Pentas en Onthaakmat


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

13-05-2008 20:58

Ik heb onderstaande tas voor mijn aas, bij het statisch vissen. Ik gebruik deze ook om drijvend te gaan of te pennen. Vind deze alleen niet handig, omdat er maar zo weinig vakken aan zitten. Ik was dus naar een andere tas aan het kijken.

Fox Evolution Euro Hookbait Carryall
Afbeelding

De volgende tassen leken met wel wat:

Fox Evolution Stalker Bucket
Afbeelding

Fox Evolution Carp Rig & Bait Carryall
Afbeelding

Iemand ervarin met deze tassen voor te pennen en drijvend te gaan?

Tevens zit ik een beetje met me onthaakmat. Ik heb onderstaande, maar is wel heel erg lomp en is niet fijn om langst de vijver te lopen.

Pro-line Extreme Protection
Afbeelding

Kennen jullie een compacte maar toch veilige onthaakmat, die makkelijk te bevestigen is aan de tas? (wat weer een hand scheelt ;))
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

14-05-2008 15:43

x2 weight en unhookingmat, zit al in ze eigen waterdichte tas, prima dingetje, en opgevouwen niet groot
Gebruikersavatar
Patrick van den Berg
Berichten: 167
Lid geworden op: 21-02-2008 22:45
Locatie: Amsterdam

14-05-2008 17:13

http://www.henkkoster.nl/foxonthaakmatten.htm hier de opblaasbare onthaakmatten van fox :weet niet of deze zich zelf opblasen anders moet je maar een pomp mee nemen :D

http://www.hengelsport-shop.com/produkt ... %20Mat.htm


Groet,
Patrick
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

14-05-2008 17:59

Bedankt voor jullie links. Heb ook deze opblaasbare onthaakmatten gezien. Ze worden geleverd met reparatieset, maarja is natuurlijk niet voor niks :)

Ik zocht eigenlijk ook iets om meteen op te zitten. Als er eenmaal een karper is gevangen is die mat dus zeiknat. Dat is wel klote. Heb de Fox, JRC en Proline catalogussen er nog eens op nagelezen, maar vond niks bijzonders die aan al mijn eisen voldeed.

Nu zag ik een 'oud' product van JRC. Dit leek me wel wat. Als er een vis is gevangen kan de zak voor de onthaakmat gebruikt worden om op te zitten. Denken jullie dat dit een goede keuze is?

JRC Terry Hearn Euro Zip
Afbeelding

Iemand ervaring met de tassen die ik in de openingspost heb genoemd?
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

14-05-2008 18:57

handig je mat vervoeren, en meteen iets om op te zitten

http://www.raven.nl/nl/product/karper/1 ... ravav1106/

of

zit ook een tas bij, als je onthaakmat erin doet kan je het goed gebruiken als kussen om te zitten, of liggen :P

http://www.raven.nl/nl/product/karper/1 ... ravav1098/
tommy foekens
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2008 00:53
Locatie: amsterdam

14-05-2008 23:08

ik heb er 1 van pro logic die moet je op blaasen (niet hygienisch) maar is best handig en is oot te gebruiken waneer hij niet op geblazen is
leef om te vissen, dus stel nooit iets uit tot morgen als je het ook tot overmorgen kan uit stellen
robin vd linden
Berichten: 39
Lid geworden op: 02-03-2007 13:58

15-05-2008 09:11

Ik heb de korum mat van dat stukje van sportvisserijnederland. In het zakje ingepakt is het iedeaal, kan in een tas of zo vast gehouden worden. Ik heb zelf een clipje met splitring in me tas hangen, Hier heb ik de mat dan aanhangen en heb ik hem nodig, klik ik hem los en vouw hem open. Super dingetje, was er 25 euro voor kwijt.

Groeten Robin
(als tas gebruik ik gewoon een canvas schoudertas. Past alles in wat ik nodig heb.)
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

15-05-2008 11:21

Ik heb jaren met een Fox Stalker Bucket gevist, hetzij de ouderwetse Royal versie. Op zich een prima tas voor het struinen. Toch heeft deze voor mij 2 nadelen.
Ten eerste is de tas net te klein. Zeker als je zoals ik een flinke camera hebt (Fuji 5600) en veel voer mee neemt. Tel daar een flesje water bij op en je tas is bomvol. Té vol...
Ten tweede vind ik een schoudertas bij het struinen niet echt prettig. Als je de tas de hele tijd om hebt, gaat de draagband behoorlijk trekken in je nek. Zeker als de tas zo zwaar is als bij mij. Vervolgens zet je dus de hele tijd je tas neer. Maar als je zoals ik veel loopt bij het observeren, komt het nogal eens voor dat je tas 15 meter verderop staat, terwijl je hem nodig hebt voor aas of onthaakspullen ;)
Nu heb ik dus een JRC rugzak van 40 liter voor het struinen gekocht. Deze is op zich vrij groot, maar dat zie ik niet als een probleem. Een zak Variantjes, een fles water en de camera gaan er makkelijk in. Ik kan er zelfs nog wat (regen)kleding in stoppen afhankelijk van het weer. Het draagcomfort is vele malen beter dan bij schoudertassen.
Voor het statisch vissen heb ik trouwens de Carp Rig and Bait Carryall. Ook een hele mooie tas. De bergruimte is zeker ruim voldoende, het draagcomfort ten opzichte van een rugzak wat minder. De kleinere versie is weer wat te klein naar mijn smaak.
Kortom, in mijn ogen ben je het beste af met een rugzak ;)

Ik gebruik ook al jaren lang deze oprolmat van Fox, hetzij de oude versie: http://www.foxint.com/catalogues-products.php?lang=e&product=1047&catalogue=1&section=48.
Voor het struinen zijn zulke matten ideaal. Opgerold zijn ze handzaam om mee te nemen én prima bruikbaar als zitzakje. De flap is weer handig bij het terugzetten van de vis.
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

15-05-2008 20:55

Bedankt voor je reactie Martijn! Ik neig toch meer naar een schoudertas. Heb net nog naar rugzakken gekeken van Fox, maar hij was kleiner als de Carp Rig & Bait Carryal. Ben namelijk heel erg te spreken over de Evolution serie van Fox en wil daar eigenlijk op verder bouwen. Overigens hebben de rugzakken geen aparte vakken voor voer. Denk toch dat ik voor de schoudertas kies.

De onthaakmat die jullie noemen van X2, mijn vismaat heeft dit, maar vindt deze eigenlijk te groot voor het pennen en drijvend te gaan. De Stalker had ik ook gezien. Zit alleen met het idee dat als de mat nat geworden is deze niet meer dient als zitzak. Neig toch meer naar de JRC, waardoor ook gemakkelijk de vis gewogen en teruggezet kan worden.
Toon Teniers
Berichten: 102
Lid geworden op: 17-04-2008 21:31

15-05-2008 21:46

Ik heb ook de stalker en gebruik deze ook voor op te zitten. Als je een vis hebt gevangen en de mat is nat, klap je de mat gewoon dicht over het natte gedeelte zodat je achterste niet nat kan worden.
Deze mat heeft nog wat voordelen en zeker met het pennen:
- makkelijk op te rollen waarna je hem met de handvaten makkelijk kan dragen.
- je kan er op zitten nadat je een vis hebt geland.
- groot genoeg, maar ook niet te groot.
- makkelijk een vis terugzetten, wegen doordat je hem kan dichtklappen.
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

16-05-2008 00:08

Dat had ik ook al bedacht, maar als er douw op het gras staat of het heeft net geregend, is de onderkant dus ook nat en helpt dichtklappen niet echt. Daarom is een zakje erbij wel fijn, leek mij :)
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

16-05-2008 09:32

Ik heb zo'n stalker bucket van Ultimate voor het pennen en oppervlaktevissen. Zelfde model als die van Fox. Het nadeel dat Martijn noemt over het formaat ben ik wel met hem eens. Je kleine spullen die je nodig hebt voor het pennen (loodjes, haakjes, schaar/tangetje, katapult enz.) kun je er makkelijk in kwijt. De 2 middelste compartimenten zijn idd klein als je een pak drinken, lunchpakket, camera, aas en voer kwijt wil. Voor mn voertje als ik ga pennen neem ik eigenlijk altijd een emmer mee waar ik het voer en het aas in doe. Dan heb ik de tas vrij voor drinken en de camera (die ik overigens lang niet altijd mee neem op watertjes waar ik pen). Een emmer is ook wat makkelijker schoon te houden dan die binnentas van de bucket. En je kunt erop zitten :)
Voor drijvend vissen is het makkelijker. Dan heb ik zelf genoeg aan de tas voor een lading hondebrokken of een halfje wit en mn drinken. Als je de band kruislings draagt en niet bomvol met spul hebt is het wel comfortabel vind ik zelf. Zelf loop ik toch niet veel rond met de tas om. Je bent toch vaak wat plekjes aan het afvissen waarna je weer verhuist naar een volgende. Een rugzak is natuurlijk ook een optie, al vind ik die wat lastiger om spullen in terug te vinden. Het voordeel van die bucket met die binnen"emmers" is dus dat je daar aas of voer in kunt dumpen zonder dat het bij je spullen komt of de tas zelf nat of smerig wordt.
Gerrit Hees

16-05-2008 13:53

Waarom moet het perse een fox tas zijn? kijk eens bij normale rugzakken dat scheelt in geld en je hebt meer keuze
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

16-05-2008 21:37

Al mijn tassen etc zijn van Fox Evolution. Ben daar tevreden over en wil daarom verder bouwen. Die paar tientjes meer neem ik voor lief :)
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

03-06-2008 22:54

Heb mijn onthaakmat en tas al aantal weken binnen en ben er zeer tevreden over. Denk meld het even ;)
Plaats reactie