pen vissen op het kanaal


Plaats reactie
wiebrand dragt

31-03-2007 12:54

vis al jaren met de pen voornamelijk op putjes,vijvers,enz enz.
Dit jaar wil ik het eens op een kanaal gaan proberen.Op de putjes voer ik meestal als ik aankom maak een aantal voerplekjes en vis deze af,heb iemand ervaring hoe het beste te werk te gaan op het kanaal het zelfde???paar dagen voeren??? brand los
Jan Peter Teerling

31-03-2007 13:03

Mss als je hem hier post Wiebrand,dat je meer succes hebt.

http://www.karperwereld.nl/board/viewfo ... 557d30f201
Luke Peters
Berichten: 517
Lid geworden op: 22-06-2006 15:24
Locatie: Limburg
Contacteer:

31-03-2007 14:54

Ligt aan de grote van het kanaal stroomsnelheid bestand enz.

Ik vis wel vaker met de pen op een kanaal, maar dit kanaal is hooguit 5/6 meter breed en meer als 2meter diep water zal er niet instaan.
En er zit een goed bestand in. Nou wat doe ik? Kom aankakken met mijn viskar flikker er wat van mijn eigen mengseltje in. Laat mijn tijgernoot zakken, en het zal niet langduren voordat het pennetje in de diepte wordt gesleurd :lol: :D 8)

Btw, zorg dat je keuze hebt uit meerdere pennen en je plaatselijk kan aanpassen aan de situatie.
mvg,
Luke
joey kouwenhoven
Berichten: 136
Lid geworden op: 21-06-2004 00:01
Locatie: Delft

01-04-2007 23:56

simpel kanaal heb jij dan
Frank de Vries
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-04-2002 02:00
Locatie: Deventer

02-04-2007 00:11

Ik denk niet dat met 'kanaal' een watertje van 6 meter breed wordt bedoeld. Ben zelf ook wel benieuwd naar de reacties in dit topic, omdat ik zelf met de pen het twentekanaal een beetje wil uitproberen. (Ik ken het water, ik weet dat het niet meer is wat het was, maar dat even terzijde.)

Ik vis nu ook op kanalen van een meter of (even spieken met google earth met de meetlat) 23 breed, maar dat lijkt me toch echt ander werk dan de echt grote kanalen.
wiebrand dragt

02-04-2007 00:28

ben ik met je eens die smallere kanaaltjes pak ik normaal het zelfde aan als een meer of plas maar idd het twenthe kanaal of een andere kanaal is andere koek
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

02-04-2007 01:29

Heren,

Ik heb in het verleden wel op grote kanalen gepend. Het is inderdaad
geen makkelijke opgave. Vooral als het kanaal nog dun bezet is ook. Op
het Twentekanaal moet je een Karper op de pen kunnen vangen, maar
makkelijk zal het niet zijn!

Ik zou stekken proberen die een beetje uit de drukte liggen. Hier bedoel
ik mee: Uit de stroming vissen, vis eens in zijtakken, vis eens in een
jachthaven enz.

Als het overdag niet wil lukken met de pen. Probeer het dan eens s'nachts
of zo. Gewoon met het kleinste breekstaafje gemonteerd op je antenne
van je pen. Dit geeft voldoende licht...

Afbeelding

Als aas, zou ik een echte instant killer als gekookte mais proberen. Even-
tueel 2 dagen voor de tijd enkele interessante stekken aanvoeren. Witvis
kan misschien een probleem worden, maar neem dit voor lief...

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-04-2007 18:03

Kanalen zijn niet zo simpel te bevissen, 6 meter en 2 meter diep dat zijn sloten ipv kanalen.
De kanalen die ik bedoel zijn veel breder en dieptes tot een meter of 5 6.
Daar vang je niet zo gemakkelijk karper ook al omdat je nergens aan mag leggen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

02-04-2007 18:23

Douwe Bijlsma schreef:Kanalen zijn niet zo simpel te bevissen, 6 meter en 2 meter diep dat zijn sloten ipv kanalen.


Douwe,

Dat zijn inderdaad geen kanalen die jij en ik bedoelen, in onze gedach-
ten! :wink:

groetjes Benny
Luke Peters
Berichten: 517
Lid geworden op: 22-06-2006 15:24
Locatie: Limburg
Contacteer:

02-04-2007 18:58

Maar toch heet het het Beringse Kanaal 8) Maar inderdaad niet echt een kanaal te noemen :lol:
mvg,
Luke
Robert Lamboo

02-04-2007 21:00

Veel aas is voor de vissen onbekend op kanalen die in open verbinding staan met openbaar water. We praten hier niet over een stuk tussen 2 dammen toch? Zoals al gezegd is werkt harde gekookte mais best instant, mits er weinig witvis zit. Anders zou je ook met boilies onder een pen kunnen vissen.

Het beste wat voor mij werkt op de Ringvaart van de Haarlemmermeer is een voerstekje maken bij een plek waarvan je bijna zeker weet dat er karper zit, bij brugpijlers bijvoorbeeld. Voer hier 4-5 goeie handjes mais en laat het zeker een uurtje rusten. Vaak is het dan zo dat wanneer je terug komt je vrijwel meteen beet hebt als er vis zit. Blijf niet langers dan 15 minuten plakken en herhaal dit eventueel een paar dagen lang. Gewoon elke dag een uurtje vissen op verschillende plekken. Zorg wel dat er constant een beetje voer ligt en op den duur zullen er wel vissen blijven plakken.

Kanaalvissen zijn trekvissen wat vaak resulteerd in veel blanken en soms een jackpot, aldus mijn ervaring :wink:
wiebrand dragt

03-04-2007 00:31

dat vissen op het kanaal trekken is mij bekend,gaat het mij ook niet om ik vis al jaren met de pen,maar niet op een kanaal lijkt mij toch een ander aanpak,dacht zelf aan een combi hennep en tarwe en erop te vissen met mais of een bol.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-04-2007 12:52

Wiebrand laat de boilie maar achterwege wil je er later mee vissen maak de vis er dan op attent.

Het is vaak voldoende om te vissen met de partikels die je voert, maak anders een aparte stek met alleen boilies en bekijk dan hoe het verloopt.
Vissen is een hobby, geen religie!
wiebrand dragt

04-04-2007 17:38

is attent erg dacht dat dat de bedoeling was aangezien ik er ook dan mee vis.zie niet wat he bezwaar kan zijn heb ik in ieder geval geen last of weining van witvis
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-04-2007 17:55

Nee hoor attent maken is niet erg, maaruhhhhhhh een vraagje als je toch de witvis niet aan wilt trekken waarom voer je dan met aas wat de witvis juist op de stek trekt??
Vissen is een hobby, geen religie!
wiebrand dragt

04-04-2007 21:14

maar ook de karper neem ik die witvis wel voor lief als ik ze maar niet vang vandaar vissen met een bol
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-04-2007 22:48

Wiebrand een beetje kanaalbrasem heeft geen enkele moeite met twee 20 mm boilies, maar ik zal je niet langer lastig vallen met mijn ideeën over hoe te voeren enz.
Vissen is een hobby, geen religie!
wiebrand dragt

04-04-2007 23:16

zie het niet als lastig vallen vind het wel interesant. jou kijk is anders maar niet oninteresant,ik vang ook brasems op bollen als ik het kanaal bevis met 80 gram lood.maar ik vang er nog meer als ik een hairtje kippemais opzet.de logica zegt mij dan vis ook met de pen met bollen.maar kan er helemaal naaast zitten vandaar dit topic
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

05-04-2007 00:29

Wiebrand,

Er weleens aangedacht dat als jij met je boilie als haakaas over een ta-
pijt(je) mais vist, dat je boilie dan volkomen genegeerd kan worden...!?

Dus beter ook dan met mais als haakaas vissen.

Kanaal Karpers trekken vaak enorm; tenminste het overgrote gedeelte.
Dus net wat Robert zegt: Maak een aantal voerplekjes op verschillende
interessante plaatsen, en vis deze beurtelings af.

groetjes Benny
Plaats reactie