stek problematiek


Plaats reactie
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

16-09-2005 19:44

Het volgende,

Ik heb een erg leuk stekje om te gaan pennen, een klein slootje met een half metertje water en een veld mini lelie's in het midden.

Afgelopen weekend heb ik jammer genoeg tijdens het drillen het veld lelie's bijna compleet weg gesnoeit.

Op deze stek ving ik altijd erg goed en weet dus wat er zit.

Maar mijn vertrouwen in deze stek is na mijn snoei aktie ernstig gedaalt

Wat zeggen jullie???

Nieuwe stek zoeken of stug volhouden omdat ze toch ook wel zonder de lelie's op die plek komen?

help me out

grtz
Gebruikersavatar
Rene Kwadijk
Berichten: 190
Lid geworden op: 17-11-2003 01:00
Locatie: Tiel
Contacteer:

17-09-2005 11:49

Ik zou gewoon doorgaan.
Als het echt minder is(wat ik niet denk) merk je dat wel na een aantal keer vissen.
Succes.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-09-2005 12:11

Je zult wel verschil opmerken met zonnige dagen de vis ligt er dan niet meer onder.
In andere omstandigheden zal het meevallen de vis heeft een bepaalde route en rustplekken daar wijken ze niet zo snel vanaf.

Dalen de vangsten wel erg dan kun je er beter niet meer vissen voordat je de stek verpest voor het volgend jaar.
Vissen is een hobby, geen religie!
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

17-09-2005 20:20

thanx mannen ga het morgen wel weer even proberen
Gerard Numan
Berichten: 62
Lid geworden op: 12-01-2005 22:44
Locatie: Groningen

19-11-2005 00:51

Kan me volledig aansluiten bij Douwe. Een lelieveld is van nature een grote trekpleister voor elke vis. Ook de karper zal er blijven komen. De lichtval en dus beschutting zal voor hen veranderd zijn maar o.a. het er te vinden voedsel niet. Wanneer in de winter door de gang van de natuur de leliebladeren verdwijnen zijn het toch ook de half afgestorven stengels waartussen je de karper kunt vinden in hun "winterslaap". Nog maar even blijven proberen en anders op zoek naar hun nieuwe plek en wachten tot volgend jaar.

Succes Gerard.
Wanneer ik pas echt gelukkig ben? Jagend met de pen!
Gebruikersavatar
klaas Sipma
Berichten: 156
Lid geworden op: 25-12-2005 15:51

18-08-2006 17:00

kan me voorstellen dat je denkt dat de karper er niet weer wil kommen, maar binnen een dag liggen ze weer op dezelfde plekken, heb zelfs met de penhengel een woeste dril meegemaakt en het hele lelieveld een snoeibeurt gegeven waar een tuinman jaloers van zou worden en binnen een half uur na de dril van de eerste vis melde zich nummer 2 alweer...
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

09-09-2006 10:38

De karper komt anders volgend jaar wel weer terug, die lelies groeien weer helemaal op na de winter.

Nu nog even serieus: Ik heb het vaak genoeg meegemaakt dat een lelieveld door statische vissers volledig werd verwoest met een leadcore voorslag en 35/00 hoofdlijn, om persee een karper te willen vangen in de lelies. Op de rest van het water kan je ook prima vangen, maar nee het lelieveld moet er persee aan. De karpers kwamen gewoon weer terug naar de stek, en lieten zich weer vangen. Maar op den duur kwam er echter stekdressuur, en kwam de vis niet meer bij dat leliebed, maar bij een leliebed in een afgelegen hoekje van het water waar statische vissers niet of nauwlijks kwamen(A) ideaal voor de pen dus...

Maar goed, de karpers komen wel terug;)

Groet Marck.
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Plaats reactie