Vangsten september 2007 met de pen( en freeline en drijvend)


Gebruikersavatar
Marcel de Bruin
Berichten: 77
Lid geworden op: 02-06-2006 22:00
Locatie: Nieuwleusen (Zwolle)

15-09-2007 10:49

Ik ga er nu op uit om de karper uit mijn onderschrift te vangen ( onderste filmpje) 8)
Karper op Frolic 2008

http://youtube.com/watch?v=UCVALZqPwSc


"Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after"
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

15-09-2007 15:19

Ben net terug van even 2 uurtjes pennen en normaliter zou ik mijn resultaten niet op het board zetten maar vandaag heb ik wel iets bijzonders gevangen 8) En neeeeeeeeeeeee het is geen super-karper oid maar een snoek :D :lol: haha.. 2 maden en een stukie mais op de haakpunt en ik vang een snoek :lol: :o

Afbeelding

Kevin.

P.S. ook nog 2 brasems en 4 voorns geland :D

Die karper komt vanavond wel 8)
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

15-09-2007 16:15

Mooi getekent, zo had mijn maat eergister 1 op de boilie, kon ik 1 kilometer fietse, omdat hij de haak er niet uit durfde te halen, sterker nog, had durfde hem niet eens op de kant te hebben :lol:
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
kobe craeninckx
Berichten: 114
Lid geworden op: 09-06-2007 17:47
Locatie: Houwaart

15-09-2007 21:01

heej mensen,
vandaag weer een prachtsessie achter de rug in het totaal 22 karpers gevangen maar de foto's plaats ik later wel 8)

gr
karpervissen is zo als drugs,je raakt eraan verslaaft!

karpers dit jaar:55
brasems dit jaar:0
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

16-09-2007 08:50

ik heb ook al weer wat karpers gevangen. Gister had ik er 9.
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

16-09-2007 10:45

Tsjonge Kobe jij doet het ook niet voor minder dan 20 of wel?

Ik ga weer voor een visje of 3, en een kilo of 30 8) Laterssss!
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

16-09-2007 11:54

Kobe op wat voor een water vissen jullie ooit :lol: :oops:
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

16-09-2007 12:05

In koi vijver van zn vader :lol:
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

16-09-2007 15:49

Christian Hummelink schreef:Tsjonge Kobe jij doet het ook niet voor minder dan 20 of wel?

Ik ga weer voor een visje of 3, en een kilo of 30 8) Laterssss!


er is een verschil tussen dei vijver op de camping van 50 bij 50 met 100 karpers en een openbaar water met minder karpers ;)


maja het is wel goed voor je zelf vertrouwens ff 20+ karperTJES tikken in een middagje :P
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

16-09-2007 16:49

Lekker weertje vanmiddag he?

Afbeelding
Gebruikersavatar
kobe craeninckx
Berichten: 114
Lid geworden op: 09-06-2007 17:47
Locatie: Houwaart

16-09-2007 16:54

op een camping waar ze altijd brood voederen dus je raad het al met wat we vissen :D ...
De vissen zijn niet zo groot maar me broer heeft er daar wel een van de grootste uitgehaalt van een 13 kilo 8) ze vissen daar ook niet veel op karper dus de vissies zijn nog mooi onbeschadigt en er zittn alle soorten :lol:

gr
karpervissen is zo als drugs,je raakt eraan verslaaft!

karpers dit jaar:55
brasems dit jaar:0
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

16-09-2007 16:59

Zo kobe, heb je ook een foto'tje, niet om het 1 of andere, maar kilo's worden vaak met ponden door de war gehaald, neit dat ik je niet geloof hoor, maar een foto'tje zou wel leuk wezen :D
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
kobe craeninckx
Berichten: 114
Lid geworden op: 09-06-2007 17:47
Locatie: Houwaart

16-09-2007 17:03

jaja me broer zal die later nog wel eens posten.
Het was in ieder geval een hele dikke een van de dikste en normaal tussen de 10 en 15 kilo

gr
karpervissen is zo als drugs,je raakt eraan verslaaft!

karpers dit jaar:55
brasems dit jaar:0
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

16-09-2007 17:10

15 kilo is 30 pond hoor!!! :o :lol: :lol: :lol:

En als jij een 30 ponder in dat kleine netje hebt gedaan :o :o wil ik wel eens zien hoe die er nu uit ziet!!! :o :evil:
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
kobe craeninckx
Berichten: 114
Lid geworden op: 09-06-2007 17:47
Locatie: Houwaart

16-09-2007 17:12

ik denk toch dat het zo iets was hij was niet erg lang maar hij had een héél dikken pens!!!
karpervissen is zo als drugs,je raakt eraan verslaaft!

karpers dit jaar:55
brasems dit jaar:0
rob smit
Berichten: 198
Lid geworden op: 16-05-2007 11:26
Locatie: wormer

16-09-2007 17:15

hehe van af maart weer een karper op de kant gezien alleen nu voor me vriend gingen vandaag op heel nieuw water wister er echt niks van 2 aan beten ik kort weg zwemmer die niet getikt kon worden en vriend zwom iel lekker door naar een best lange dril van 10 min lag er 63 cm om de kant foto's kunnen niet geplaats worden want ben nog ouder wets met me foto rolletje. maar wel mooi stekkie denk ik zo.
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

16-09-2007 20:49

kobe craeninckx schreef:jaja me broer zal die later nog wel eens posten.
Het was in ieder geval een hele dikke een van de dikste en normaal tussen de 10 en 15 kilo

gr


heb je dit gewogen??? want de visjes die jij meestal post lijken meer op 10 tot 15 ons, nog niet eens pond

gewichten schrijven terwijl je niet weegt heeft weinig zin denk ik
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

17-09-2007 00:39

lekker belangrijk jongens! Die 30 kg heb ik niet gehaald overigens, ik had maar 1 vis. Wel de mooiste van mijn leven, morgen bij sessieverslagen, ben nu te dronken om te typen 8)

Taaaaaaag!
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

17-09-2007 13:32

Nou toch maar hier dan! Gisteren weer een paar mooie stekken gemaakt met pinda's en hennep. Leverde donderdag vier vissen op en ik had wel weer ongeveer hetzelfde verwacht. Hoe verschillend kunnen twee dagen zijn!

Gisteren was er lange tijd helemaal niets te beleven op mijn stekken, geen enkele vis leek geinteresseerd...

De enige activiteit was te bespeuren op een vijver waar ik de meeste vissen al meerdere keren gevangen heb. Je kunt daar vanaf een brug altijd mooi observeren en ook nu lagen de vissen weer lekker te zonnen boven een verzonken kunstwerk. Drijvend vissen had ik niet veel zin in dus ik besloot om toch maar een stekje aan te leggen naast het kunstwerk. Al snel werden de zonnende vissen onrustig en was er af en toe al een vis die zenuwachtig een nootje proefde, echter geen vissen van het zwaardere kaliber. De grote jongens lagen rustig in de zon en ik herkende een aantal vissen die ik al eens van dichtbij mocht bewonderen. Ook ving ik een glimp op van een mooie leder, een zeer schuwe vis die zich zelden laat zien. Sterker nog, dit was de eerste keer in drie jaar dat ik deze vis mocht spotten. Ik wist alleen dat hij er zwom van foto's en een vangst van een collega-visser. Vis genoeg dus, maar er zat nog niet echt schot in de zaak.

Ik ging terug om de andere stekken even af te lopen, maar wederom geen spoor van karper.

Inmiddels waren de zonnende lobbesen ook opgemerkt door wat lokale jeugd. Vanaf de brug stonden ze fanatiek hun korstjes te werpen naar de ongeinteresseerde karpers, en na wat tips van mij en nog een hoop vruchteloze pogingen hielden ze het weer voor gezien... Ik voerde nog wat pinda's bij en na weer een vruchteloos rondje langs mijn stekken was ik terug om zaken te doen!

Eindelijk begaf een schub uit de buitencategorie zich naar mijn stek, wel een bekende vis voor me maar toch zeer de moeite waard. Ondanks de anderhalve meter overdiepte waarop ik mijn pen had gezet raakte de vis mijn lijn en schoot er als een pijl uit de boog vandoor, de vissen zijn hier inmiddels aardig lijnschuw geworden!

Terwijl ik me nogmaals vergaapte aan de zonnende vissen zie ik ineens mijn lijn in ijltempo op me afkomen. Snel draai ik in en zoek contact, toch karper! Door de tegendruk gaat de vis gelukkig weer de andere kant op, weg van de brug. De vis laat voor het eerst een glimp van zich opvangen en even schiet het door me heen dat het de leder is! De vis schiet weer de diepte in en ik loop snel om vanaf de brug naar het terras om hier de dril in mijn voordeel te beslissen.

De vis blijft diep doorvechten, en ik ben zenuwachtig! Eigenlijk wil ik zeker weten welke vis het is, maar forceren zou natuurlijk dom zijn. De vis zoekt de planten op en ik zie een grote oranje staartpunt, toch niet schiet het door me heen...

Dan pomp ik de vis dichterbij en spring een gat in de lucht, het is hem! Ik schep de vis en haal een paar keer diep adem. Ik ben geen targetvissen en geluk speelt een enorme factor in mijn visserij, maar dit is toch echt de mooiste vis die ik ooit van dichtbij mocht zien:

Afbeelding

Wat een ontzettend mooi gebouwde vis, nooit gedacht dat ik zo lyrisch kon zijn over zo'n dik onbeschubd beest. In een roes schieten we nog wat plaatjes. Het zonnetje schijnt er mooi bij en de vis laat zich van zijn beste kant zien:

Afbeelding

Helaas laat de camera het afweten bij de foto's in het water, maar als ik daar toch ben laat ik de vis terugglijden in het water. En nu douchen en bier drinken! Fantastisch dat dit allemaal kan met het pennetje!
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Nick Spiertz
Berichten: 199
Lid geworden op: 03-06-2005 00:38
Locatie: Limburg
Contacteer:

17-09-2007 14:47

Zeer mooie vis
Gebruikersavatar
Dylan Smits
Berichten: 391
Lid geworden op: 17-06-2006 22:09
Locatie: Sliedrecht

17-09-2007 15:52

Gefeliciteerd Christian!

Wat een mooi ding!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

17-09-2007 17:00

Aangezien ik hier niet zo veel post maar wel veel met de pen op pad ben heb ik besloten om met mijn luie reet toch maar even wat sessies te delen :wink: Ik heb gisteravond wederom weer even een avondje met de pen rondgelopen en met succes :lol:

Het plaatselijke kanaal word normaliter niet bevist met de pen en ga ik gewoon de slootjes af maar dit keer stond het water nagenoeg stil en was het goed te doen om er met een pennetje rond te struinen. Na wat zoeken had ik een aantal stekkies gevonden waar ik lekker kon zitten en waar ook de nodige karperhotspots aanwezig waren en al na een kleine 15 minuten wandelen had ik een mooi plekkie verorberd.

Ik had besloten dit keer een kleine barbeelhaak aan mijn montage te knopen en daar een aantal maden op te steken. Bijvoeren met doodnormaal lokvoer, mais, maden en wat pellets en vissen maar.
Door de grote attractie van het grondvoer op de brasems en voorns kreeg ik vaak een wegsleper en kon ik een zeer fraaien voorn of brasem landen.
Toen het eenmaal stil werd had ik al het vermoeden dat er karper op mijn stek zat te azen en al snel werd mijn vermoeden bevestigd en ging mijn pennetje aan het dansen, toen ik aansloeg voele ik direct een zwaar gewicht en stond ik onmiddelijk met een kromme hengel en een molen waar draad af bleef lopen, dit zat wel snor dacht ik.

Even later kon ik het mooie schubkarpertje landen en kon ik weer een karper bijschrijven in mijn jaartotaal.

Afbeelding

Nadat de karper zijn vrijheid terug kreeg besloot om gewoon mijn pennetje weer nat te gooien en even door te vissen, er werd opnieuw gevoerd en weer kwamen een aantal voorns boven water.

Even later werd ipv een voorn of brasem een mooie zeelt gehaakt, en na deze vangst ging ik met een glimlach naar huis.

Afbeelding

Van het struinen is niet veel gekomen want ik heb de hele tijd op een plek gezeten maar ach.. ik heb lekker gevist en daar gaat het om.

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

17-09-2007 17:10

Prachtige vis christiaan. :o
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

17-09-2007 18:10

zoals mijn broer al liet weten wist ik er zaterdag 28 te vangen, het grootste deel kleintjes, maat toch enkele grote en zeer mooie vissen, want die zaten er ook bij!!!

de korst lag er nog geen 2 minuten in of het was al hangen ( de vis is van mij maar mijn broertje mocht hem uitdrillen en staat er dus ook mee op de foto)
schitterende spiegel:
Afbeelding
Afbeelding
schitterend bekkie: 8)
Afbeelding
duodril:
Afbeelding
Afbeelding
en het beschubde resultaat: :lol:
Afbeelding
een bak van een spiegel waar ik meer dan een kwartier mee zoet was 8) ( hij gaat toch met gemak over de 20 pond denk ik zo)
Afbeelding
close up van dit tonnetje :lol: :
Afbeelding
en natuurlijk ook de release:
Afbeelding
een schitterende spiegel op een andere stek:
Afbeelding
Afbeelding
en zo ging het maar door :lol: , hier de volgende spiegel:
Afbeelding
en er kwam ook nog een verrassing langs, over mijn rijen op deze put mogen jullie zeggen wat jullie willen, maar dit is toch een rasechte volschub hoor!!schitterende vis:
Afbeelding
Afbeelding
en ook hiervan een close up (voor de zekerheid he :) ):
Afbeelding
en zijn maagdelijke bekkie zag er zo uit:
(het is toch echt veel leuker om vissen met zo een bekkie te vangen dan met een gescheurd hoor!!!)
Afbeelding
Afbeelding

zo, dit was mijn verslagje met de mmoiste vissen van zaterdag!

greetzzz en vang ze even goed als ikke :lol: :lol: :lol:
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

17-09-2007 18:17

Het is toch echt een warrelschub hoor.... 8)

En die spiegel 20 pond?

Tja...

Nouja...

Mooi is ie wel...

Fijne avond nog. :P
Laatst gewijzigd door kevin diederen op 17-09-2007 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen