Kattevoer en Smac


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

29-01-2003 19:37

Ik heb de laatste tijd grote neigingen om weer te gaan penvissen alleen wil ik graag een ander aasje gebruiken , omdat de mais en de aardappel bij ons echt gewoon uitgevist is!!! 8 snotjes in een uur en geen karper!!!!

Ik zou graag met kattebrokjes uit blik en smac willen gaan vissen alleen heb ik daarover een vraag:

Moet je hierbij voorvoeren of neemt de karper het al als hij het tegenkomt????


bedankt.
TZ
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

29-01-2003 19:48

Thijs,

De aassoorten die jij noemt, werken aardig
goed instant, vooral de kattevoer uit blik.
Ik zou het dan persoonlijk ook niet voor-
voeren, ook al kan het niet echt kwaad, niet
doen op wateren die tjokvol zitten met andere
vissoorten, of je moet deze voor lief nemen!

groetjes Benny
Ad Willems
Berichten: 5
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: breda
Contacteer:

29-01-2003 20:16

kattebrokken zijn ok .....maar wateren die een redelijke hoeveelheid witvis (brasem en blieken) bevatten kan ik niet aanraden om met kattebrokken te bevissen. Witvis weet binnen een mum van tijd alle brokjes van de haak af te vreten. En de pen staat vaak non stop op en neer te stuiteren. Ik vis zelf frequent op een plaatselijke zandput waar weinig brasem zit en hier is de kattebrok dodelijk. Mijn tip is om licht te voeren met (trouvit) pellets en kattebrokken. Deze voerstekken aanleggen en dan een half uurtje na het voeren de stek te bevissen met een particle zoals bijvoorbeeld kikkererwten (ook een beetje voeren natuurlijk).
succes
Jeroen Leuven

30-01-2003 09:48

AAAAHHH, jeugd sentiment.

vroeguh viste ik altijd met kitte kat.
Vroeguh viste ik met een pennetje met een blokje smac.

Kitte kat mixte ik met brinta met als flavour stroop, werkte als een tiet.
Maarja, toen kwam het boilie tijdperk.

Mijn advies is om het gewoon instant te gebruiken ze ruiken het toch wel.

Gr.
Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

30-01-2003 16:46

Thijs,

Zoals enkele andere posters al meldden is kattevoer mega witvis gevoelig. Zie het in dat opzicht dus niet als alternatief voor maïs. In deze tijd van het jaar kan je het goed inzetten, de witvis is nu veel minder aktief.
Als alternatief kan je zachte hondebroken uit blik proberen. Die stukken zijn een stuk groter en iets taaier. Je kunt ze met behulp van een fleurnaald helemaal over je haak trekken. Ik vis in dergelijke gevallen wel met haken maatje 2, omdat de hondebrokken dan meer houvast hebben en beter blijven zitten. Voorvoeren doe ik meestal 2 a 3 dagen dagelijks voor de visdag op meerdere stekken een half literblik. De stekken kun je beurtelings afvissen.
Alleen in de winter voer ik niet van te voren, maar op de dag zelf op verschillende (winter)stekken een handje tot moesgeknepen brokken.
Top instant werking op water waar de vis er nog niet mee bekend is, maar op afgesloten water zeer dressuurgevoelig.

groeten,

Henrie
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

31-01-2003 13:19

Ook ik kan beamen dat kattevoer een knaller is voor witvis. Wil je helemaal een witvisfestijn dan kun je inderdaad een paar dagen voor het vissen al een stek aanleggen. Let wel op, ondanks dat het mega veel witvis aantrekt, zal er ongetwijfeld ook karper op af komen. Hoe vaak heb ik al niet mee gemaakt dat ik denk dat de volgende brasem zich gaat melden en dat het toch zijn grote broer was.
Willem Barnas

01-02-2003 14:49

Good old kattevoeâh!

Heel wat beestjes mee gevangen, mooie beestjes ook en allemaal instant, dus maak je daar maar niet druk om. Aanmengen met broodkruim (de bakker heeft het voor u!) en je hebt een schitterend en zéér instant deeg. Je kunt er ook nog Trouvit 000 doorheen mengen, zéér goed... Tja, dat van die witvisgevoeligheid is inderdaad waar, peuter dus eerst wat rond voordat je serieus gaat dumpen. Toch moeten er wateren zijn waar je er gewoon mee kunt voeren en ik vraag me zelfs af of je, als je echt elke dag op een paar plekkies een twee á drie blikken leeggooit, je daar na een week GÉÉN karper vind. Ze komen volgens mij heus wel, alleen je moet die witvis dan niet de schuld geven...

Groeten,
Willem
Plaats reactie