beginnend penvisser


Plaats reactie
danny de ruiter
Berichten: 14
Lid geworden op: 02-07-2006 20:22
Locatie: heemskerk

04-07-2006 18:47

hi karpervissers ik ben sinds kort begonnen met penvissen en vroeg me af of het beter is om een boillie aan de hair te rijgen of om hem aan de haak te zetten?
weten jullie misschien ook hoe ik het afdrijven van mijn dobber een beetje kan beperken alvast bedankt en goede vangst

danny
een dode vis op de kant is niets waard maar een zwemmende in de vrije natuur is een sierraad.
Wesley Dubbc
Berichten: 97
Lid geworden op: 22-05-2006 13:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

04-07-2006 19:27

aan de hair
anders heb je veel kans dat je misslaat
en over dat terug drijve misschien helpt een wat zwaardere dobber
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

05-07-2006 13:54

ja boilie zeker aan de hair anders sla je gegarandeerd mis. Een boilie is te hard om op de haak te zetten en hierdoor sla je de haak niet door het aas heen en kun je de vis dus niet haken.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
ricardo heijenrath
Berichten: 89
Lid geworden op: 02-07-2006 20:31
Locatie: gulpen(limburg)

05-07-2006 14:33

gewoon op de hair.
Wat je ook eens kan proberen is:twee halve boilies en dan in tegenstellende richting.Succes gegrandeerd,als je boilies goed zijn.

gr.ricardo

PS:succes ermee! pennen leer je enorm veel van.
danny de ruiter
Berichten: 14
Lid geworden op: 02-07-2006 20:22
Locatie: heemskerk

05-07-2006 18:15

hi ricardo weet je misschien een goede boillie hiervoor
alvast bedankt groeten danny
een dode vis op de kant is niets waard maar een zwemmende in de vrije natuur is een sierraad.
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

05-07-2006 18:17

ehm ik ben ricardo dan wel niet maar kijk naar wat de vissen daar voornamelijk eten.. eten ze zoete dingen bijv mais of andere dingen zoals brood.. probeer door deze informatie je boilie te zoeken.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
klaas Sipma
Berichten: 156
Lid geworden op: 25-12-2005 15:51

18-08-2006 11:55

Effe mijn montage vertelen, mischien heb je er wat aan.

Mijn hoofdlijn is dyneema en dit is goed afrembaar(nadeel is de rek)
Mijn onderlijn is 5 meter fluorcarbon

weet je hoe je een no-knot maakt (boilieknoop in normaal nederlands)?
zoek anders effe op internet, google ofzo.

knoop het uiteinde van de hoofdlijn vast met de onderlijn door middel van 2 kunstaasknopen (goed natmaken!).

als dobber gebruik ik engelse pennen, in de categorie van 0,6 tot 1,5 gram.
onder de dobber komt een schuifloodje van 1,6 gram en deze word tegengehouden door een stuitje, onder het stuitje zit een afstand van circa 20 cm en op 8 cm van de haak word een heel klein loodje vastgezet, iets van 0,005 gram.
boven de dobber komt een kraaltje en daarboven weer een rubber stuitje.
onder de dobber komt ook een kraaltje.

Met deze motage heb je niet veel last van de wind en elke aanbeet is er die wegtrekt naar onder toe.
je kunt door de 2 stuitjes de onderlijnlengte en dobberdiepte tijdens het vissen hiermee aanpassen.
in de praktijk gebruik ik vaak 14 mm bolie's van martinsb en dit in combinatie met een haak 8 en soms een grotere bol met een haak 6.

Deze combinatie heeft me dit jaar veel leuke vissen en een pr van 36 pond opgeleverd.
Voer niet te veel en vis op plekken waarvan je zeker weet dat er karper zit in een straal van 10 meter.

De fluorcarbon zorg voor een beetje rek in mijn stugge combinatie.
De lijn behoud veel trekkracht doordat er maar 2 verbindingen in zitten en het lood dat de lijn dichtknijpt is tot een minimum beperkt.

Veel visplezier toegewenst
klaas sipma
Marcel Jansen
Berichten: 123
Lid geworden op: 03-05-2005 16:08
Locatie: randstad

18-08-2006 12:12

Klaas,

Bij regel 1 was ik hem eigenlijk al kwijt.......heb je misschien een fotootje aangezien ik een erg slecht voorstellingsvermogen heb.

Klinkt namelijk heel vet die montage van je.
Plaats reactie