beginnen(de) met penvissen


Plaats reactie
Stef Oude Vrielink
Berichten: 4
Lid geworden op: 23-05-2006 19:33
Locatie: Harbrinkhoek (OV)

23-05-2006 19:39

goedendag allemaal.

ik ben nieuw hier maar vis al een aantal jaren op karper.
vis de laatste tijd in de berkel maar tot nu toe zonder succes.

Nu wil ik een keer penvissen proberen.
vanmiddag even wezen kijken in de winkel maar kan nog niet helemaal vinden welke pen ik nu moet gebruiken.

ik wil graag vissen op de manier dat hier heel vaak uit is gelegd. laatste loodje op de bodem en als de dobber omhoog komt enz....

nu enkele vragen van mij.

1. wil gaan vissen met duivenvoer en voeren met duivenvoer. wat is jullie mening hiervan.

2. wat voor soort pen moet ik gebruiken...
hoeveel gram wat voor soort enz. (hebben jullie eventueel foto's?)

en hoeveel dagen van te voren moet ik voeren...

heb een leuk plekje gezien op een klein zij takje van de berkel met veel bomen in het water, riet en waterlelies...
een goede plek??

hopen dat jullie me kunnen helpen?

mvg

stef
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

24-05-2006 11:40

Duivenvoer is prima, maar hou wel rekening met brasems en zeelt.
Pennetje kies ik zelf vaak zo licht mogelijk. Maar hou rekening met afstand, wind e.d. Is geen eenduidig antwoord op te geven. Koop een aantal verschillende pennen en kijk wat je het fijnst vind.

Plek lijkt mij uitstekend, voer verschillende stekjes aan en vis ze een voor een af.

Succes
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

24-05-2006 16:30

Hoi Stef,

Zelf ben ik ook pas begonnen. Duivenvoer en hennep en dergelijke leidde bij mij tot (mogelijk legendarische) brasemvangsten. Welgeteld 1 karper op mogen landen.

Mocht zich bij jou hetzelfde probleem voordoen, nu vis ik als volgt: ik heb freezerboilies gekocht en wat mix van hetzelfde recept (Solution van Waterland Baits: je betaalt wat maar dan heb je ook wat). De boilies voer ik een paar dagen breed (pondje is genoeg, het gaat erom ze aan het voer te laten wennen. Vervolgens breng ik elke keer dat ik ga vissen alleen nog een handje boilies rond de pen en vis ik daartussen met een deegje van brood, (water en) de bijpassende mix. Dat werkt fantastisch!

Groeten van Bert.
ff v==
erwin van der meule
Berichten: 161
Lid geworden op: 07-06-2004 17:04
Locatie: leidschendam

25-05-2006 14:22

ik vis het liefst met lekker ligt pennetje tot 1 gram. ligt aan de wind. ik voer zelf met een standaard voertje, met wat mais kikkererwten en hennep erdoorheen. wel bijvangsten dan.

maak dan meestal 2 of 3 plekjes ligt aan het water. dan gewoon om de beurt afvissen op de activiteit. levert vaak genoeg op.

grz erwin
de morgenstond, haalt karper uit de plomp
Stef Oude Vrielink
Berichten: 4
Lid geworden op: 23-05-2006 19:33
Locatie: Harbrinkhoek (OV)

26-05-2006 11:40

in zovere bedankt.

is de pen die raven aanbied ook wat?
ik bedoel die 3 pennen speciaal voor carp vissen?
Plaats reactie