Is dit een goede stek voor het penvissen


Plaats reactie
Rob Verburgt
Berichten: 30
Lid geworden op: 25-03-2006 20:54
Locatie: Haarlem

06-04-2006 16:56

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag eens gaan vissen op een niet alledaagse plek.
Deze plek is een voormalige scheepswerf die al een tiental jaar niet meer wordt gebruikt.
Alles is dus overwoekerd en er komt praktisch geen mens aan de waterkant.
Ik ben gaan vissen aan een voormalige terwaterlatingsplek van schepen zo als ik dat maar zal noemen.
Deze plek is meteen aan de kant al rond de 2 meter diep en heeft directe aansluiting op op een groot gekanaliseerde water dat ongeveer 400 meter breed is en erg in trek is bij statische karpervissers uit de regio en waar ook regelmatig forse karper wordt gevangen op die manier.
ik weet dat er in verste omtrek niet met de pen wordt gevist omdat ik dit nog niet eerder een ander heb zien doen.
Enige nadeel is dat ik niet ver van de fuiken van een beroepsvisser af zit (100 meter)
Misschien klinkt dit als een stomme vraag maar ik ben een beginner en zie dat de meeste penvissers de polder in gaan om te penvissen en dat is bij mij niet goed mogelijk met prut slootjes van hooguit een dertigtal centimeters diepte.
Dat heb je met het veenweidepoldergebied bij ons.
Ik heb vandaag met een behoorlijke wind gevist en zonder voeren alleen twee flinke vloermatten van brasems weten te vangen op mais.
Na het vissen heb ik de over gebleven mais gevoerd en kwam ik op het idee om deze plek die praktisch mijn werklek vormt dagelijks bij te gaan houden door het voeren van mais en hondenbrokken als voerplek voor karper.
Maar dan moet zo'n plek natuurlijk wel een goed stek kunnen worden.
Mijn vraag aan de ervaren penvisser is dan ook hoe klinkt mijn verhaal in jullie oren.
Kan zo'n plek wat gaan worden.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-04-2006 18:05

Absoluut, zeker als er ook nog wat palen of oude beschoeiingen voorkomen.
Succes.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

16-04-2006 20:43

doen!
Gebruikersavatar
Rene Kwadijk
Berichten: 190
Lid geworden op: 17-11-2003 01:00
Locatie: Tiel
Contacteer:

22-04-2006 10:49

Absoluut,zeker als je er elke dag kan voeren.
Plaats reactie