Zware hengel?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
zegers bart
Berichten: 68
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Locatie: Tongeren (België)
Contacteer:

03-03-2003 15:17

Is een 1 3/4 en een 2lb penhengel te zwaar om op stilstaand water (vijvers, grote plassen, enz...) en traag stromende kanaalstroken uit de weg te kunnen?
+ Wat gebruiken jullie zoal?

Greetz Bart
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

03-03-2003 16:04

nee echt niet Bart perfect maatje vind ik

ik heb zelf 3 penhengels een 1lbs hardy , 1,3/4 1,1/2 3,90 lange penhengel en een fox rangemaster 1 voor het hele zware werk zoals kanalen en grote opstakel rijke wateren!

maar je hebt een goede hengel ho'r vind ik dan hiermee kun je op elk water uit de voeten!
Tom de Haas
Berichten: 124
Lid geworden op: 25-05-2002 02:00
Locatie: Hoofddorp

03-03-2003 18:49

Ik zeg altijd maar vis zo licht als mogelijk maar zo zwaar als moet.(gepikt van schreiner)

Ik vis met de pen, als het kan, met een matchhengel. Ik die red de 3/4 LB niet. Als jou vissery daar niet mee toen kan moet je zwaarder, niks mis mee. Ben zelf ook op zoek naar een iets zwaarder hengel zo rond de 1 1/4 en 1 1/2 voor de iets meer begoeide wateren. Echter met die machthengel heb ik wel redelijk forse vissen uit begroeid water gehaald je moet alleen wat meer geduld hebben.

Gr,
Tom
Ik was vroeg schitzofreen maar nu gaat het weer goed met ons!!!
Humphrey Paap
Berichten: 198
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00

03-03-2003 20:10

Beste Bart,

De hengels die jij noemt lijken me perfect om bij obstakels en rietkragen te vissen.

Over het algemeen vis ik op wat ruimer water en zoek dan ook nog die stekken uit waar ik uit de voeten kan met een lichte penhengel van ongeveer 1 lbs. Reden daarvoor is dat ik nu eenmaal een kick krijg van het drillen van een knappe vis op licht materiaal. Overigens betekent dit niet dat mijn driltijden erg lang zijn: 5 minuten is ongeveer de norm en 10 minuten komt maar zelden voor. Op de een of andere manier houdt de vis zich meestal wat rustiger als je een geringere druk op hem/haar uitoefent. Lange runs komen niet zo vaak voor; meestal is het zo dat het grootste deel van de dril vlak voor de kant plaatsvindt.

Succes,

Humphrey
Plaats reactie