Vissen na de paaitijd?


Plaats reactie
Toon Teniers
Berichten: 102
Lid geworden op: 17-04-2008 21:31

06-05-2008 22:36

Hallo,

Ik heb hier in de buurt aan een riviertje een paaiplaats ontdekt. Nu blijkt dat het daar vol karpers zit, wat ik goed nieuws vind omdat de kwaliteit van het water een aantal jaren geleden bijnaniet geschikt was voor karper en deze zeer gering aanwezig waren.
Nu wil ik als de gesloten tijd voorbij is gaan vissen aan de rivier in de omgeving van de paaiplaats, vermits je daar niet in mag vissen.
Nu is mijn vraag of de vissen de rivier optrekken na de paaitijd of in de paaiplaats blijven? Het is licht stromend water, dus geen polders. Een 30 meter stroomafwaarts is er een doorgang voor wilde paarden door het water, dus het water is daar 1 - 2 cm diep maar. Trekken de karpers hierdoor of gaan ze enkel stroomopwaarts?
Kan je op een rivier een voerplek aanleggen? De karpers die ik al gespot heb op de rivier zelf zijn constant in beweging, dus denk niet dat ik zo op één plaats ga kunnen houden.
Ik stel deze vragen omdat een karper vangen op deze rivier eerder een uitzondering is en niet dat ik totaal op de verkeerde plaatsen ga vissen.
Er mag daar ook enkel vanaf de linkeroever gevist worden, maar hoe weet ik welke dit is? Je kan nl. met of tegen de stroom in kijken :) .
Plaats reactie