Brasem op de stek


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik Scholtes
Berichten: 79
Lid geworden op: 19-04-2004 18:51
Locatie: Delft

30-07-2006 13:41

Na een aantal jaar alleen "op de pieper" gevist te hebben ben ik dit jaar begonnen met 1 x pieper en 1 x pen.

Erg leuk moet ik zeggen alleen kom ik maar niet af van die brasem op mijn stek.
15 tot 20 stuks op een ochtend is heel normaal tegen geen of 1 karper.

Ben begonnen om het voer aan te passen van mais naar hennep en gebroken tijgernoten maar ook dat helpt niet.

De manier van aanbieden veranderd pen + onderlijn echter ving ik daarna helemaal niets meer.

Ben dus op zoek naar DE tip die alleen nog maar 30 ers op mijn stek brengt ze haakt , binnenhaald en samen met mij op de foto gaat. :D :lol:

okee zou mooi zijn maar een iets minder effectieve tip is ook welkom. 8)

Info: 60 cm diep, modder, tegen het riet, stilstaand water ongeveer 20 meter breed.

alvast bedankt,
Erik
't is stil aan de waterkant
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

30-07-2006 13:49

Je moet dan toch echt vooral met brasembestendig aas gaan vissen. Je zou dan bijvoorbeeld alleen met boilies kunnen gaan vissen. Boilie op de hair en dan onder de pen werkt soms prima. Eventueel toch ook met hele tijgernoten in dit geval bijvoeren, maar mocht dit ook weer veel brasem op de stek opleveren dan alleen de grotere boilies gebruiken.

Mvg, Koen
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

30-07-2006 13:52

Vergeet die hennep zowiezo maar. Ik denk dat je echt aan de boilies komt aan het gaan.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

02-08-2006 11:34

na het vangen van één of meer brasems voer ik meestal wat bij en loop ik naar een volgende stek om dan na 15 - 30 minuten terug te komen. Vaak is deze tijd voldoende dat de brasems zijn doorgezwommen en de karper achterblijft.... Dit werkt niet op alle wateren maar op vele in ieder geval wel, heel vaak gaat het pennetje niet eens staan bij terugkomst en ligt er al snel een vis op de mat.....
Wat ook helpt is groter haakaas gebruiken of harder (boilie) maar dit heeft niet mijn voorkeur, ik vang ontdanks de brasem de meeste karper met klein zacht aas

Hennip op zich is trouwens geen brasem atractor, eerder voorn en karper., gebroken noten wel, probeer die eens heel te laten...

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

03-08-2006 18:19

Vinnie,

Hennep geen brasemattractor? Het zal nooit mijn eerste keuze zijn. Maar als je ze eenmaal op hennep bezig hebt heb je ook een groot feest.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

04-08-2006 10:57

Hoi kevin.

Ze eten het ook wel, en vinden het ook wel lekker maar het is niet brasematractor nr 1, althans dat is wat ik merk tijdend het witvissen.....

Ook vis ik met lood regelmatig op een hennipbed en de brasemvangst valt dat ook reuze mee.
Dit zijn mijn ervaringen maar ik kan me voorstellen dat op andere stekken het heel anders is natuurlijk....

gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Plaats reactie