Vangsten April (met de pen)


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

23-04-2006 10:49

Mooie vissen hans !!

Ik had er vanmorge ook nog 1 met de penhengel ;)
Peter Waterland
Berichten: 23
Lid geworden op: 02-02-2006 22:45

23-04-2006 12:55

Hallo Penvissers,

Vanmorgen een uurtje met zoon Robin (5 jaar) met het pennetje wezen vissen. Dat wilde hij graag, dus waarom niet. Heel stilletjes sloop hij met mij mee langs de schoeiingen. In een uurtje tijd hebben we twee karpertjes gevangen. Robin keek met mij mee, en ik vertelde hem wat er gebeurde als de pen omhoog kwam en dan langzaam wegliep. Nadat ik de haak zette mocht Robin de hengel overnemen en de vis drillen. Hopelijk blijft hij zo enthousiast als hij nu is, we hebben in ieder geval genoten.

Groeten,
Peter

Afbeelding

Afbeelding
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

23-04-2006 13:12

Even terugkomend op de 'droge' onthaakmat:

Ik neem altijd een 1,5 liter kunststof Colafles mee die ik thuis of aan de waterkant vul. Voor ik ga vissen maak ik de mat met de inhoud nat.
De gevangen vis houd ik op de mat kletsnat en kan zo ook eventueel zand, waterplanten of rommeltjes van het lichaam spoelen.

Gr,

Frank
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

23-04-2006 13:16

Douwe Bijlsma schreef:Ferenc schreef: Dus tja...ik ga er geen excuus voor verzinnen,maar dat wil niet zeggen dat ik niet goed met de vis om ga

Ik zeg helemaal niet dat jij niet goed met je vis omgaat.

Het allerlaatste wat ik er nog over wil zeggen is het volgende, je zegt dat je goed met de vis omgaat, je zegt ook dat een mat een toegevoegde waarde heeft.
In mijn simpele gedachtengang betekend dat dan ook dat jij je eigen belang - het lastige meenemen en uitrollen van een kleine mat - zwaarder laat wegen dan de toegevoegde waarde dus het belang van de vis.
Nu mag jij voor jezelf uit maken of je echt goed met de vis omgaat of niet helemaal goed omdat je eigen belang zwaarder weegt.
Ik weet het een morele afweging, ben erg benieuwd.

Persoonlijk ben ik van mening dat het matje een veel te zwaar belang gekregen heeft.


Oja nog een opmerking, ik weet niet hoe het bij jou met controle zit maar een worm is nu verboden aas, transactiebedrag is € 50,00.
Wederom de karpervisser die een gesloten tijd aan zijn laars lapt.

Douwe



Ik weet zeker dat ik goed met de vis omga,dat kan ook ZONDER onthaakmat.Dit heeft niks met eigen belangen te maken,als ik wist dat de karper beschadigde als ik hem op gras stukjes neerlegt,dan had ik heus wel een mat mee genomen.

Een mat is voor mij (bij het struinen) een handicap,en als het niet nodig is,dan niet.



En tja over die worm.....30mm boilie mag ook niet,daar maak ik me niet druk om,risico van de boete durf ik wel te nemen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-04-2006 15:09

Waarom mag een 30 mm boilie niet, wat is dat nu weer voor een dom excuus.
Los van het feit of je een eventuele bekeuring wilt risceren bevestig je de slechte naam van de karpervisser in het algemeen.
Maar oke je had toch al gekozen voor eigen belang.
Ook dat kun je een handicap noemen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

23-04-2006 15:22

Boilie was idd een foutje,heb iets verkeert gelezen :lol:


Je begrijpt me niet of wilt me niet begrijpen,ik ga er nieteens meer op door.Ik laat ze gewoon zoals ik nu doe lekker op de stenen kletteren,omdat ik idd meer aan mezelf denk.
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

23-04-2006 15:31

ja ferenc,niet met wormen vissen :lol:

man man ,waar gaat dit over
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

23-04-2006 16:07

Heel simpel..belang van de karper staat boven op,maar over het aanslaan/drillen en boven water houden hebben we het niet.
Als je bang bent om een vis te beschadigen,vis dan niet???
Peter Waterland
Berichten: 23
Lid geworden op: 02-02-2006 22:45

23-04-2006 18:19

Jammer....dat een onderwerp handelend over "Vangsten April (met de pen)" omzeep wordt geholpen door er een discussie over een onthaakmat wel of niet op te houden! Een discussie die ondertussen meer op een modder gevecht gaat lijken. Toen ik zo'n 22 jaar geleden met karpervissen begon, had ik groot respect voor de beoefenaars van deze tak. Tegenwoordig durf je haast niet meer te vertellen dat je graag op karper vist. Wat ik hier lees is een duidelijke weerspiegeling van het huidige karpervissen en de maatschappij waarin we leven.

Groeten,
Peter
Arjan Meijer
Berichten: 72
Lid geworden op: 14-01-2004 15:34

23-04-2006 20:48

Staat er nou

...........vangsten April.............. :-?

of

..........discussie April.............. :o

Advies geven mag en soms moet iemand in de praktijk er achter komen hoe hij dit toepast, iets opleggen is moeilijk met zoveel meningen maar we hebben er allemaal de beste bedoelingen mee. Als dit uit de hand loopt zit er een slotje op en hebben we als penvissers geen eigen topic om onze vangsten te melden. Het geeft wel aan dat we als penvisser blij zijn met ons eigen stukje buiten de statische visserij.

Met penvissende groeten..........op mijn eigen(wijze) manier zonder discussie Arjan. :roll:
Laatst gewijzigd door Arjan Meijer op 23-04-2006 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
brian Stellingwerf
Berichten: 165
Lid geworden op: 18-02-2006 21:32
Locatie: delft

23-04-2006 21:12

vandaag ook weer gevist twee uur lang helaas een blank :lol:



groetjes brian :wink:
voeg me maar op msn toe als je wil
brian_wippolder@hotmail.com
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

23-04-2006 22:23

Goed gesproken Arjan,

Heren: mattendiscussie graag verder in de Discussiehoek (volgens mij zijn alle argumenten overigens al drie keer langs geweest).

Vandaag gevist met Robert, van half drie tot half acht. Karper wilde op de een of andere manier niet. Robert loste er één. Vervolgens draaide de wind en begon het langdurig te miezeren.
Heb mijn titel Brasemkoning ingeleverd. Hij ving er veel meer.

Groeten van Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

23-04-2006 22:33

Ha Bert,

Hier wilde ze wel hoor in die miezer aan de oppervlakte :roll:

Kop op. Volgende keer vang je gewoon weer meer brasem.

Laat je niet van de troon afstoten he! haha


Zilverzacht,

Ruudszel
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

23-04-2006 22:41

:lol:

Volgens mij kun je met het formaat van die brasems hier heel wat witvissers jaloers maken trouwens.

Groet, Bert.
ff v==
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

23-04-2006 22:46

Nog niet eraan gedacht om een brasemforum op te richten?

De eerste vis op de centerpin is ook al binnen... gevolgd door de eerste zeelt van het jaar. 8)
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

23-04-2006 22:57

Leuk Kevin,

Doe je mee met de oprichting van de Zeeltstudiegroep?
8)

Toch wel een toppertje onder de bijvangsten. Ik kan haast niet wachten tot de eerste mijn aas neemt. Die brasems mag je eerlijkgezegd allemaal van me hebben. Voor niks, helemaal gratis. Ze zijn best lief hoor, en ze lusten alles!

Groeten van Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

23-04-2006 23:31

Ik ga maandagnacht voor de eerste keer dit jaar weer ns vreemd
(loodvissen op de Aa bij Veghel 8) )
Kijken of ik het nog niet verleerd ben... En dan midden in de nacht
badend in het zweet wakker worden omdat ik mn pennetje niet zie :lol:
Wilco Plug
Berichten: 33
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: DEN HAAG

24-04-2006 08:07

Even pennen bij het bruggetje:

- één voorn
- vier brasems
- één kroeskarpertje
- één snoekbaars

Allemaal op zachte mais en ja, hij zat gewoon echt door de lip van de snoekbaars. Ik snapte er geen hol van, maar toch een leuke bijvangst!
THE TRUTH IS OUT THERE, AND SO AM I.
YOU'LL BETTER WATCH OUT!
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

24-04-2006 18:12

Wilco Plug schreef:Allemaal op zachte mais en ja, hij zat gewoon echt door de lip van de snoekbaars. Ik snapte er geen hol van, maar toch een leuke bijvangst!


zal wel door die Plug komen :P
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

24-04-2006 18:53

Bert Vooijs schreef:Leuk Kevin,

Doe je mee met de oprichting van de Zeeltstudiegroep?
8)

Toch wel een toppertje onder de bijvangsten. Ik kan haast niet wachten tot de eerste mijn aas neemt. Die brasems mag je eerlijkgezegd allemaal van me hebben. Voor niks, helemaal gratis. Ze zijn best lief hoor, en ze lusten alles!

Groeten van Bert.


Brasems zijn zeker lief en daarnaast ook zo mak als een lammetje. :lol:

Ik gun je zoveel zeelt als je maar wil. Zolang je die brasems dan maar daar houd. Vorig jaar hebben die beesten me het hele jaar achtervolgd. Dit jaar heb ik er gelukkig pas drie. Niet dat ik ze zo ontzetten vervelend vind. Een enkeling op zijn of haar tijd is zelfs wel leuk. Maar na de tiende op een ochtendje sta je vaak nog stijver van de slijm dan na een weekendje zonder ouders thuis.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
michel verheij
Berichten: 58
Lid geworden op: 07-06-2005 23:56
Locatie: spijkenisse

25-04-2006 00:24

na een avondje met de pen op pad geweest een mooie zeelt gevangen en dit goudkleurige karpertje. Op de foto is het helaas minder goed te zien..

Afbeelding
jan van kranenburg

25-04-2006 01:54

michel verheij schreef:na een avondje met de pen op pad geweest een mooie zeelt gevangen en dit goudkleurige karpertje. Op de foto is het helaas minder goed te zien..

Afbeelding


Zou hem/haar best als huisdier willen :lol:
Robert Lamboo

25-04-2006 13:13

Gisteren mn eerste lange sessietje weer gehad van t jaar, voor het eerst in Velp.

Veel vis actief op mn stekjes waaronder ook karper, bij een duiker helaas 2 losschieters. Later tegen de avond een prachtige zeelt van dik 45 cm te pakken..erg leuk want die vang ik echt zelden. Kwam Mark de Jongh nog tegen, even een praatje gemaakt en wat ervaringen uitgewisseld.

Verder 2 mooie brasems te pakken..de karper liet het helaas afweten. Wel steeds kolken bij mn stek maar zodra de pen wegliep een gat in de lucht.

Later op de avond verkast naar een slootje waarvan ik verwachte dat ze er wel zouden zitten ivb met het mooie weer. Hier wel wat deiningen onder de kant, maar de korst lieten ze gewoon liggen.

Zo maar weer eens kijken of er wat actief is 8)
Peter Waterland
Berichten: 23
Lid geworden op: 02-02-2006 22:45

25-04-2006 13:39

Gisteravond met het pennetje en blikmais in een door bebouwing opgeslokte polder gevist. Veel gepiel aan het aas, en tot drie keer toe een gat in de lucht 'geslagen'. Bij de volgende aanbeet wachte ik langer met slaan, en dat resulteerde in een mooie brasem. Vanaf toen had ik het 'spelletje' door, want de volgende vis was een ZEELT van exact 40 cm. Daarna een zeelt van 49 cm en op de 1 Lbs Hardy R.W. Avon een pracht. Ik was al helemaal in de wolken, maar er volgde nog een zeelt van 47 cm. Toen ik weer thuis was heb ik nog lang zitten nagenieten.

Groeten,
Peter
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

25-04-2006 22:54

Ben vandaag eens wezen kijken voor wat leuke stekken die ik vanaf eind volgende week kan gaan bevissen, en ben wat mooie stekjes tegengekomen. Mooie begroeiing, niet al te veel obstakels, en de vis was alweer actief op sommige stekken. Bellensporen en kolken verraden hun aanwezigheid. Ook even een beetje gevoerd met kippemais, om te kijken wat de instant reactie was. Op de ene stek was er na een uur nog niets, op de andere stek was er na een klein halfuur af en toe een schim en een kolkje te zien. Dat zit in ieder geval weer goed! Ook heb ik met veel vissers kunnen praten over de wateren in de omgeving, en dit heeft mij veel inzicht gegeven over het water en de visstand van de wateren.

Jullie horen wel hoe ik het volgende week doe!
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel