Penvangsten januari 2010


Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

08-01-2010 16:39

Zooo, om af te trappen heb ik net een fijne blank bijgetekend 8)

Gelukkig had ik me goed aangekleed dus ik heb wel lekker van de natuur kunnen genieten. De vogels hebben het zwaar maar laten zich daardoor wel veelvuldig zien.

Geen spoor van karper overigens, volgende keer beter!

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Robert Lamboo

09-01-2010 11:42

Afbeelding

Er staat trouwens heel veel leuk spul op Marktplaats te koop nu, voor de liefhebbers. Veel glaswerk..ik moet mezelf beheersen maar het is lastig :x
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

09-01-2010 14:33

Robert Lamboo schreef:Afbeelding

Er staat trouwens heel veel leuk spul op Marktplaats te koop nu, voor de liefhebbers. Veel glaswerk..ik moet mezelf beheersen maar het is lastig :x



Nou inderdaad, ik zag vorige week drie schreiner hengels en twee oude shakespear molens langskomen, bieden begon bij 300eu... Hengels van type cobold van 1lb, 1.5lb en 2 lb. Voordat ik kon bieden was het alweer verdwenen.... dat was wel ff balen.
Robert Lamboo

09-01-2010 17:23

Er staan ook nog 2 Jack Hilton's op waarover ik sterk aan het twijfelen ben..ik heb er aan 1 genoeg maar die kerel doet ze toch echt per 2 weg (heb m even gemaild). Ik wil zo graag naast mn zwarte een bruine, en ik ben helemaal lyrisch van ze.
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

09-01-2010 18:58

ik heb ze gezien Robert, het lijken plaatjes van hengels te zijn.....veel succes met het dylemma
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Rene Kleimeer
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-09-2009 13:50
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

09-01-2010 19:53

Hoi Robert,

Beide aanschaffen, 1 ervan zelf houden en de ander te koop zetten?
Misschien een beetje omslachtig, maar het resultaat is hetzelfde.

En marktplaats is idd wel heel gevaarlijk om nu rond te snuffelen. :)
(vandaag nog op pad geweest omdat ik dacht iets leuks te hebben gezien, helaas.......)
Chris: You Got him !!
Bob: What the hell am I gonna do with it?
Chris: We go in........
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

09-01-2010 22:22

Die Hilton's zien er erg mooi uit ja, ben wel bang dat de prijs voor twee exemplaren vrij hoog ligt... als ze daadwerkelijk door Co Sielhorst onlangs nog afgelakt zijn dan ze het echt wel in orde zijn.
Daarnaast ook nog een vierdelige CJW en een Fairplay medium

Overigens wel wat offtopic maar momenteel vallen er toch geen vangsten te melden:
Ik ben zelf op zoek naar een glashengel. Lijkt me een mooie variant naast de strakke grafieten blank van CJW die ik al heb. Nu is Fairplay van Schreiner natuurlijk wat bekender en een grote groep mensen zweert erbij.
ik heb echter weleens een cobold 1.5lb 13ft in mijn handjes gehad en de afwerking van de blank viel me erg tegen.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee en zijn er naast schreiner en marktplaats nog andere verkoopadressen waar je voor dit zoort hengels terecht kan (ik dacht zelf aan Wout v Leeuwen maar op de webshop werd ik niet veel wijzer.
Robert Lamboo

09-01-2010 23:26

Ik kan hieruit opmaken dat je de blankeigenschappen ideaal vind maar de afwerking te wensen overlaat.

Hmm..ik zou dan bij Schreiner informeren of je een blank los kan kopen en anders de leverancier kan benaderen. Of anders misschien een half vergaan exemplaar zoeken (kan lang duren voor je eindelijk iets hebt, maar soms is dat best de moeite waard) en laten herbouwen bij BB Specimenrods 8)

Maar het is mij inmiddels ook duidelijk geworden dat er redelijk wat onbekende hengelbouwers zijn die minstens zo goed werk leveren en het naast hun dagelijkse job in de bijkeuken doen. Dat kan soms behoorlijk schelen in prijs!

En @ Rene: binnenkort weer een hoop afschrijvingen, o.a. de lesgelden voor mn studie. Lijkt me niet echt leuk voor hun en voor mij als die centen niet ontvangen kunnen worden :wink:
Gebruikersavatar
Rene Kleimeer
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-09-2009 13:50
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

10-01-2010 11:08

Misschien dat binnen het penvissentopic er ook een hoofdstukje kan komen over de interessante aanbiedingen die je gezien hebt en je wil delen met anderen.

Op een ander forum waar ik ook kom heeft er iemand 2 Fairplay winston's aangeboden. 1 met een actie van 1lb, de andere 1,75 lb
Daarnaast werd er door een ander gesproken dat bij Hengelsport Volendam er 2 of 3 parabolische glashengels te koop staan; een Fairplay, een Casting Corner en een merkloze.
Gisteren ben ik bij een penvisser geweest die ook een Edgar Sealey 3 delige penhengel met een actie van 1,25 lb te koop heeft staan. (advertentie staat nog op marktplaats).

Zelf ga ik trouwens ook mijn verzameling ook uitdunnen. Vandaag zal ik eens wat foto's maken en het een en ander op marktplaats zetten.
Hier is ook een leuke glasvezel penhengel van Casting Corner bij; Een medium taper met een lengte van 3.85 mtr. Deze is hoogstwaarschijnlijk nog afgebouwd door Thomas Lont. Het is een vrij dikke stok met kurken handvat en fuji reelhouder.
De Casting Corner staat eigenlijk een beetje werkloos in de kast. Momenteel vis ik eigenlijk alleen nog maar met de splitcane hengel en daarnaast heb ik voor het zeeltvissen ook mijn set compleet (fairplay 1lb met fin-nor 1000 molentje).

Een aantal van mijn hengels en centerpin komen bij Wout van Leeuwen vandaan. Zij hebben een in het verleden een flink aantal hardy blanks op kunnen kopen en deze kan je naar eigen wens op laten bouwen. (Dat was een jaar of 10-15 geleden, of ze het nu nog doen weet ik niet.) Deze hengels heb ik nog steeds in bezit en bevallen prima.
Het is in ieder geval zeker de moeite eens langs te gaan. Er is maar zat te zien en ze hebben hier en daar leuke dingetjes ertussen liggen.
Ze hebben hier trouwens ook de laatste Hardy Goldbow's te koop. Wel mooi maar niet mijn smaak.
Chris: You Got him !!
Bob: What the hell am I gonna do with it?
Chris: We go in........
Pieter Andre
Berichten: 75
Lid geworden op: 04-01-2010 14:21

10-01-2010 16:56

Welke Jack Hiltons heb je nu in je bezit Robert.
Robert Lamboo

10-01-2010 17:36

Een Jack Hilton MT van Casting Corner, moest vanwege de staat wel herbouwd worden. Ik roem vooral de blankeigenschappen van deze stokken. Boterzacht maar wel voldoende power om eens bij een wierbedje te vissen.
Gebruikersavatar
De Bakker
Berichten: 438
Lid geworden op: 17-12-2005 17:12
Locatie: Heino

10-01-2010 22:36

Sorry jongens, maar miss is het handiger om er een aparte topic van te maken? Valt er eigenlijk nog wel wat te vangen met deze temperaturen/ dit ijs?
Geniet niet alleen van het vangen maar ook van de rust en de natuur om je heen! ruim je rommel op, kleine moeite...
Wim Verbeek
Berichten: 295
Lid geworden op: 21-09-2004 16:54

11-01-2010 16:21

Net activiteit gezien! De wens is er toch wel 1 te vangen nog deze maand. Zo gauw ik tijd heb laat ik mijn pen te water....
Gebruikersavatar
Vincent Schniedewind
Berichten: 36
Lid geworden op: 16-07-2006 23:34
Locatie: zuid holland

11-01-2010 22:03

Robert Lamboo schreef:Ik roem vooral de blankeigenschappen van deze stokken.


Zo heb ik een paar stokken liggen met perfecte blankeigenschappen Robert: ik heb me suf geblankt afgelopen zomer :P

Nee serieus, dit is inderdaad een prachtige tijd om op Marktplaats je materiaal aan te vullen

Overigens ben ik nog wel van plan om mijn eerste karper te vangen en fotograferen met sneeuw. Lijkt me gaaf. Als het lukt post ik wel ff een plaatje!
It's nice 2be important, but it's more important 2be nice!
Gebruikersavatar
Vincent Schniedewind
Berichten: 36
Lid geworden op: 16-07-2006 23:34
Locatie: zuid holland

13-01-2010 21:12

Helaas is het niet gelukt om een karper te vangen vandaag (ook niet als mn aas in het water lag)

Afbeelding
It's nice 2be important, but it's more important 2be nice!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-01-2010 15:11

Vincent Schniedewind schreef: perfecte blankeigenschappen!


Oei, slechte woordkeuze 8)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Wim Verbeek
Berichten: 295
Lid geworden op: 21-09-2004 16:54

14-01-2010 19:32

Vandaag 2 misgeslagen...:S
Gebruikersavatar
Frank Waanders
Berichten: 217
Lid geworden op: 27-08-2007 14:37
Locatie: Hengelo

14-01-2010 19:53

Jammer Wim! Van het weekend maar weer eens een pennetje laten zakken. Toch nog wat ijs-vrije plekjes kunnen ontdekken waarnaar mijn volle aandacht uitgaat.

Elders nog plannen?
Gebruikersavatar
Dirk van Son
Berichten: 184
Lid geworden op: 15-05-2007 19:19

15-01-2010 08:10

Ik ga het naar alle waarschijnlijkheid morgen middag even proberen.. maar misschien ga ik wel liever schaatsen :roll:

Ik slaap er nog maar een nachtje over denk ik zo ;)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-01-2010 11:20

Aangezien er als brugwachter zijnde weinig te doen is poog ik misschien wel een waging onder mijn wachtershut. Al weken worden daar de eenden gevoerd, je krijgt echter niet fatsoenlijk je mais op de bodem aangezien de beesten er meteen op duiken.

Misschien doe ik het ook wel helemaal niet 8)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Hans Sluijter
Berichten: 413
Lid geworden op: 27-07-2006 11:57
Locatie: Steenderen

15-01-2010 12:39

Heb een mooi ijsvrij plekje gevonden bij een duiker 5 min van mn huis af. Morgen een heel klein beetje voeren en maandag even proberen denk ik.
rick meulenberg
Berichten: 54
Lid geworden op: 17-08-2008 14:22

15-01-2010 17:54

Net met shad op snoek, krijg een tik
en sla aan, even weerstand en los:(!
Kijk naar me shad hangt er een dikke schub aan!!
Weet nu al waar ik morgen een pennetje
laat zakken!! :lol:
groetjes Rick
Wim Verbeek
Berichten: 295
Lid geworden op: 21-09-2004 16:54

15-01-2010 18:07

joepie! De eerste is binnen! En ook nog 1 verspeeld....
Robert Lamboo

16-01-2010 17:47

Gisterenavond bij Leon in Poortugaal mn 2e Jack Hilton Medium opgehaald (de rode variant 8) )..en die moest natuurlijk getest worden vandaag.

Ik heb zelden zulke koude jatten gehad zeg, het weer had gelijk: +2 kan als -10 voelen (met dank aan de zuidoosten wind). Welgeteld 4 stekken ben ik afgeweest, 3 duikers en een lage brug in de leeggetrokken binnenzee. Een groep meerkoeten schoten spontaan van zwart naar wit (en daarna de duiker in) toen ze mij aan zagen komen waggelen. Niemand is namelijk zo gek om 2 km door een akker te loopstruikelen om in hun wak te gaan vissen.

Fokking koud een geen stootje gezien.
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

16-01-2010 19:00

Ja het was fris, ik had ook niets helaas...
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!