fluorcarbon bij korstvissen?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Remco Albers
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-05-2010 19:45

11-06-2010 21:19

je zou de wartel in een stukje kurk kunnen monteren of je kan met een controller vissen.

heb hetzelfde probleem gehad, gooi nu wat los gras in het water en vis met een camou lijn. gooi ik dan net een 25cm ong over een pluk gras.

ze trappen er weer in maar voor hoelang :D ????
Gebruikersavatar
dirk bijl
Berichten: 101
Lid geworden op: 07-10-2007 20:23

12-06-2010 16:19

Fluorcarbon heeft doorgaans de neiging om te zinken.
Met vastlood vissend is dit een voordeel, drijvend eerder een nadeel.
Nu kun je vaseline o.i.d. gebruiken maar ik weet niet of dit voldoende drijfvermogen geeft.
Vorig jaar hoorde ik wel van een drijvende (holle) fluorcarbon lijn. Dat zou perfect zijn maar ik weet niet welke fabrikant deze op de markt heeft gebracht.
Ook Korda zou dit jaar met zoiets komen.

Gr Dirk
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

13-06-2010 12:31

je kunt eens kijken naar de nieuwe korda floater controller lijn, die blijft drijven, en bv misschien de controller om wat verder te kunnen werpen.

Wat mij eigenlijk meer van belang lijkt is dat je misschien de "voerstek" eerst moet opstarten. Dat wil zeggen gooi eerst wat stukjes brood in het water en als ze goed en vertrouwd beginnen te azen, dan gooi je jouw korst erbij. Dat zou moeten helpen...denk ik :roll:
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

13-06-2010 17:49

ik zou het met alleen een haak houden! is het helder water of troebel water? als het helder water is zou ik met zo wit mogelijke lijn houden daar heb k zeer goede ervaringen mee! bij troebel water gebruik k steeds vaker gewoon de camo lijn van shimano tribal aks he net wartels en fluor carbon gaat werken gaat het zinken! fluor carbon zinkt zo i zo veel meer! en nog een tip! zorg eerst dat de vissen wat gratis te azen hebben gehad ik gooi geen hengel uit voor dat de karper gewoon lekker vertrouwd zun korstjes pakt als een vis al met argwaan gaat azen spuugt die naar mijn mening het brood ook weer even snel weer uit.. en als je hoofdlijn zelf ook al de zinkt zou het misschien kunnen invetten??

hoop dat je er wat aan hebt!

mvg stefan
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

16-06-2010 12:02

ik weet niet of er veel waterplanten zijn? bij mij was het percies het zelfde maar ik had het op een open water na een tijdje wisk gewoon percies waar ze weer naar toe zoude gaan zwemmen een tip ga een keer voeren met hondebrokken of brood en blijf alleen kijken! beetje observeren waar welke vis na toe zwemt!
lucas geutjes
Berichten: 3
Lid geworden op: 29-04-2010 21:38

19-06-2010 00:06

ben er inmiddels achter dat vis niet alleen schrikt van lijn maar ook van een hengel die schittert in de zon , zou er zeker rekening mee houden als ik een nieuwe penstok zou kopen vooral als je onder de kant vist, matte blank zoeken dus .

Lucas
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

19-06-2010 08:03

Het maakt niet uit wat voor lijn je koopt ze zien hem ten alle tijden over het water lopen daarom zijn die vissen zo terughoudend,niet eens om je hengel maar puur om je lijn.

Galgje doen is die vis van je lijn af en van jou.


Hengel met molen.

Steun met beetverklikker.

Tentharing.

Lijn rechtstreeks van je hengel richting het water vissen alleen je korst of brokken raken het water,niet je lijn wedden dat hij gaat,liggen ze iets verder uit de kant voerspoortje maken richting je aasje.
Doe je een broodpluimpje of 2 variantje,s aan je haak dan kan je ze nog iets laten zakken onder de waterlijn ben je meteen van die eenden af.

Zelf niet aan de waterkant gaan zitten je bent een storende factor hij gaat wel als een vis je aas heeft gevonden.

Ow en vergeet je molenslip niet af te stellen anders is je hengel weg ondanks de tentharing.

Zo afstellen dat de vis zich haakt maar wel lijn kan afnemen altijd de haakpunt vrij laten.

En anders het boek van Rinus Groothuis bemachtigen daar stond het toendertijd al in.
Plaats reactie