1E KEER PENNEN


Plaats reactie
mario van leeuwen
Berichten: 60
Lid geworden op: 13-03-2008 17:57
Locatie: me bivvy

18-04-2010 17:42

medevissers
ik ben vandaag voor het eerst wezen penvissen
helaas is dit uit gelopen op een blank.er was voldoende vis waar te nemen en toch is het niet gelukt.
DOE IK IETS FOUT ???
penhengel 1 1/2 ponds
gevist met zoete mais
dobber 1 gram
en er staat ongeveer 1.50 meter water.
netjes uitgelood en het laatste loodje ongeveer 15 cm van de haak af gehouden.
ik heb strak op de bodem gevist.

zeg het maar als ik iets niet goed heb/of doe
alvast bedankt.

gr.mario (de beginnende penner)
allemans vriend.......
Gebruikersavatar
Rene Kleimeer
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-09-2009 13:50
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

18-04-2010 17:57

Hoi Mario,

Ook blanken komt voor bij het penvissen.

Heb je overdag's gevist? Zelf heb ik de meeste resultaten in de schemering, zowel in de ochtend al in de avond.
Vanmiddag ben ik zelf ook nog geweest maar ze lieten mijn aas ook links liggen. Ze zwommen er gewoon straal voorbij. Het zonnetje is veels te lekker.....

Het is op elk water toch welweer een beetje kijken wat het beste werkt hoor.
Gewoon eventjes volhouden en misschien iets varieren met aas en eventueel lijndikte en haakmaat.
Maak een paar voerplekjes aan en proberen maar, heb je geen resultaat dan ga je gewoon naar de volgende.
Chris: You Got him !!
Bob: What the hell am I gonna do with it?
Chris: We go in........
mario van leeuwen
Berichten: 60
Lid geworden op: 13-03-2008 17:57
Locatie: me bivvy

18-04-2010 18:33

bedankt voor je reactie.
zelf vis ik met haakmaatje 8
en me lijn dikte is 20/00
ik vis trouwens zonder hair....waarom weet ik niet,maar zonder hair heb ik er meer vertrouwen in.
allemans vriend.......
Gebruikersavatar
Ruben Sibbing
Berichten: 173
Lid geworden op: 20-09-2009 00:24

18-04-2010 21:43

Ik pen best wel vaak. Meeste keren vang ik niks, maar er zijn ook dagen dat je er in 2 uurtjes 3 vissen vangt. Dus, gewoon weer proberen!

Succes ermee! 8)
Gebruikersavatar
Dale Gerard Neijzing
Berichten: 53
Lid geworden op: 13-04-2010 20:02

18-04-2010 23:33

mario van leeuwen schreef:medevissers
ik ben vandaag voor het eerst wezen penvissen
helaas is dit uit gelopen op een blank.er was voldoende vis waar te nemen en toch is het niet gelukt.
DOE IK IETS FOUT ???
penhengel 1 1/2 ponds
gevist met zoete mais
dobber 1 gram
en er staat ongeveer 1.50 meter water.
netjes uitgelood en het laatste loodje ongeveer 15 cm van de haak af gehouden.
ik heb strak op de bodem gevist.

zeg het maar als ik iets niet goed heb/of doe
alvast bedankt.

gr.mario (de beginnende penner)





Hallo Mario,

dat probleem had ik nou ook vandaag. Houd er op dit moment rekening mee dat de vissen nu echt wakker beginnen te worden. Voor mijn gevoel zijn ze nu de puber aan het uithangen. Maak je geen zorgen. Gewoon zo door vissen(aanpassing van aas is een ideetje) en dan komen ze wel....
Het water is nog koud hoor!
Groet,
Dale
Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

19-04-2010 02:28

Ik had vorige week de zelfde ervaring: vis zat in de buurt, maar totaal niet geïnteresseerd in mijn aasjes. Ook vlak naast bubbelplakkaten vissen leverde zelfs geen stootje op... Het komt goed, let maar op. Gewoon doorgaan!
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
Michel Striekwold
Berichten: 75
Lid geworden op: 18-03-2008 17:26

19-04-2010 08:20

Ik heb zaterdag ook heel wat uurtjes naar mijn pennetje zitten kijken... Op verschillende stekken... Maar het bleef bij 5 brasems... :-?

We kunnen samen wel keertje pennen... kom uit Vogelenzang...
Gebruikersavatar
Frank Waanders
Berichten: 217
Lid geworden op: 27-08-2007 14:37
Locatie: Hengelo

19-04-2010 08:44

Ik heb gisteren gemerkt dat het felle zonlicht toch wel degelijk van invloed was op het aasgedrag van de karpers.
's Ochtends toen het rijp net van de boman was, heb ik nog wel wat azende vis gezien. Toen het eenmaal warmer
begon te worden heb ik nog een vis uit een schaduwplek kunnen plukken. Mijn ervaring is dat het midden op de dag
vaak wat minder is, tenzij er een wat strakkere (zuidwesten) wind staat met wat bewolking. Door veel te pennen ga
je steeds meer parallellen zien. Succes!
Michel Striekwold
Berichten: 75
Lid geworden op: 18-03-2008 17:26

19-04-2010 12:22

Ik zoek juist de ondiepe stukjes op waar de zon op schijnt... Had het idee dat ze daar nu lekker liggen op te warmen in het warmere water... Of zie ik dat verkeerd?
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

19-04-2010 14:31

Dat zie je goed 8)
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Dale Gerard Neijzing
Berichten: 53
Lid geworden op: 13-04-2010 20:02

19-04-2010 19:59

Michel Striekwold schreef:Ik zoek juist de ondiepe stukjes op waar de zon op schijnt... Had het idee dat ze daar nu lekker liggen op te warmen in het warmere water... Of zie ik dat verkeerd?



Vaak,heel vaak gooi ik al die theorie overboord.
Zondag ging ik lekker pennen in een mooie poldersloot. Deze sloot ken ik al redelijk.Ik vis er nu een jaar of 4.

Wat jij zegt over dat zonnetje is in de theorie juist.En ik denk er ook net zo over....Maarrrrrrrrrrrrr
Ik kom het steeds vaker tegen dat ze juist in de schaduw liggen te pielen! Ik had een mooi voer plekje gemaakt vol in de zon en de luwte;geen karper te bekennen. In de wind en schaduw??? Barstensvol karper en brasem. Natuurlijk verschilt dit per water maar ik kom het steeds vaker tegen. rara.....
En ik ben er zeker van dat ik de enigste ben die er vist....

Groet,
Dale
Gebruikersavatar
Victor van Hoek
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-09-2009 16:05
Locatie: Huizen

04-05-2010 10:04

Ik heb het ook opgemerkt. Zeker met de noorderwind zijn de karpers vaak juist bij de zuidoever van een water te vinden. Het meeste voer wordt in theorie daarheen geblazen. Wellicht toe te voegen aan de reeks van theorien die er al bestaan over waar de karper zich het liefst bevind.
Brasem op je stek in de weer,
Dan komt de karper ook wel een keer!
Gebruikersavatar
Remco Albers
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-05-2010 19:45

04-05-2010 12:27

nu is het zonnetje nog redelijk schaars. als ze nu in de zon in ondieper water zwemmen zijn ze vooral aan het genieten van de warmte.
echt azen willen ze niet tijden s het zonnen.

probeer vaak vlakbij in de schaduw(boom, rietkraag) wat grondvoer te gooien met paar korrels van je aas erin, dat grondvoer(of pellets kan ook) maak een wolk/stoflaagje wat de karpers vaak de schaduw inlokt. eenmaal in de schaduw gaan ze vaak toch wel azen( werk voor mij 9 van de 10 x .
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-05-2010 19:48

We hebben het hier wel heel vaak over warmte en zon, maar is er daadwerkelijk wel eens iemand die ook met zijn thermometer in de weer gaat? Het hangt namelijk ook nog eens af van zoveel andere factoren die op dat moment het plaatje mede bepalen. Het water in schaduwrijke stukken kan warmer zijn dan de zonnige stukken, mede dankzij trek en stroming in poldersystemen waar toch geregeld sprake van is.

Waar komt de wind vandaan? In het verleden bleek het kanaal hier echt productief te worden als de wind het opgewarmde water uit de slootjes vandaan het kanaal opstuwde. De trek in het kanaal bepaalde dan de zijde van de ingang die je moest aanpakken. Daardoor kwam je weer op de invloed van de gemalen die stonden te draaien, of niet. Was er veel vrachtscheepvaart die voor vermenging zorgde van de gehele watermassa? Om maar een voorbeeld te noemen.

Om even terug te komen op de TS:

Alles goed doen is nog steeds geen garantie voor het vangen van vis. Je hebt met dieren te maken die instinctief handelen. Pak er eens een worm bij als er duidelijk vis zit maar je ze niet op de standaard aasjes vangt. Gewoon in zo'n bellenplakkaat laten zakken. Daar waar een plotseling neerdalend trosje maiskorrels de schrik er goed in kan brengen kan een langzaam zakkende worm een behoorlijk heftige reactie veroorzaken, positief voor Vissertje...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie