Super licht knijp/blad lood


Plaats reactie
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

21-08-2005 18:05

hallo Mensen,

Ik kom er zo af en toe achter dat er iets niet helemaal klopt met mijn montage wanneer er duidelijk een karper aast op mijn stek maar dat een aanbeet uit blijft.

Kan niet de bedoeling zijn 8)

Het aas verlichten is al wat waarmee ik aan het proberen ben. Wat foam op de haak, heb nu eindelijk wat gevonden dat fatsoenlijk op de haak te zetten is en een redelijk drijfvermogen heeft, andere 'visfoamen' waren vaak te stevig van structuur waardoor het moeilijk op en van de haak te krijgen was. Met de aanslag verdween het niet waardoor ik voor mijn gevoel wel een paar lossers heb gekregen...

Anyway, das een ding dat nu beter gaat, nu nog wat voor het laatste loodje. Vis met erg kleine zachte knijploodjes, maar dit is af en toe nog te zwaar, nu snij ik van die loodjes nog wel een stukjes af, maar dit rooft nogal wat tijd omdat dit snel mislukt, en na elke vis is dit loodje ook weer van de lijn gesprongen.
Nu zoek ik dus een erg licht bladlood á lá Co sielhorst gebruikt. Nu weet ik dat hij het van de dure flessen afpeuterd, maar ik ben nou eenmaal een armetierig studentje.

Dus vandaar de vraag of iemand aan zulk super licht lood kan komen, of andere tips heeft.

bvd

Kone
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

26-08-2005 20:49

Het moet dus geschikt zijn om die piepkleine pennetjes uit te loden. Misschien een spoeletje leadcore halen de looddraad daarvan om de lijn doen?
Of wat kneedbaar lood dan maar?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

26-08-2005 21:18

Nix uitloden.

Enkel om het laatste stukje lijn op de bodem te houden.

Heb via PB tip gekregen over hobbyzaken, daar moet uiterst licht bladlood te verkrijgen zijn.

Anders kan kneedlood ook nog.

Dat het er met elke dril afvalt maakt me niet zoveel uit, dril toch niet zoveel 8)

Koen
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

27-08-2005 20:38

Heb zelf eens gebruik gemaakt van een zinkende gevlochten onderlijn. Sufix Heavy was het geloof ik. Om er zeker van te zijn dat deze helemaal plat lag heb ik hem als het ware nog ingesmeerd met kneedbaar lood. Nee, subtiel vissen hoefde toen niet. Zolang de onderlijn maar plat op de bodem lag was het daar meestal wel goed.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Plaats reactie