penvissen met de bellyboot


Plaats reactie
Gebruikersavatar
henktjassing
Berichten: 103
Lid geworden op: 28-01-2007 17:06
Locatie: oosterwolde fr

03-02-2007 22:03

Wie heeft er ervaring met het vissen op karper, liefst met de pen of korst,
vanuit een bellyboot?
Graag jullie reacties.
Probeer eerst te begrijpen, dan begrepen te worden.
dennis scherjon
Berichten: 421
Lid geworden op: 13-02-2006 10:11

04-02-2007 10:00

Word wel flink peddelen hoor!als je er een grote aan hebt.ik zou het zelf niet doen vanuit mijn boot ben ik al wel een 25 minuten over de plas getrokken door een vis , dan zou ik liever niet in een binnenband willen zitten!! :o
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

05-02-2007 23:59

Henk,

Wel met wadend vissen op Karper met pen of oppervlakte... :wink:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
henktjassing
Berichten: 103
Lid geworden op: 28-01-2007 17:06
Locatie: oosterwolde fr

10-02-2007 15:52

Dennis, hij moet er eerst maar eens aan! Dan zien we dan wel weer. Lijkt me juist de ultieme uitdaging. Een buitenboordmotor van een pond of twintig.
Ben me wel bewust van enige risico,s, ik houdt er rekening mee dat de controle over de vis niet al te groot zal zijn.
Daarom zoek ik eerst ook een niet al te groot water, redelijk obstakelvrij en het lijkt me verstandig me niet meteen aan zware vis te gaan wagen.
Van een oud landingsnet is de steel alvast flink ingekort. Verder denk ik aan een compound taper hengel (soepele actie) en niet te lang, ik dacht zo,n 10 ft. Misschien nog wel korter!
Binnenband? Dennis je brengt me wel op een idee, als ik nu eens twee vrachtwagenbandjes........
O ja, Benny, wadend vissen kan zonder bellyboot. Wel zo handig.
Probeer eerst te begrijpen, dan begrepen te worden.
Luke Peters
Berichten: 517
Lid geworden op: 22-06-2006 15:24
Locatie: Limburg
Contacteer:

10-02-2007 22:31

henktjassing schreef:Dennis, hij moet er eerst maar eens aan! Dan zien we dan wel weer. Lijkt me juist de ultieme uitdaging. Een buitenboordmotor van een pond of twintig.
Ben me wel bewust van enige risico,s, ik houdt er rekening mee dat de controle over de vis niet al te groot zal zijn.
Daarom zoek ik eerst ook een niet al te groot water, redelijk obstakelvrij en het lijkt me verstandig me niet meteen aan zware vis te gaan wagen.
Van een oud landingsnet is de steel alvast flink ingekort. Verder denk ik aan een compound taper hengel (soepele actie) en niet te lang, ik dacht zo,n 10 ft. Misschien nog wel korter!
Binnenband? Dennis je brengt me wel op een idee, als ik nu eens twee vrachtwagenbandjes........
O ja, Benny, wadend vissen kan zonder bellyboot. Wel zo handig.


Vergis je niet in hoe groot de karper al kan worden in een klein water!...
Toen ik vorig jaar een schub van 102cm vong op een watertje van een halve HA stond ik ook met mijn mond open.
mvg,
Luke
dennis scherjon
Berichten: 421
Lid geworden op: 13-02-2006 10:11

11-02-2007 07:45

Veel succes,als je er een aan krijgt denk ik zeker dat je spectakel zal hebben en uiteraard een hoop lol !!voor niet al te groot water zou ik gaan is toch wat veiliger lijkt mij.Ik kan mij herrineren ,en volgens mij was dat Marco kraal die een keer is wezen gullen (met een bellyboat)in een fjord ,die moest ook alle zeilen bijzetten om te blijven drijven en niet om te kukelen toen hij een beste gul eraan kreeg.Dus hou er rekening meedat je je niet laat verassen en in de problemen komt.We hopen als het lukt met de vangsten een keer hier hier wat van te zien is op het board.



gr
Dennis
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

11-02-2007 18:45

Ik denk dat de baas van petsplace je misschien ook wel wat kan vertellen, zij bellyboaten wat af volgens mij. Met een paar grote flippers wordt je vast niet de hele plas over getrokken.
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
jurgen heintjes
Berichten: 682
Lid geworden op: 28-08-2006 12:53
Locatie: JRC twin skin

14-02-2007 21:21

dennis scherjon schreef:Word wel flink peddelen hoor!als je er een grote aan hebt.ik zou het zelf niet doen vanuit mijn boot ben ik al wel een 25 minuten over de plas getrokken door een vis , dan zou ik liever niet in een binnenband willen zitten!! :o


Volgens mij is er niks mooier als het drillen vanuit een bellyboot. 8)
Klaasjan Zuidema
Berichten: 25
Lid geworden op: 25-03-2005 03:40
Locatie: Prov Groningen
Contacteer:

16-09-2007 18:00

En heb je al ervaring met het vangen van een karper vanuit de bellyboot. Wel de nodige grote roofvissen gevangen op deze manier die flink tegengas gaven maar een karper nog nooit geprobeerd. Ik vind persoonlijk een groot nadeel dat je bij het landen van een karper toch echt wel een landingsnet nodig hebt.

Misschien deze op de kant laten en terug peddelen.
Klaasjan Zuidema
Berichten: 25
Lid geworden op: 25-03-2005 03:40
Locatie: Prov Groningen
Contacteer:

16-09-2007 18:00

En heb je al ervaring met het vangen van een karper vanuit de bellyboot. Wel de nodige grote roofvissen gevangen op deze manier die flink tegengas gaven maar een karper nog nooit geprobeerd. Ik vind persoonlijk een groot nadeel dat je bij het landen van een karper toch echt wel een landingsnet nodig hebt.

Misschien deze op de kant laten en terug peddelen.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

17-09-2007 22:34

Ooit stond er in de beet een artikel over buikbootjes en pussy's in spanje.

8)
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
henktjassing
Berichten: 103
Lid geworden op: 28-01-2007 17:06
Locatie: oosterwolde fr

11-10-2007 21:16

Kevin, pussy,s in Spanje? Ik kan me er wel een voorstelling van maken, maar dat heeft weinig met vissen te maken.
Beste carpboarders, het is er dit jaar niet van gekomen om het bellyboat-idee uit te voeren.
Heb wel met de plaatselijke hengelsportboer een afspraak. Ik mag zijn bellyboat eens gebruiken. (bedankt Arjen!) Maar dat zal wel volgend jaar worden!
Heb ook een praatje gemaakt met een roofvisser (een sportschooljongen van wel 125 kilo!) Hij dreef ook rond als een buitenformaat eend. Heeft mij wat practische tips gegeven.
Ik houd jullie op de hoogte.
Probeer eerst te begrijpen, dan begrepen te worden.
Plaats reactie