weer


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

11-01-2003 20:52

Hoe beschermen jullie tegen het weer? ik bedoel BV als jullie gaan penvissen en het gaat regenen wat doen jullie dan zetten jullie zo'n lompen paraplu of doe je wat anders omdat het te veel lawaai maakt?

kevin van etten
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

11-01-2003 22:46

Kevin,

Een paraplu tijdens het penvissen, vind ik
persoonlijk te veel geklooi.
Als het gaat regenen trek ik tijdens het
pennen meestal een regenpak aan, maar soms
zit ik zo geconcentreerd te vissen, dat ik
me soms helemaal nat laat regenen, zonder
er erg in te hebben!

groetjes Benny
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

12-01-2003 11:38

kevin,

ik doe ook meestal een regenpak aan
maar als ik die niet bij me heb zoek
ik een stek waar ik een beetje beschut
zit onder een boom ofzo.


Robin de Ronde
Jeroen van den Berg
Berichten: 93
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Vuren

14-01-2003 15:30

Kevin,

Ik vis het hele jaar door minimaal 1 maal per week op karper. Weer of geen weer.
(-10 - +30 windstil tot storm) Ik zeg altijd: 'Het weer: Daar kan je je op kleden' en is voor mij dan ook -nooit- een reden om niet te gaan.

Persoonlijk heb ik een hekel aan nat worden (vooral handen en gezicht) en heb daarom bijna altijd een plu bij me. Het ergste vind ik kou in combinatie met (veel)wind. Ook hierbij is een plu een handig middel om dit te verminderen.

Bij bij zijn het stevast mijn voeten die het eerste opspelen. Warm en vooral ruim schoeisel is dan ook echt een must hoewel ik zelf nog niet een echt goede laars/schoen heb gevonden.

Maar het allerbelangrijkste wapen dat er is is voldoende wil en doorzettingsvermogen...

tip: thermo-ondergoed is echt super


Jeroen van den Berg
Tom de Haas
Berichten: 124
Lid geworden op: 25-05-2002 02:00
Locatie: Hoofddorp

14-01-2003 16:59

Voor de schoenen weet ik een goede oplossing. Koop een paar bergschoenen van en gerenomeerd merk Lowa of Meindel. Deze schoenen zijn A waterdicht B ademend(geen zweet voeten)C Warm en D je kan er nog goed op lopen ook. Ik heb een oudpaar om te vissen(loop iedere dag op bergschoenen) en die onderhoud ik goed. Goed invetten en je kan er de hele dag meer door nat gras lopen zonder natte of koude voeten te krijgen. Zelf in plassen tot je enkels blijven je schoenen aan de binnenkant droog.

Aan het eind van dag ff onder de kraan afspoelen en desnoods schoon borstelen met een harde borstel en dan laten drogen. In een woord SUPER ik wil niet anders meer om te vissen.

Op grote doch droge voet levende,
Tom
Ik was vroeg schitzofreen maar nu gaat het weer goed met ons!!!
Jeroen van den Berg
Berichten: 93
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Vuren

15-01-2003 20:01

oke goeie tip maar wat kosten die schoenen?

Ik weet namelijk dat er ook jassen zijn waar je het niet snel koud in zult hebben maar 350 eurnies vind ik toch wat duur.

Jeroen
Tom de Haas
Berichten: 124
Lid geworden op: 25-05-2002 02:00
Locatie: Hoofddorp

16-01-2003 11:44

Die schoenen varieren van 75 tot veel euro's. Ik koop ze meestal op de wintersport in Oostenrijk daar kosten ze een stuk minder dan hier. Het voordeel dat je hebt is dat het niet het meest nieuwe model hoeft te zijn (ze lijken toch allemaal veel op elkaar) en die gaan meestal in de opruiming. Ik weet de perry sport een redelijk collectie heeft staan en anders kan je naar een outdoor winkel gaan. Het materiaal waarvan ze zijn gemaakt is LEER of GORETEX. Wat betreft die jassen heb je gelijk die zijn duur(als het een karperjas heet) Voor zeilen gebruikt men ook goretex en soortgelijke materialen echter dan zijn ze meestal goedkoper. Alleen de kleur is dan vaak minder maar donkerblauw of zwart is altijd wel ok.

Veel warme voeten toegewenst,
Tom
Ik was vroeg schitzofreen maar nu gaat het weer goed met ons!!!
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

17-01-2003 00:10

TIP:

zonder al teveel geklooi kun je toch redenlijk droog blijven.

Koop zo'n dames paraplu die geheel inklapbaar is tot 30cm.
Deze plu kun je gemakkenlijk in je vistas kwijt. Mocht het nu gaan regenen ben je in ieder geval toch droog op het hoofd en eromheen. Ik steek de steel van de plu die overigens helemaal niet lang is in mijn jas, en ik kan gewoon met 2 handen aan de hengel vissen.

Moch het wat waaien raad ik je aan de plu aan de binnenzijde even vast te maken met een touwtje. of zet hem in je binnenzak en doe de rits heel goed dicht. En je hebt no problemo!!
:wink: :wink: :wink:
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Plaats reactie