pen / drijf vangsten Juni


stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

29-06-2010 16:19

zo wat een bak!! 20 kilo?
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

29-06-2010 16:20

40 was hij niet maar wel een 30ér :wink: Vanavond weer even op het water proberen!
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-06-2010 16:26

Vanmorgen om 4u de wekker gezet, half vijf bij de Heer Lamboo. Eerste water, nog niet veel te zien. Doorkoersen naar optie 2, waar we na vijf minuten kijken toch ook niet veel zagen. Koud in de auto voor optie 3 toch nog een vis zien happen, snel den Strateeg uitgeklapt en met een minuutje haakte ik deze hele oude vis, die al aardig wat jaartjes rondzwemt op het watertje. Tot mijn verbazing trok hij de staaf ook nog tot een tien kilo, hetgeen ik natuurlijk een ontzettend leuke bijkomstigheid vond.

Op hetzelfde water kwamen er toen een stuk meer aan de oppervlakte, maar verder dan een misser kwam ik niet. Op water drie ving ik op het laatst een grassie, maar daarvoor trok heer Lamboo een klasbak de wal op. Hij zal het wel vertellen...
Bijlagen
Oude_Spiegel.jpg
(176.11 KiB) 1114 keer gedownload
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

29-06-2010 18:36

Nou Frank, als je pennen al zo vet vind, hou dan je hart maar vast tijdens oppervlakte vissen :lol:

Zo vet, al is het alleen om te kijken, al die bekjes :D

En wat een bak janieck, vang vaak zat gras, maar altijd rond de 20 pond, deze heeft echt een brute bouw, vaak zijn ze eerder lang dan dik !

Vandaag was het een beetje raar... tijdens de korte regen begon de vis opvallend meer te azen. uiteindelijk vis kunnen vangen tot net geen 10kg.
Krijg het idee dat het nu vaak té warm is, dat ze dan liever de schaduw opzoeken wanneer de zon schijnt. Dan zijn dagen zoals vandaag toch wel lekker voor oppervlakte vissen.

Zit inmiddels al ruim over de 40 vissen met oppervlakte vissen dit jaar, zo'n goed voorjaar heb ik nog niet gehad :D met ook aardig wat 20ers, wat vaak best lastig is met oppervlakte vissen (vooral kleintjes die het eerst/makkelijkst happen)
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

29-06-2010 19:22

aantal visjes van de afgelopen maand, mis nog aantal foto's van een aantal vissen, komen binnekort nog wel als het goed is


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

29-06-2010 19:30

hier is alvast de eerste michiel ;) de rest moet je maar ff komen halen met je hardeschijf ofzo :D :x

Afbeelding freeeeee willy !

Afbeelding

Afbeelding en je 2 ponder :P

Afbeelding Sleureeeeeen !
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

29-06-2010 23:58

Dat zijn hele mooie vissen wouter en marc! En inderdaad de vis was echt masief, heb nog een foto van de zijkant genomen

Afbeelding
Mvg, Janieck
Robert Lamboo

30-06-2010 02:08

Woa, wat een maand weer hee..dikke vissen allemaal, Michiel jij bent aardig op dreef zie ik! Mooi water om te oppervlakte vissen daar..heb er ooit eens een dikkerd gelost wat wel eens mijn PB kon zijn. Over PB's gesproken..

Zoals Sven al melde, het was weer een dulle ochtend aan de waterkant waar hij als eerste de eer kreeg een worp te wagen naar een happende bek op water 1. Een mooie spiegel tot gevolg hebbend, en een geruchtendertiger weer gedegradeerd tot zijn oorspronkelijke en juiste gewicht :wink:

Bij mij vlotte het niet erg op dat water, waarna we na nog enkele verwoede pogingen aftogen naar water 2: een badkuip vol wier, grazers en enkele zeer uit de kluiten gewassen en moeilijk vangbare vissen. De brokken gingen te water en al vrij snel begon een goeie vis te eten, waarvan wij vermoedde dat het een reeds bekende spiegel was die Sven al eens te pakken had..

Afbeelding
Slurp ende smak

De vis had voor hij de brokken ontdekt had al 3 maal mijn korst genegeerd..maar nu aasde hij vol vertrouwen tussen de brokjes. Ik kon niet ver werpen met enkel een haak met een brok eraan dus besloot ik toch een broodkorst te hanteren. Geen enkel vast patroon te vinden in zijn rondes, dus steeds op goed geluk op zijn pad gesleept, wat nogal wat frustraties opriep bij enkele plotselinge koerswijzigingen..tot hij recht op mijn aas afkwam. Slob, zwiep, hengel tot het handvat. Rustig begon de vis te koersen door de wierbedden, waarbij ik hem soms de pas af moest snijden. Sven stond al klaar met het schepnet toen we de vis voor de eerste keer van dichtbij zagen. Een schub! Die hadden we hier nog niet! In mijn enthousiasme raakte ik de concentratie kwijt en de vis zwom zich vast in het wier. Kut. En nu. Geen beweging in te krijgen. Plons? Plons! Rustig taste ik de lijn af en de vis kwam rustig aan de oppervlakte liggen waarna hij geschept kon worden. Een langerekte donkere schub lag ons aan te gapen tussen de mazen..eindelijk een nieuw PB te pakken, na enkele weken hiervoor op onhandige wijze een vis van het zelfde slag uit mijn net te laten hebben ontsnappen. Kicken hoor.

Afbeelding

Afbeelding
dennis scherjon
Berichten: 421
Lid geworden op: 13-02-2006 10:11

30-06-2010 07:49

Mooie donkere vis Robert , er is geen grotere kick om een grote vis aan de oppervlakte te vangen. :D
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

30-06-2010 09:55

Super Robert, gefeliciteerd!

Gisteren in een uurtje een mooie 22er en twee knollen gevangen op het kanaal, mooi werk 8)
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

30-06-2010 11:10

Hierbij wil ik graag foto's plaatsen van mijn eerste brokvis. Tevens mijn eerste oppervlaktevise en vind het oppervalktevissen nu echt leuk!
Geen man-vis foto aangezien de bekken op dat water nogal eraantoe zijn en de karpers daar veelal door mij in het water worden onthaakt bedankt en terug gedirigeerd worden.
Afbeelding
De dril
Afbeelding
De vis, op zich toch nog een mooie spiegel, maar geen fotograaf, schepnet en onthaakmat in de buurt dus in het water onthaakt.
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
Romano Geerling
Berichten: 30
Lid geworden op: 23-05-2010 20:00

30-06-2010 12:05

Mijn eerste karper gevangen met de penhengel.
Bijlagen
DSC00826-resized.jpg
(166.82 KiB) 741 keer gedownload
RoBerT Knijnenburg
Berichten: 114
Lid geworden op: 27-03-2004 18:28

30-06-2010 13:47

Jahoor wouter mer ,

Beetje pronken met de goudkarpers uit het gemeenteparkje van voorschoten waar iedereen ze kan vangen en waar het verboden te vissen is....

Kansloos maarja succes daar.
Gebruikersavatar
jelmer de winter
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-01-2010 12:45
Locatie: groningen

30-06-2010 14:58

even offtopic wat nemen jullie allemaal mee als jullie gaan oppervlakte vissen ?
everyone go fishing


ik maak vaak typfouten
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

30-06-2010 15:12

RoBerT Knijnenburg schreef:Jahoor wouter mer ,

Beetje pronken met de goudkarpers uit het gemeenteparkje van voorschoten waar iedereen ze kan vangen en waar het verboden te vissen is....

Kansloos maarja succes daar.


Ben je nu boos omdat je het zelf niet doet, zit het je zo dwars om een andere reden of heb je geen "Instant Fisherman" gehad toen je hem voor het eerst op TV zag?

En wat dan nog, wat kan jou dat bommen man. Als iemand dat risico wil lopen moet ie dat zelf weten. Ten tijden van het Kempisch mocht er ook niet in de nacht gevist worden, toch telde het beneluxrecord, bij een park hier in de buurt had je vroeger ook een verboden gebied waar wij 's avonds altijd toch gingen vissen en een ander bosmeer met een grote spiegel mag ook niet bevist worden en toch doe ik het. En wat dan nog? Is mijn verantwoording, als ik dat wil laat je me maar.


Robert Lamboo schreef:na enkele weken hiervoor op onhandige wijze een vis van het zelfde slag uit mijn net te laten hebben ontsnappen.


De Houdini-vis aka Ontsnappingskunstenaar. Een geval apart met gewichtig gezelschap..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

30-06-2010 15:17

jelmer!

ik neem aan dat je al wist dat je een hengel onthaakmat schepnet enzo nodig had?

ik neem dan nog altijd een klein struinstoeltje mee genoeg brood of brokken. als ze flink aan het azen zijn of ik veel vijvers ga bevissen neem ik altijd 2 hele broden mee je zult maar zonder komen te zitten als de winkels dicht zijn. een weger en natuurlijk een aantal reserve haken. wartels en andere onderlijn materialen laat ik altijd thuis omdat ik met oppervlakte visserij toch alleen maar free line. neem ook zonnenbrand mee eventueel een pet en zonnebril en vergeet natuurlijk om met dit weer goed te drinken het klink misschien een beetje zeikerig maar je verbrand sneller als je denkt
Gebruikersavatar
jelmer de winter
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-01-2010 12:45
Locatie: groningen

30-06-2010 15:27

oke bedankt weet ik iniedergeval dat ik geen heel setje spullen mee hoef ik smeer me eigenlijk nooit in ook nie als ik ga zwemmen of met een hele lage factor maar toch heel erg bedankt :wink:
everyone go fishing


ik maak vaak typfouten
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

30-06-2010 15:32

En wat dan nog, wat kan jou dat bommen man. Als iemand dat risico wil lopen moet ie dat zelf weten. Ten tijden van het Kempisch mocht er ook niet in de nacht gevist worden, toch telde het beneluxrecord

Zij werden gezien als helden?!?
bij een park hier in de buurt had je vroeger ook een verboden gebied waar wij 's avonds altijd toch gingen vissen en een ander bosmeer met een grote spiegel mag ook niet bevist worden en toch doe ik het. En wat dan nog? Is mijn verantwoording, als ik dat wil laat je me maar.

Zo is het maar net Sven, maar kom je daar als niet in de boekjes staand, ongesponsord vissertje voor uit dan word je door alle Roomse pauzen beschimpt en neergezet als Joker al dan niet een halve crimineel. Zielig gedrag is dat.
Succes met de jacht op die grote spiegel :wink:
Robert Lamboo

30-06-2010 15:33

@ Sven

Zullen we ze noemen:

De Houdini-schub
De assistent-schub
Der panzerfahrzeug volschub

En het publiek (kleine schubjes, brasems en ander gespuis).

8)
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

30-06-2010 15:50

jelmer de winter schreef:oke bedankt weet ik iniedergeval dat ik geen heel setje spullen mee hoef ik smeer me eigenlijk nooit in ook nie als ik ga zwemmen of met een hele lage factor maar toch heel erg bedankt :wink:



naja daar ben je zelf wel wijs genoeg voor:P ik was daar vroeger vooral eigenwijs in:P
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

30-06-2010 17:30

Twee vissen van gisteravond. Een gehavende kanaalhommer:

Afbeelding

En een eveneens gehavende knol met ook wel aparte kleuren:

Afbeelding

Vandaag mocht ik twee uurtjes vissen in de pot met goud aan het einde van de regenboog, althans zo voelde het:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben helemaal kapot nu, super!

Dank nog aan de twee meisjes die mij geholpen hebben met scheppen en fotograferen :wink:
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

30-06-2010 17:52

Ik pleit voor een Hummelink-stop.. Gaat veel te hard, vangt zoveel dat het waterpeil daalt..

[kwijl] Die rijen [/kwijl]

Schubs mogen er ook zijn, kanaalvissen mogen gehavend zijn op deze manier.

Mijn wekker gaat om 4u morgenochtend, dit keer solo omdat Robert weer in het oosten zit.. Tenminste, daar ergens...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

30-06-2010 18:00

ey robert knijnenburg, weet je nog meer watertjes hier in de buurt waar leuke vis zit dan?
noem gelijk ook even de naam van dié watertjes zodat iedereen daar even kan vissen, wordt het vast beter op.

alvast bedankt hè !


(en btw, er staat daar geen bord ofzoiets dergelijks en ik heb het watertje gevonden door zomaar wat rond te fietsen dus zit niet te zeike man)
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

30-06-2010 18:16

Jongens, handel dit a.u.b. via PB af dan blijft het penforum gezellig 8)

@ Sven, het gaat inderdaad ziekelijk hard nu. En toen die rijen voor het eerst door het oppervlak ging kon ik mijn geluk niet op. Nu zou het (indien ik nog wensen mag hebben :lol: ) alleen mooi zijn als er nog een keer een übermama vol kuit tussendoor loopt.

Succes morgen!
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

30-06-2010 18:46

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding