Berichten: 217
Lid geworden op: 27-08-2007 14:37
Locatie: Hengelo

08-09-2010 23:20

Mooi werk Christian! Geef Gorter de groeten van me.
dirk trilob
Berichten: 56
Lid geworden op: 01-04-2010 15:05
Locatie: utrecht
Contacteer:

09-09-2010 19:23

vandaag kon ik ook weer een uurtje op pad. had van de week een nieuwe stek gezien waar een prachtig schubje boven tussen de planten lag. aangezien het redelijk warm was gokte ik op de drijvende kattenbrokken maar nam voor de zekerheid ook maar een pennetje en wat zinkend spul mee. eenmaal aangekomen zag ik meteen een karper van de zon genieten en ook zag ik een klein snoekje liggen. ook zat het water stampvol met klein voornspul en jongbroed.

(snoekje links onder - karper rechts boven)

Afbeelding

een paar brokjes op de hair en een op de haak (omdat deze zwaarder is hangt hij onder water wat de vis nog wel eens wil afschrikken. vandaar de brok op de haak (deze is toch snel genoeg zacht). de vis schrok regelmatig van de brokken die na het ingooien op het water ploften. dus besloot ik een pennetje een meter boven de brokken te monteren. ondertussen zag ik ook een vis die begon met het oppervlak afspeuren naar bijgevoerde brokken. door de pen had ik extra werpvermogen en kon ver over de vissen gooien en dan rustig terug draaien. nu zag ik meerdere vissen bij elkaar en kon zonder de vis te verjagen de brokken boven de vis krijgen. al snel heeft een vis interesse voor mijn brokken maar spuugt ze meteen weer uit. met bonzend hart wacht ik af en eindelijk heeft een andere vis het haakaas in de smiezen en slurpt het naar binnen. hangen! na een pittige dril mag ik mijn net er onder schuiven en is ook mijn tweede zelfgemaakte pen ontmaagd. lang leve de zelfontspanner! en hierna meteen op huis aan. hopelijk snel weer een poging wagen voor een ander exemplaar van dit water :)

Afbeelding
Jochem Koopman
Berichten: 3
Lid geworden op: 01-09-2010 12:53

09-09-2010 21:34

Het was vanavond mooi weer, dus even snel de voerplek voor het huis even aangevuld.
De boel even met rust gelaten en een kopje thee gedronken en daarna aan de slag. Drie korrels mais aan de haak en na een minuut of 10 was het raak. Een mooie dril en een karper van 72 cm (grootste tot nu toe) was het resultaat. Ideaal om als beginnende karpervisser aan deze sloot te wonen.

gr. Jochem
Bijlagen
karper 2010-03b_resize.jpg
(99.23 KiB) 1845 keer gedownload
Gebruikersavatar
Tonnie Amelink
Berichten: 183
Lid geworden op: 06-02-2007 19:54
Locatie: La Bedchairyona

10-09-2010 03:40

Christian Hummelink schreef:Bij het onthaken zien we nog een tweede haak, Tonnie, dit was hem...

He Christian een prachtsessie weer! Overigens kan dat kloppen, het is een Drennan carbon specimen haak, maatje 6 is dat geloof ik. En wat ik al dacht, gebroken op de knoop. Ik hoop dat je ook nog kunt vertellen wat voor vis die andere was :P
En die borrel zal er verder best wel ingegaan zijn denk ik zo...

Afgelopen weekend ook niet stilgezeten, kijk maar eens:
http://www.karperjagertwente.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=98:pennen-op-nieuwe-wateren&catid=1:laatste&Itemid=28
(Sorry voor die lange link)
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

10-09-2010 11:49

Mooi werk Tonnie, en geloof me, met die lossers komt het wel goed. Als ik een tijdje niet gepend heb gaat er ook van alles mis. Zo blijkt maar weer wat een delicate manier van vissen het penvissen is, alles moet kloppen om een mooi resultaat te halen.

Ik ben vanochtend ook weer even op pad gegaan. Een druilerige morgen maar met de regen en wind van afgelopen dagen moest het toch goedkomen. Op stek 1 was het rustig op een klein schubje na die bijna onzichtbaar over de stek schoof, zonder daarbij overigens mijn haakaas te beroeren. De vis zie ik niet meer terug maar dan zie ik vanuit mijn ooghoek een schaduw over stek 2 schuiven. Helaas raakt mijn haak verstrikt in het riet en ik wil geen risico nemen dus ververs ik mijn montage. De vis zie ik allang niet meer maar wanneer ik mijn montage vergezeld van drie 'freebees' te water laat duurt het nog geen tien seconden voor mijn pennetje wegloopt. Na een soepele dril trek ik de vis richting net, een spiegel! De jonge vis van 9kg had op een circuitwater ongetwijfeld de naam 'zesschub' gekregen. Op beide flanken prijken pontificaal zes schubben zo groot als medailles.

Afbeelding

Erg blij met deze mooie verrassing vis ik nog even verder, maar helaas zonder verdere aanbeet.

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!