Weer een penvisser erbij


Plaats reactie
Pascal Looij
Berichten: 8
Lid geworden op: 23-06-2006 23:59
Locatie: Almere

29-06-2006 13:25

Ik heb vandaag een penhengel aangeschaft, namelijk een van Spro Strategy The Legend (3.90m / 1,5 - 1,75 LBS) met een Shimano Hyperloop 2500FB molentje erbij. Hopelijk ben ik goed geadviseerd :wink:

Wat denken jullie ervan, als ervaren penvissers?
Hier kan ik toch wel wat lol mee beleven?!

Ik ga hem straks natuurlijk uittesten. Hopelijk vang ik hiermee m'n eerste karper :D Kijken of ze willen bijten met zoete mais.
Beginnende karpervisser, zowel met pen als statisch.
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

29-06-2006 14:17

Die spro strategy is inderdaad een hele moie hengel! Al is het oude model mooier.... Hier kan je zeker wel een paar karpertjes eruit pennen.
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Leon van Grol
Berichten: 63
Lid geworden op: 05-02-2006 20:37
Locatie: Zoetermeer

29-06-2006 15:31

hey,

Ik heb die hengel ook.
En heb er al aardig wat karpertjes mee gevangen.
Het is een hele fijne hengel en je zult hier zeker plezier van hebben.
Pascal Looij
Berichten: 8
Lid geworden op: 23-06-2006 23:59
Locatie: Almere

29-06-2006 18:02

Nou ik heb m'n eerste karper al met m'n nieuwe penhengel gevangen :D
Ik vond een mooie sloot waar een stuk of 10 karpers lagen te zonnen 8)
Na even met de pen gevist te hebben, besloot ik maar met broodkorst te gaan vissen.

Binnen een kwartier had ik m'n eerste karper aan m'n hengel hangen, maar 2 meter voor mij verspeelde ik hem. :cry: Het water was zo helder dat je de karper gewoon naar je brood toe zag zwemmen en toe zag slaan. :) Een stuk of 7 keer misgeslagen, maar vlak voordat ik naar huis ging had ik alsnog een karper te pakken!

Binnen halen, schepnetje erbij, haakje eruit, fotootje nemen en weer terugzetten. Mijn dag was weer goed. M'n eerste karper! :D Hij was ongeveer zo'n 40cm, een schubkarper, maar een mooi begin voor mij!

Ik heb gelijk een vraag over penvissen. In de sloot waar ik vandaag viste zaten heel veel waterplanten. Maakt dat niks uit qua penvissen op de bodem of heb je daar een speciale techniek voor? Ik had zo'n gevoel dat m'n zoete mais op de bodem niet opgemerkt werd door de karpers. Iemand nog tips?
Beginnende karpervisser, zowel met pen als statisch.
Leon van Grol
Berichten: 63
Lid geworden op: 05-02-2006 20:37
Locatie: Zoetermeer

29-06-2006 18:55

Ik zou niet in de planten vissen maar ernaast of op een openplek.
Het kan zo zijn met mais dat de vissen het minder snel pakken, omdat er veel mee gevist word. Ik heb het nog nooit gemerkt maar vis ook bijna nooit met mais.

En gefeliciteerd met je je vangst op je nieuwe hengel.
Wesley Dubbc
Berichten: 97
Lid geworden op: 22-05-2006 13:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

30-06-2006 14:02

Hey Pascal
Ik heb gister ook mn 1e karper gevange :D (uit eindelijk 5 !)
En je kan ook gewoon karper lokvoer halen en dan met wat bier mixe
dan gooi je dan rond om je dobber en gooi je nog wat mais eromheen
dan maak je grote kans dat je er wel een paar vangt en als je er 1 hebt gelijk weer bijvoeren :roll:
erwin van der meule
Berichten: 161
Lid geworden op: 07-06-2004 17:04
Locatie: leidschendam

30-06-2006 20:05

MAIS OWNZ BIG TIME!!!!!

er word wel veel mee gevist, maar het ligt er maar net aan hoe je het gebruikt.

zijn veel mensen die met brood vissen, maar daar vang ik ook nog steeds heel veel vissen mee.

ze zeggen wel is size doesnt matter, its the way you use it!!!

nu geld in mijn ogen. bait doesnt matter, its the way you use it!!!

maar pen lekker door en pioneer er flink op los, daar komen de mooiste vissen mee boven

grz. erwin
de morgenstond, haalt karper uit de plomp
Pascal Looij
Berichten: 8
Lid geworden op: 23-06-2006 23:59
Locatie: Almere

30-06-2006 23:10

Met de penhengel is VEEL leuker dan statisch vissen.
Met de penhengel heb je spanning :P Kolk naast je stukje brood... pen beweegt...

Mij is verteld dat ik gewoon met zoete mais moet vissen en een handje pallets/pellets :-? bij je dobber moet gooien. Een goede techniek of niet?

En waar moet ik gaan vissen??? Ik vis nu op een sloot van een meter of 6 á 8 breed in de woonwijken. Maar moet ik met de pen dicht bij de kant of in het midden van de sloot gaan vissen?

Alvast bedankt voor de tips en opmerkingen!
Beginnende karpervisser, zowel met pen als statisch.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

30-06-2006 23:54

Lekker in de schemering vissen nu het zomer is!

héél (04:30) vroeg s'ochtens of s'avonds als het donker wordt. Vooral de
vroege ochtend, of s'avonds na een flinke zomer-onweersbui... het is dan
vaak erg goed pennen. Je zult er van opkijken hoe dicht de karpers dan
tegen de kant liggen! misschien dat daarmee ook je wierprobleem is
opgelost...

ennehh, gefeliciteerd avec le vangsten, grs seb!
Wesley Dubbc
Berichten: 97
Lid geworden op: 22-05-2006 13:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

01-07-2006 10:36

Ja gwn met een blikkie mais die je in de supermarkt kan kopen zjn niet duur en je vangt er goed op
en je kan visse waar je wilt voor de kankt of in het midden het is maar waar jij je voerplek maakt
wat je ook kan doen is karper lokvoer halen daar wat van die mais in doen en mixe en rond om je dobber gooien want de karper moet ook je aas vertrouwen
erwin van der meule
Berichten: 161
Lid geworden op: 07-06-2004 17:04
Locatie: leidschendam

01-07-2006 14:50

of gewoon, lokvoer voor witvis halen en er zo is wat door heen gooien. hennep is een aanrader. in combi met mais is het dodelijk.

grz
de morgenstond, haalt karper uit de plomp
Wesley Dubbc
Berichten: 97
Lid geworden op: 22-05-2006 13:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

01-07-2006 15:53

letterlijk of figuurlijk? :P
en over dat witvis lokvoer ja dat kan ook maar dan zou ik et wel met karper lokvoer halen
en telkens van die vorens die aan je mais lope te trekke is pas dodelijk irritant! :evil:
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

01-07-2006 17:30

Voor de jeugd die het moet hebben van bijbaantjes en toch zoveel mogelijk vis op de kant wil krijgen.

Iets dat iedereen kan betalen:

2 kg hennep een nachtje laten weken en daarna koken. Hier 1 blikje mais aan toevoegen en het geheel mengen. In principe al klaar voor gebruik. Maar ik las dat men het hier over het gebruik van grondvoer had. Doe als je daar interesse in hebt dan maar eens het volgende.
Gooi bij de partikels en het kookvocht het volgende: 1 deel bruin broodmeel en 1 deel gemalen (liefst ook geroosterde) hennep. Zoveel toevoegen dat het geheel een soort papje word. Het is smerig en lastig te voeren maar het is de bedoeling dat het echt week is en leuk wolkt. Je kan in plaats van de broodmeel/hennep ook pellets of hondenbrokken toevoegen. Deze dan wel meteen na het koken toevoegen en lang genoeg laten weken dat het echt een papje word.

Als haakaas gewoon een enkel maiskorrel of eens gek doen en een enorme tros maden of mestpiertjes ertussen.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Plaats reactie