penhengel laten bouwen


Plaats reactie
vandaele tom
Berichten: 24
Lid geworden op: 20-10-2004 16:03

28-01-2008 07:42

Ik zou graag een penhengel laten bouwen.
Weten de heren een goed adres,waar ik heen kan gaan om zo mijn droomstokje te laten afbouwen aan mijn wensen
Patrick Lubbers
Berichten: 140
Lid geworden op: 17-10-2007 12:10
Locatie: Erica

28-01-2008 08:21

http://www.bfpproducts.nl

ik zie dat de website er uit ligt, maar deze meneer is de moeite wel waard!
"beauty is only skin deep but ugly goes to the bone"
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

28-01-2008 12:37

Als jij er werkelijk aandenkt een pen lat te laten bouwen, kun je beter goed onderzoek doen ipv vragen hier op het forum wie er een goede hengels bouwer weet.

Denk bijvoorbeeld aan CJW of BB specimenrods en zo zijn er tal van goede, even een hengel laten bouwen doe je niet zomaar.
Iedere bouwer heeft zijn stijl zijn min punten en plus punten, wat voor blank wil je welke ogen de kleur en de reel houder enz, enz.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Rob Verburgt
Berichten: 30
Lid geworden op: 25-03-2006 20:54
Locatie: Haarlem

29-01-2008 21:27

Als het goed is bouwt iedere hengel bouwer de hengel precies naar de wens van de opdrachtgever.
Het is dus echt niet zo dat alleen een Co Sielhorst, CJW en BB, enz, enz de beste handgebouwde hengels maken.
Misschien wel de duurste.
Ik ken een hele goede hengel bouwer die niet duur is maar wel voor een Nederlandse sportvisser die bekend is van tv en verschillende DVD's, hengels bouwt
Ik ga geen namen noemen omdat ik het idee heb dat deze persoon het liefst op de achtergrond blijft bouwen zodat hij dit voor zijn plezier kan blijven doen in plaats van voor verplichte opdrachten met idiote tijdslimieten.
Ik wil hier alleen maar mee aangeven dat er meer onder de zon is dan die enkele dure hengelbouwers met schreeuwende website 's die beweren dat je minstens vier en een half honderd eurie moet uitgeven voor een handgebouwde hengel.
Kortom informeer eens in jou buurt en je vind waarschijnlijk een degelijke hengel bouwer die voor een normale prijs in staat is een goede penhengel te bouwen zonder allerlei tierelantijnen als een gouden cone en een blank uit New Sealand.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

31-01-2008 14:55

Een droomhengel vraagt om droommaterialen. Een New Zeeland blank is
momenteel zon beetje het beste wat er te krijgen valt. Een dergelijke
blank alleen kost al gauw meer dan $250,- Wanneer je daar portugees
kurk, carbo-titanium spiraaloogjes en een hoge kwaliteit reelhouder op
plakt wordt het lastig om hem voor onder de 400 euro af te laten bouwen.

Noem het nutteloos, maar wanneer je een luxeproduct wilt betaal je daar
een prijs voor. Heb je het geld er voor over dan krijg je gegarandeerd
een schitterende stok.

Co, Cor en Bas hebben dan nog de ervaring die nodig is om deze mooie
materialen bovengemiddeld netjes tot een eindproduct te brengen.

Duur? jep... Te duur? vind ik niet....
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

31-01-2008 15:55

Een B&W hexagraph misschien een leuk idee als we naar een blank gaan loeren?

8) Duur maar geil....
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

31-01-2008 16:00

kevin diederen schreef:Een B&W hexagraph misschien een leuk idee als we naar een blank gaan loeren?

8) Duur maar geil....


Joaaaa idd zeg, BB Specimen had er een aantal op de beurs staan... mooooi
Rob Verburgt
Berichten: 30
Lid geworden op: 25-03-2006 20:54
Locatie: Haarlem

31-01-2008 16:16

De hengels van deze bekende hengelbouwers zijn ontegenzeggelijk mooi en van uitmuntende kwaliteit.
En de kwalificatie te duur is betwistbaar omdat de prijzen voor de materialen als blanks bij de inkoop van meerdere stuks een flink stuk lager uitpakt dan de prijs die een hobbyist betaald wanneer hij er 1 koopt.
Feit is dat er hengelbouwers zijn die met hetzelfde materiaal een hengel kunnen bouwen voor honderdvijftig euro minder en er toch nog wat aan kunnen verdienen.
Er valt toch niet te ontkennen dat de naam van bijvoorbeeld CJW de hengel al direct een stuk duurder maakt?
Naast kwaliteit betaal je dus altijd een stukje naamsbekendheid die je bij een andere onbekendere niet betaald en wat dacht je van de een dure winkelruimte in de hoofdstad die moet toch ook ergens van betaald worden?
Maar goed, ik hoop dat de starter van dit topic slaagt in de zoektocht naar zijn hengelbouwer.
Informeren bij de lokale hengelsportzaak is waarschijnlijk al een goede stap, daar weten ze meestal ook wel iemand die het goed kan en wil doen.
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

07-02-2008 22:21

Rob Verburgt schreef:Als het goed is bouwt iedere hengel bouwer de hengel precies naar de wens van de opdrachtgever.
Het is dus echt niet zo dat alleen een Co Sielhorst, CJW en BB, enz, enz de beste handgebouwde hengels maken.
Misschien wel de duurste.
Ik ken een hele goede hengel bouwer die niet duur is maar wel voor een Nederlandse sportvisser die bekend is van tv en verschillende DVD's, hengels bouwt
Ik ga geen namen noemen omdat ik het idee heb dat deze persoon het liefst op de achtergrond blijft bouwen zodat hij dit voor zijn plezier kan blijven doen in plaats van voor verplichte opdrachten met idiote tijdslimieten.
Ik wil hier alleen maar mee aangeven dat er meer onder de zon is dan die enkele dure hengelbouwers met schreeuwende website 's die beweren dat je minstens vier en een half honderd eurie moet uitgeven voor een handgebouwde hengel.
Kortom informeer eens in jou buurt en je vind waarschijnlijk een degelijke hengel bouwer die voor een normale prijs in staat is een goede penhengel te bouwen zonder allerlei tierelantijnen als een gouden cone en een blank uit New Sealand.
geeft ook elke hengelbouwer levenslange garantie? Reken dat ook mee in de prijs he.
geel he
Plaats reactie