voerplek


Plaats reactie
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

03-03-2003 20:59

Vandaag voor de tweede keer dit jaar met de pen geweest met bijna succes (dat van die meetlint was een goed idee Kevin) helaas voorde ik de druk iets te ver op vanwege de takken met een losschieter als gevolg.
Vraag 1)

Heeft het daarna nog zin dezelfde stek weer te bevissen na onderwaterheibel van 30 seconden of valt de stek toch wel voor een dik uur als verloren te beschouwen.
Ik keerde er al na 10 minuten terug overigens zonder resultaat.

vraag 2)

De handjes mais die jullie erin gooien is dat ook gezoet blik mais of gewoon kookmais (zelf gebruik ik ook blik mais maar er gaat dan zo een blik door heen op de middag vandaar de vraag.

Richard
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

03-03-2003 21:12

Mee eens, alleen deze plek i stussen allemaal bomen in, dus het wegloodsen ging vandaag helaas niet op.
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

03-03-2003 21:25

Sorrie jos, ik gaf slechts de halve info, ik had ook vier voerplekjes gemaakt, maar ja als je eenmaal op een plek beet heb gehad, krijgt die plek een soort aantrekkingskracht he.

Richard
Frank Verstraaten
Berichten: 365
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: Leiden

03-03-2003 21:25

He richard,
dus je had vandaag bijna succes? Jammer dat die vis losschoot. Waar heb je gevist?
Mail het maar, dan hoef je je stek niet op het board te zetten?
Groet, Frank
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

03-03-2003 21:31

kijk maar even in je mailbox Frank.

Richard
Humphrey Paap
Berichten: 198
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00

03-03-2003 21:59

Richard,

1. In de meeste gevallen is het verstandig om even te verkassen. Als de vis echter zeer goed aast komt het wel eens voor dat je zeer kort na elkaar op dezelfde plek karper kunt vangen. Ze lijken dan geen last te hebben van hun spreekwoordelijke schuwheid. Komt helaas (bij mij tenminste) maar een enkele keer per jaar voor!

2. Ikzelf gebruik al jaren meer geen mais uit blik, maar harde mais vanwege de witvis-bestendigheid. Als je echter niet al te veel last hebt van witvis, kun je volgens mij beter gezoete mais uit blik gebruiken. Een van de beste instant-aasjes.

Succes,

Humphrey
Willem Barnas

03-03-2003 22:56

Even tussendoor:

Topaas voor de penvisserij wanneer je weinig last hebt van witvis: Kattenvoer uit blik! Heel erg veel mee gevangen, ook flink'n trouw'ns! Superinstant ook.

Antwoord 1.) Beetje bijvoeren, verkassen en een half uurtje of kwartiertje later weer even kijken of er al wat te beleven valt. Karper (ieder dier) is en blijft nieuwsgierig, zeker als er wat vreten valt te halen!

Antwoord 2.) Zoete mais uit blik i.p.v. kippemais. Neem die mooie voorn of dikke zeelt voor lief (?) en vergeet niet dat als er al karper op de plek zit, deze de stek nagenoeg domineert. Heb trouwens -na (zwaar) voeren- wel veel karper gevangen tijdens het penvissen met kippemais, maar het is minder instant dan die sweetcorn, vandaar mijn keus om vooraf een tijdje te voeren.

Vang ze!
WB :wink:
Tom de Haas
Berichten: 124
Lid geworden op: 25-05-2002 02:00
Locatie: Hoofddorp

04-03-2003 20:52

Voeren doe ik meestal met duivenvoer koop je in de bulk(25kg) dan kost het niks geloof dat ik 9€ betaalde.

Paar keer voorvoeren helpt en daarna lekker vissen heb nog nooit gehad dat ik op 1 avond 2 vissen op 1 plek ving. Ondanks dat ik er dan na een halfuurtje weg te zijn geweest meestal nog wel ff ga zitten. Komt denk ik ook doordat het water niet dieper dan een meter is in het midden en sloot een modderpoel in na 1 vis. Heb wel een aantal keer zeelt gehad na een dril van een karper.

Ik vis vaak met sweetcorn icm met een vette worm of deeg.

succes
Ik was vroeg schitzofreen maar nu gaat het weer goed met ons!!!
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

04-03-2003 21:17

tom,

waar heb jij dat duivenvoer dan gekocht?? want ik heb gezocht naar duivenvoer hier in de buurt (ik ben alle dierenwinkels en tuinwinkels hier in de buurt afgeweest), maar hier vond ik dat duivenvoer wel erg duur, want voor 3 pleuro per kilo kan ik beter andere partikels kopen en waar bestaat dat duivenvoer dat jij hebt, waar bestaat dat dan zoal uit??

mvgr Richard

_________________
het is niet het materiaal, maar de visser die het em doet

het hoeft al niet meer, ik hoorde net over de chat dat je dit gewoon bij de boerenbond kunt halen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: richard van der vliet op 2003-03-05 09:28 ]</font>
Tom de Haas
Berichten: 124
Lid geworden op: 25-05-2002 02:00
Locatie: Hoofddorp

05-03-2003 19:00

Ik woon vlakbij de aalsmeer en daar zit een bedrijf dat heet agrifirm zoals de naam al doet vermoeden is het gericht op de landbouw. In het geval hier op de glastuinbouw. Daar verkopen ze als bij product dus ook diervoeder van kippemais tot koeienbix en parkietenzaad tot hondenbrokken. Het is net zo iets als de boerenbond hier heb je een telnr van de vestiging in Alkmaar Alkmaar, 072 - 5410 380, fax 072 - 5410 385 Zie oaok <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.agrifirm.nl" target="_blank" class=bericht>www.agrifirm.nl</a><!-- BBCode auto-link end --> Ik weet alleen niet of je er wat kan kopen je moet een bedrijf hebben of iemand met een pasje maar als je cash betaald doen ze denk niet zo moeilijk


Koop het zoals ik al zei per 25 kilo. Het is een mengenling van allerlei soorten. Er zijn ook verschillende soorten voer bv wintervoer, sierduiven, tortelduiven, ruimengeling, kweekvoer enz. Al deze verschillende soorten hebben hun eigen ingredienten

In die van mij zitten uit het hoofd(en die ik ken) Mais, tarwe, erwten, bonen, en nog een aantal kleine zaden en granen die ik niet ken.

Het voert goedkoop is makkelijk te bereiden en te bewaren. Ik kook het eerst altijd een uur(zonder voorweken) en dan laat ik het een nacht staan. Pan half vol water en voer anders heb je een drama. Indicatie als het te hard kookt gaan je mais korrels kapot.

Succes
Ik was vroeg schitzofreen maar nu gaat het weer goed met ons!!!
Gebruikersavatar
Tim Sanders 3
Berichten: 116
Lid geworden op: 29-01-2003 01:00
Locatie: Didam

08-03-2003 23:14

maar hoe bereid je dat duivenvoer dan kun je het ook gebruiken voor een voercampage bevoorbeeld een hele week mee voeren en dan gaan nachtvissen of kan dat niet.
remco van esch
Berichten: 314
Lid geworden op: 05-03-2003 01:00
Locatie: Utrecht

09-03-2003 12:06

Jullie gebruiken dus duivenvoer als voer, als ik het goed begrijp. Maar waar vissen jullie dan mee als haakaas??
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

09-03-2003 12:36

Op duivenvoer kun je met heel veel aas soorten vissen met de bollie,aardappel,mais,kaas,brood,alle soorten partikels,deeg,noem maar op duiven voer is een voer dat heel goedkoop is en het heeft het voordeel dat het heel veel verschillende soorten partikels in heeft zitten dus de karper raakt er niet snel op uit gekeken :grin: wel is er op verschillende wateren waar er zo veel mee gevist was en is dat er dressuur is komen optreden dus daar werkt het niet meer zo goed maar dat moet je zelf maar gaan uitvogelen of dat bij jou het geval is

mzzl

kevin
Gebruikersavatar
corne van gils
Berichten: 116
Lid geworden op: 18-05-2002 02:00

09-03-2003 16:11

Ha die remco, je kunt duivenvoer voor beide gebruiken. ik maak een voerplaats van duivenvoer, soms met wat boillies erbij, en daan met 1 hengel duivenvoer en met de andere hengel een boilie kun je meteen uitproberen wat het beste werkt :wink: .
zo heb je toch vrij goedkoop een goede voerplek, ps je kunt ook als je je duivenvoer weekt deze met wat flavour weken... :wink:
mvg corne
als ze me missen, dan ben ik vissen !!!!!
remco van esch
Berichten: 314
Lid geworden op: 05-03-2003 01:00
Locatie: Utrecht

09-03-2003 20:34

Ik zie dat jullie allemaal verschillende kooktijden en weektijden aanhouden voor de bereiding van duivenvoer. Wat is nou eigenlijk het beste?
Tom de Haas
Berichten: 124
Lid geworden op: 25-05-2002 02:00
Locatie: Hoofddorp

16-03-2003 23:17

Je kan het op verschillenden manieren doen als het maar gekookt is. Ik heb mijn variatie "eerst 1 uur koken en dan een nacht laten staan" van een artikel van dick langhenkel van de website van totalfishing.

Het voordeel van deze manier voor mij is dat ik de avond van te voren pas hoef te weten of ik ga vissen want dan kook in het s'avonds en dan voer ik de volgende ochtend.

Als je het eerst 24 uur laat weken en dan gaat koken met je dus ruim 24 uur van te voren weten wanneer je gaat vissen en dat is bij mij meestal het geval niet. Dus dit is voor mij de oplossing. Wat ik ook wel eens doe is het invriezen en dan kan je het pakken wanneer je wil even de zak onder de warme kraan en het is ontdooid.

Succes
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

18-03-2003 10:14

Wat Tom al zij, je kan het op verschillende manieren doen maar ik doe het op deze manier. Eerst 24u weken en daarna 20 a 30 min koken.
je kunt het ook invriezen als je te veel hebt gemaakt

tip: probeer eens door de duivenvoer wat hennep dat heb ik al heel erg vaak gedaan en hele goede succesen geboekt :grin:

het liefst vis ik toch met een 20mm bollie op de stek vanwege de witvis (ben ik nie zo kapot van :sad: )

suc6
kevin
jan schuurmans
Berichten: 133
Lid geworden op: 20-03-2003 01:00

25-08-2003 21:51

voor te antwoorden op je eerste vraag van die losschieter dat ze dan langer wegblijven ik heb vandaag een lijn kapot getrokken in de takken (bij beet natuurlijk)
en nog geen 10 min later vertrok hij opnieuw dus ik weet het eigenlijk niet want als ik op mijn plaats moet kapot trekken met boilies dan kan het wel een tijdje duren voor hij opnieuw vertrekt
mvg jan
Plaats reactie