penvissen


Plaats reactie
Martin paulusma
Berichten: 1
Lid geworden op: 04-04-2010 20:06

04-04-2010 21:12

Hallo,

Ik had even een algemene vraag.
Wanneer worden er met penvissen de meeste gevangen in deze maanden in de ochten, middag, avond of snachts?

Zelf ben ik aantal nachten weg geweest te penvissen maar totaal geen beweging of andere activiteit opgemerkt, zelfs geen brasems.

Groetjes
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

04-04-2010 21:24

In principe kan je elke tijd van het jaar en van de dag pennen.

Ik vind het zelf nog wat koud er voor, maar je kan ook ijsvissen met een pen, dus nu gaat het ook. Maar de betere resultaten komen toch als het wat warmer wordt. Ook kan je meer visuele aanwijzingen ontdekken, zoals bv bewegende pompeblaaden, die zijn er nu nog niet. En als het warmer is laten de karpers zich toch wat vaker aan de oppervlakte zien.


De beste tijd van de dag verschilt per water, wellicht wel per vis.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Menno Hougee
Berichten: 32
Lid geworden op: 17-01-2010 16:52
Locatie: Gorredijk

04-04-2010 21:27

Ik ben al bezig met vissen en ga dan altijd 's ochtends vissen.
Zeker in deze maanden dan beginnen ze weer langzaam te eten en ik heb gemerkt dat ik de meeste kans in de ochtend heb.

Heb wel eens de proef op de som genomen door 's middags en 's avonds te vissen.
Reken er maar niet op dat ik wat ving :cry:

Lijkt wel alsof ze 's ochtends meer honger hebben(na de nacht). :D

Zeker in de hoogzomer ga ik liever 's ochtend, ben ik liever de hitte voor dan in de brandende zon te zitten.
Zonder een haak aan je onderlijn, vang je niets
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

04-04-2010 21:56

Wanneer de vissen azen en hoe wantrouwig ze zich hierbij opstellen is afhankelijk van seizoen, weer, watersoort en hengeldruk.
Er zijn plekken waar ik pas na zonsondergang de vissen zo dicht bij de kant zie komen dat ze met een pennetje te vangen zijn. Op andere plekken is het zelfs in de zomer pas na een uurtje of tien (in de ochtend) dat de karpers actief worden.

Zorg ervoor dat je in verschillende jaargetijden op verschillende momenten aan het water bent waar je vist, hierdoor leer je vanzelf wat voor dat water de beste momenten zijn om te gaan vissen.

Succes
Gebruikersavatar
Dale Gerard Neijzing
Berichten: 53
Lid geworden op: 13-04-2010 20:02

13-04-2010 23:30

Ik sluit mij in grote lijnen aan bij Andries.

Zelf denk ik dat je in de koude maanden de beste kans maakt als de zon op zijn hoogst staat.

In de zomer vang ik zelf het best rond een uur of acht/negen.Daarna houdt het echt op.
Laat in de middag begint het weer. Maar zoals Andries al zei. Afhankelijk van hengeldruk en andere zaken....

Groet,
Dale
Wim Verbeek
Berichten: 295
Lid geworden op: 21-09-2004 16:54

14-04-2010 06:20

Ik vang altijd 8)

Nee ligt inderdaad aan het water. Nu vind ik het fijnst om in de felle zon te zitten en ik heb het gevoel dat de vis dat ook vindt. Hoog zomer vis ik liever in de ochtend.
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

14-04-2010 19:46

Wim Verbeek schreef:Ik vang altijd 8)


Nou Wim daar moet je dan maar is meer over vertellen, ik ben deze week al 2 maal voor niets oppad geweest :wink:
Plaats reactie