Vangsten juli (met de pen of met drijvend aas)


Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

23-07-2006 00:13

Nu is het eindelijk wel gelukt! Ben weer op dezelfde stek gaan zitten nadat ik een uurtje ervoor een beetje gevoerd had. Wederom waren ze weer aanwezig. Nadat m'n pen nog geen minuutje inlag sprong er een karper zo 5cm letterlijk naast m'n pen (en vlak voor m'n neus) het water uit en lande zo met een knap boven op m'n pen, echt bizar gewoon. Niet veel later de eerste waggelingen en een wegloper, maar weer een misser. Later weer een wegloper maar toen was het raak en ik kon na een leuk gevecht een schubje van zo'n 6 pond bekijken. Daarna was het even stil door de dril maar na een kwartiertje toch weer kolken en weer een wegloper, meteen raak maar na 2 seconden schoot de vis los. Daarna ben ik weer naar huis gegaan.

Toch blij dat ik nu een vis heb mogen landen, zat ook perfect in de bek gehaakt. En ook blij dat ik eindelijk een leuke stek heb kunnen vinden waar ik lekker steeds een beetje kan voeren.

Mvg, Koen
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

23-07-2006 22:54

Als het verder stil is zal ik het topic maar ietsje verder vullen, vandaag weer net ietsje langer als een uur gezeten nadat ik ervoor weer wat gevoerd had. Toen ik kwam met m'n hengel zaten ze er al weer vol op. Nu was het na 1 misser wel gelijk raak en ik kon een leuke schub vangen die iets groter was als gisteren, wederom weer perfect onderin de hoek gehaakt. Na een half uur was het weer raak en ik had weer een leuke schub te pakken (ong net zo groot als die ervoor). Ook deze vis was mooi in de bek gehaakt. Toen vond ik het weer welletjes, wil niet teveel stekdressuur creeren dus vis ik niet te lang op die stek.

Het gaat nu al duidelijk een stuk beter, ik heb veel minder missers en begin gewoon beter door te krijgen wat nou de echte aanbeten zijn en wat niet.

Mvg, Koen
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

25-07-2006 13:36

Na gisteren vreemd te zijn gegaan (snoek van 92 cm) vanochtend vroeg (vijf uur mijn bed uit :lol: ) drie vissen mogen vangen. Niet bijster groot, maar dat boeit niet op een lichte penhengel toch? Eentje helaas vlak voor mijn net verspeeld en eentje stom misgeslagen. Wilde mijn hengel ophalen om twee meter verderop op een aasplakkaat het nog een keer te proberen toen ik wat lichte weerstand en wat tikjes voelde. Sloeg helaas niet zuiver aan wat een grote kolk als gevolg had.

Mvg anton
Gertjan Kremers
Berichten: 47
Lid geworden op: 07-07-2006 15:17

25-07-2006 14:52

Gister voor het eerst met korst gevist. Had geen zin om me hele rodpod en alles op te zetten, en had zin om met een klein hengeltje te vissen. Eerst gooide ik mijn korstje naast een beetje waterlelies, daar zag ik wat karpers zwemmen. In 2 seconden sabbelt er iets aan me korstje.. jawel een karpertje van 20 cm :oops: Daarna zag ik een groep van 7(!) karpers aan het oppervlakte, gooide me brood erbij, maar ze wouden niet happen. Toen zag ik een van de groteren van deze vijfer zwemmen, en gooide me aas erbij, maar ook die beet niet. Toen gooide ik maar eens een broodje in de hoek waar ik ze zo af en toe zag azen, en wup in 10 minuten een slurp, lijn strak, karper dr aan :) Was helaas een kleintje van 65 cm, maar dat is voor mij goed genoeg om nog eens met korst te gaan vissen!
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

25-07-2006 15:56

Eergisteren even in de avond weer gaan kortsten. Ze worden toch steeds argwanender tegenover de korst. Eerst op een stek gezeten waar ik vaker met de korst de karpers bejaag. Daar lukte het me om er een mis te slaan. De reden was te stompzinning voor woorden. Had nemelijk ivm de warmte een korte broek aan. Omdat ik mijn been wat verplaatste om makkelijker te kunnen aanslaan stod ik midden in de brandnetels. De schrikreactie van mezelf werd gezien door de karper die net mijn korst wilde nemen. Poef, modderkolk en een paar lelijke woorden van mij. Toch op die plek ook twee kleine karpers gevangen op een worm. Later verkast naar een andere stek. Daar was aan de oppervlakte niets te zien. toch maar een paar losse korsten op het water gegooid om te zien of er een reactie kwam. Vlakbij een duiker ook een viertal korsten tussen het riet gegooid. Tot mijn verrassing zag ik meteen een redelijke karper naar boven komen. Op dezelfde plek kwam ook een tweede boven water hetgeen leidde tot voedselnijd om de korsten. Prettig te zien. Meteen een korst aan de haak gelegd en tussen het riet gelegd. Binnen vijf minuten was het prijs. Gelukkig schoot de karper niet de duiker in, maar schoot naar de nadere kant. Hij bleef fors vechten en pas na een minutt of zeven kon ik hem landen. Een prachtige torpedo van 76 cm was mijn trofee. De karpers voelen trouwens nu erg warm aan door de hoge watertemeratuur.
Hé mod. Hoe kan ik hier een onderschrift plaatsen????
Gebruikersavatar
Dylan Smits
Berichten: 391
Lid geworden op: 17-06-2006 22:09
Locatie: Sliedrecht

27-07-2006 16:18

Vanonchtend een mooie schub van 24 pond aan de Frolic.

Foto komt!

Afbeelding

Mn Nieuwe P.R.!!! :o
Afbeelding
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

29-07-2006 16:22

Gefeliciteerd Dylan! Da's echt een mooie nieuwe PR en dan nog aan de penhengel ook! Gaf zeker een topdril?!

Blijf zo doorgaan :D

Mvg, Koen
Gebruikersavatar
Dylan Smits
Berichten: 391
Lid geworden op: 17-06-2006 22:09
Locatie: Sliedrecht

29-07-2006 18:48

Dankje Koen, Fantastisch drillen op de penhengel. Hoewel de vis erg log drilde en geen echte runs nam. Ik had hem net naast lelies gevangen en 10 meter er naast was een klein bruggetje.( eerrrgg klein, waar je hem dus niet onder door kon laten zwemmen)

Heb de vis gedrilt met 22/00, weerhaakloze Korda haken maatje 10. Heb ongeveer 10 - 15 min. Gedrilt.

MvG, Dylan
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pieter Stam
Berichten: 431
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00

29-07-2006 22:17

Dylan Smits schreef: Heb ongeveer 10 - 15 min. Gedrilt.


De 10 - 15 minuten na de dril waren spannender dan de dril zelf!!! :lol: :-? :roll: :evil: :o :x :cry:

(Sorry mensen, onderonsje)

Maar nogmaals feli met je p.r. Het is gelukkig een goede foto geworden, ondanks dat we er maar een hebben genomen.

Laters, Pieter
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

30-07-2006 19:07

Wat was er dan :lol:

Maar mooi pr hoor en wat een bek!
jimmy de vries
Berichten: 11
Lid geworden op: 10-08-2006 23:26
Locatie: Rotterdam

11-08-2006 09:40

Afbeelding

gevangen op een simpele korst.
meteen me pr in lengte verbeterd 88cm 8)
Gebruikersavatar
Dirk Maatman
Berichten: 788
Lid geworden op: 29-11-2005 19:08
Locatie: thuis
Contacteer:

11-08-2006 11:48

Als je nou ook nog een onthaakmatje eronder doet en een betere foto maakt, zou het nog mooier zijn!
.
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

11-08-2006 12:00

:lol: maar daar gaan we niet op kankeren, want heel de fucking wereld kent ons standpunt wel ondertussen..........................


adios
Joeri
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

11-08-2006 12:03

bla bla bla..

nog beter, laat ze zwemmen...

Sorrie hoor maar ik kots echt een beetje van dat onthaakmat geouwehoer altijd, die jongen houdt de vis netjes dicht bij het gras om zo schade te voorkomen.
Er zijn genoeg vissers die onnodig risico nemen voor de vis door 'm achterlijk hoog te houden om zo een BETERE FOTO te verkrijgen, iets wat in mijn ogen veel meer schade kan veroorzaken, ook met mat....

Trouwens, niets mis met die foto, of is daar nu ook al een standaard voor??
:roll:

Gr vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
jimmy de vries
Berichten: 11
Lid geworden op: 10-08-2006 23:26
Locatie: Rotterdam

11-08-2006 16:20

sorry maar het was niet de bedoeling om een karper te vangen.
Ik was een beetje aan het witvissen en een visser een aantal meters verderop zag dat ik iets groots had en kwam me te hulp met zijn net :wink: En zoals gezegd werd hield ik hem ook zo laag mogelijk boven de gras grond, om beschadigingen te voorkomen mits die gek ging doen. maar is niet gebeurd :wink: meteen na de pic weer het water in :roll:
lionel Coeverden
Berichten: 676
Lid geworden op: 24-05-2005 15:37
Locatie: Twente.

11-08-2006 16:31

onthaak mat dit onthaak mat dat blablabla, als het gras maar goed is.
geen steentjes of takjes of andere scherpe dingen,dan wil het wel lukken .
het beste is natuurlijk gewoon een onthaak mat..
mike broeders
Berichten: 77
Lid geworden op: 22-06-2004 20:16
Contacteer:

11-08-2006 19:24

jimmy, laat ze maar ouwehoeren.
gefeliciteerd met je PR hopende dat er nog velen zullen volgen.

gr.
mike
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

12-08-2006 23:48

Mat of niet, het is al lang augustus (feli Jimmy).
Leuke vangsten in dat topic!

Zuwwe hier een virtueel slotje op doen?

Groeten van Bert.
ff v==