Wegzakken Aas


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thomas de Weerdt
Berichten: 21
Lid geworden op: 01-04-2007 12:52
Locatie: Rijsoord, R'kerk

04-04-2008 18:50

Hallo karperfanaten en wat al niet meer,

Ik heb al een tijdje tenminste 1 vaste stek voor het pennen, waar ik al verschillende vissen het droge op getrokken heb. Nou, niks mis dus zou je zeggen, maar toch wel. Ik heb nu al een paar keer gehad dat mijn aas onder het wier en modder zit. Het zakt gewoon weg op de bodem, dat is mogelijk omdat ik met een montage vis waarvan 10 tot 15 cm lijn ook op de bodem ligt. Nu wil ik heel graag een manier hebben om dit op te lossen, maar zelf wil het me niet lukken. Vangen doe ik overigens wel, maar het is toch niks als ik om de 5 minuten mijn haak opnieuw moet be-azen of schoon moet maken.
Ik heb al een paar dagen geprobeerd om het boven de bodem aan te bieden, maar dan vinden meneer en mevrouw karper het denk ik te wantrouwig, want dan krijg ik niet eens de minste aanbeet.

Hopelijk hebben jullie een oplossing.

Thomas
En dat noemt men vissen?
Gebruikersavatar
Patrick van den Berg
Berichten: 167
Lid geworden op: 21-02-2008 22:45
Locatie: Amsterdam

04-04-2008 19:01

Hey Thomas

Ik heb het zelfde probleem als jou alleen vang ik dan niks en jij wel :) .
Maar misschien moet je het eens met een popup gaan proberen dat kan wel een helpen, denk dat ik het dit weekend eens ga proberen als dat lukt meld ik het wel even. als er andere oplosingen zijn hoor ik het graag.

Groetjes, Patrick
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

04-04-2008 19:55

gewoon je aas zo balanceren dat het amper nog wat weegt. een stukje foam ofzo erbij. het ligt dan wel gewoon op de bodem maar zal niet wegzakken.
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

09-04-2008 04:04

Ik heb eens gelezen dat je met een hark een plekje kan vrij harken. Als dit alleen modder is, dan kan dit geen kwaad denk ik.

Dan heb je meteen een mooie open plek, die zeker opvalt bij karpers.

Ik heb het nog nooit gedaan, maar ik heb ook dit probleem in de buurt. En ik ga het dit jaar zeker eens proberen.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Thomas de Weerdt
Berichten: 21
Lid geworden op: 01-04-2007 12:52
Locatie: Rijsoord, R'kerk

12-04-2008 17:11

Ik heb voor de gein eens een stok in de grond gestoken, de stok werd algauw een tak en een tak een boom zo ongeveer. 2 Meter modder, voor ik het zand bereik. Die foam-tip ga ik toch eens proberen, lijkt me ideaal!
En dat noemt men vissen?
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

24-04-2008 01:16

Hoi Thomas,

In het boek 'Karpervissen' van Jan B. de Winter (boek is al bijna dertig jaar oud, maar nog steeds een must voor penvissers, vind ik) staat ook een goeie: gewoon een stukje broodkorst boven je aasje op de haak prikken.

Groeten van Bert.
ff v==
Plaats reactie