Ik wil karper,geen giebels,zeelt en brasem


Plaats reactie
Richard Moog

03-08-2010 22:57

Hallo,

Jullie zullen het waarschijnlijk wel kennen,avondje met je penhengel op pad en als resultaat alleen maar giebels(zeg ik dat goed?),zeelt en brasem.
Dat had ik gisteravond en vanavond dus weer.
Nu zat ik aan de waterkant te bedenken wat ik daar tegen kan doen.
Op het moment gebruik ik een lichte pen,haakje 10 en mais.
Ook begreep ik van iemand waar ik regelmatig zit te vissen dat ze honderden kilos van die giebels hebben uitgezet,ik kan me lol dus op.
Misschien hebben jullie tips?
Gebruikersavatar
Frank Waanders
Berichten: 217
Lid geworden op: 27-08-2007 14:37
Locatie: Hengelo

03-08-2010 23:18

Je aas en/of aaspresentie speelt hierin een belangrijke rol. Om een lang verhaal kort te houden: ikzelf verzilver 99% van alle aanbeten met karper door het gebruik van tijgernoten. Waar veel witvis zit zul je veel tikjes krijgen, maar hier blijft het echt bij!

Vandaag nog met bonen gevist; dit is echt een drama gebleken voor de tijd van het jaar.

Kortom, vis met witvis ongevoelig aas. Succes!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-08-2010 06:38

En als je echt gek wordt van die viskes zou ik een ander water opzoeken. Voor mijn eigen rust :D
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Richard Moog

04-08-2010 07:38

Ik kan het inderdaad eens met tijgernoten gaan proberen,geldt dit ook voor kikkererwten?

En hoe worden de tijgernoten bevestigd?Meerdere aan een hair of wat is het beste?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-08-2010 08:35

Het beste is waar je het meest mee vangt. En dat kan verschillen..

Ik zou één enkel nootje een eindje onder de haak aan een dun hairtje knopen en de haak gewoon met een grinner of bloedknoop aan de lijn maken. Laat al die krimpkousrommel en anti-ejectscheisse maar achterwege, gewoon een los hairtje in de bocht van een haakje. Je slaat toch aan op een wegloper, zelfhaking en sturing van de haak is hier naar mijn bescheiden mening zwaar overbodig.

Het nootje kun je dan ook nog een beetje afschrappen, zodat het wit zichtbaar wordt. Snij de kontjes eraf en voer eens wat met halve tijgernootjes.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Erik Balduk
Berichten: 15
Lid geworden op: 23-07-2010 10:17

04-08-2010 14:12

Richard Moog schreef:geldt dit ook voor kikkererwten?



Met kikkererwten heb ik ook vaak last van witvis. Of je vangt witvis, of ze snacken je haak kaal. Misschien zijn meerdere kikkererwten aan een hair wel een oplossing (zoals hierboven).
adrie vd klugt
Berichten: 22
Lid geworden op: 26-04-2010 22:52

04-08-2010 17:50

Of ga over op de bekende Frolic brokken. :D
Hooguit licht gesabbel van de Giebel. En geloof me, hier in het Westland zitten genoeg Giebels, het heeft zelfs het Visblad gehaald een paar maanden terug.
Alex de Witte
Berichten: 7
Lid geworden op: 03-08-2010 16:51

04-08-2010 18:51

of zoals ik nogal wat karper vang met een krieltje op een hair onder de pen.
Ik doe mijn krieltjes altijd koken met vanille suiker toegevoegd in het water succes verzekerd.
Plaats reactie