Penvissen op het kanaal?


Plaats reactie
Josse Beudeker
Berichten: 59
Lid geworden op: 19-09-2009 21:42

06-04-2010 19:23

Tijdens het hardloop rondje van vandaag ben ik tot de conclusie gekomen dat het kanaal er verdomd mooi bij ligt. Ik woon praktisch naast het kanaal en wil hier mij graag in gaan verdiepen.

Ik wil vooral gaan pennen op het kanaal.. als ik nu even terug kijk naar mijn ervaringen tot nu toe, word ik niet gelijk heel enthousiast. Ik vang namelijk alleen maar witvis.. Wellicht is dit te wijten aan het voer dat ik gebruik.

Wie heeft er veel ervaring met pen vissen op het kanaal en wilt mij wat tips geven.

Ik ben zelf al tot de conclusie gekomen dat ik mijn meeste gebruikte aas hier beter niet kan gebruiken (mix van mais,doperwten en kapucijners)

Wie o wie?
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

07-04-2010 10:46

Pennen op het ene kanaal is wat anders dan pennen op het andere kanaal. Maar op zich hoeft pennen op een kanaal niet zo ingewikkeld te zijn. De karper komt graag op bepaalde plekken (palen in het water, riet, ondiepe platen, duikers), die plekken weet je vast wel te vinden. Als je daar gewoon instant met jouw mix gaat vissen dan ga je ongetwijfeld karper vangen(maar natuurlijk ook wel eens wat witvis).

Als je met deze mix 3 dagen gaat voeren en vervolgens gaat pennen dan ga je je waarschijnlijk scheel vangen aan witvis en dan kun je misschien beter een mix van tijgers met mais of zoiets proberen.

Alleen als je nu instant aan het vissen bent en het gevoel hebt dat je zoveel witvis vangt dat de karper nooit de kans krijgt om je aas te vinden(elke 15 minuten witvis ofzo) dan moet je misschien eens naar je mix gaan kijken, anders zou ik gewoon op deze manier doorgaan. Witvis vangen hoort bij het pennen.
Gebruikersavatar
Paul van Rhoon
Berichten: 181
Lid geworden op: 19-09-2009 14:33
Locatie: Albrandswaard

07-04-2010 19:57

Ik zou uberhaubt zeer weinig tot niets voeren en instant vissen , neem groot opvallend aas bv aardappel .. hier zal je minder snel witvis op vangen en de karper slokt het in een keer weg ... Ik vis eigenlijk bijna altijd zo maar ik denk dat het zeker op een plek met veel witvis een verschil kan maken ...
Gebruikersavatar
Arno Ruiter
Berichten: 26
Lid geworden op: 01-03-2010 09:38
Locatie: Schagen
Contacteer:

07-04-2010 20:04

De goeie oude aardappel.
Van de week na het eten de aardappels tussen de resten spinazie (was allemaal in een pan gegooid) vandaan gehaald. Met de stukjes groen er nog aan te water gelaten.
Resultaat, 3x beet op de aardappel en de andere hengel met mais, maden of pellet deed niets.

Dus inderdaad, kies voor de aardappel. Zeker op een water waar de karper eigenlijk geen ander aas kent dan de boilie.
Josse Beudeker
Berichten: 59
Lid geworden op: 19-09-2009 21:42

08-04-2010 07:38

tnx, dan gaan we het met aardappel proberen.
bevestig je dit aan de haak? of gebruik je hier een hair voor?

En hoe groot zijn de aardappels ong. ? Heb hier nog bistro krieltjes liggen waar ik toch geen trek in heb:P
William Snijders
Berichten: 60
Lid geworden op: 13-01-2010 06:58

08-04-2010 21:39

Persoonlijk zet ik de aardappel gewoon op de haak.
Hier kan je best een flink stuk voor gebruiken, ik gebruik een stuk ongeveer zo groot als een 25mm boillie.
Kook je aardappels 3 minuten korter als dat je voor jezelf zou doen. blijven ze iets harder en valt het wat minder snel van je haak af.
Voer geen kilo's want aardappel verzuurt het water erg.

Groet
Met vriendelijke Groet.


KarperKoorts
Gebruikersavatar
Paul van Rhoon
Berichten: 181
Lid geworden op: 19-09-2009 14:33
Locatie: Albrandswaard

08-04-2010 21:42

De aardappel bevestig je gewoon op de haak , het vergt even wat oefening om hem erop te krijgen zodat hij blijft zitten maar dat gaat steeds beter :) en ja al je slaat ben je hem zeker kwijt ;)

Ik zelf duw de haak met de bovenkant van onderaf de aardappel in tot de haakbocht de onderkant raakt, dan komt je lijn er dus ook aan de onderkant uit , die snijd je er schuin doorheen naar boven en dan zou die er in theorie redelijk goed aan moeten zitten, grote van het stuk maakt niet zoveel uit meestel een stukkie van 2x2 cm ofzo ?
Josse Beudeker
Berichten: 59
Lid geworden op: 19-09-2009 21:42

13-04-2010 18:47

eerste is binnen!!!
aardappel yeah!
rick meulenberg
Berichten: 54
Lid geworden op: 17-08-2008 14:22

17-04-2010 09:19

heb je foto? :D
Plaats reactie