Tijd en Tactiek (T&T)


Gebruikersavatar
klaas Sipma
Berichten: 156
Lid geworden op: 25-12-2005 15:51

23-05-2007 09:08

ik maak eigenlijk alleen ballen wanneer ik met boiliedeeg werk(sinds kort)
Maar het voer is gemixt en verder geen balleen va gekneed en zo, gewoon losse delen met de katapult lopen knallen.

De wateren waar ik het over heb zijn redelijk groot, zoals de dobbe en de stadskolk, wezenlanden park en bij bas autowas in de buurt(niet perse die kolk)
En nog veel plekken op de marslanden.

Klaas Sipma
Henk Willemse
Berichten: 89
Lid geworden op: 06-05-2007 20:05

25-05-2007 22:17

ik zit eigenlijk te denken wanneer ik terug kom van vakantie (volgende week vrijdag) om het dan maar eens alles mee te nemen, Kattevoer (welke nemen jullie) maden en mais. Dan maak ik verschillende plekker met verschillend voer en dan maar eens kijken wat het beste vangt....

overigens, ik ben momenteel in de US, is er nog iets wat ik echt hier moet halen, iemand bij ons aan het meertje had het over penn molentjes...

ik wil sowieso hier eens in de boekhandel naar boeken kijken...
Ids Kroonenburg
Berichten: 22
Lid geworden op: 26-05-2006 23:51
Locatie: Bovenkarspel

02-06-2007 21:57

Ik denk dat ieder watertje zo zijn taktiek vereist. Ik pen altijd in de polder en daar zit ik regelmatig instant met zachte mais te vissen. Paar handjes mais erin en gaan.. Gebruik ook een grote haak die ik vol prik met mais,, dit houdt de meeste witvis van mijn haak..

Als ik met harde mais vis maak ik meestal een paar dagen van te voren voerplekken aan. Hier heb ik het gevoel dat ze er toch aan moeten wennen.. De instance reponse werkt meestal niet.

Op beide manieren heb ik goed gevangen..