Stuitje van elastiek


Plaats reactie
Matthijs Moelee
Berichten: 9
Lid geworden op: 24-08-2004 02:50
Locatie: Thessaloniki

14-06-2005 20:55

Heb de zoekfunctie gebruikt maar niet kunnen vinden...

Toen ik vandaag ging pennen en een stuitje wou gaan knopen viel mijn oog op een elastiekje in mijn kist... als je die met een enkel knoopje vastzet hard aantrekt en kort afknipt heb je een perfect stuitje! Zit goed vast en schuift nog lekker zonder schroeien. Als je ver moet werpen niet ideaal. Ik dacht ik deel um even met jullie.

gegroet Matthijs
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

15-06-2005 20:39

Hmm gaat het niet snel uit zichzelf schuiven dan? Ik heb het ook wel eens moeten gebruiken maar ik vond het drie keer niets, viste dan ook wel met nylon maar toch, het was niet zo lekker, hij ging heel langzaam steeds platter liggen.

Pim
Voer en vang!!!

I love BTW
Matthijs Moelee
Berichten: 9
Lid geworden op: 24-08-2004 02:50
Locatie: Thessaloniki

15-06-2005 23:26

Uit zichzelf...? Nee bij mij niet.

Ik ben dol op dit soort trucjes die (bijna) net zo goed werken als dure prularia uit de hengelsport winkel. Zoals ik hier ergens een keer gelezen heb dat een aardewerk pot met daaronder een paar theelichtjes een perfect bifiwarmertje is. Geniaal!!

Misschien zijn er mensen die nog meer van dit soort trucjes kennen?

Matthijs
Gebruikersavatar
jan ververs
Berichten: 390
Lid geworden op: 18-03-2003 01:00
Locatie: Hartje Betuwe

16-06-2005 19:22

Mathijs,

mischien doe ik wat verkeerd maar ik trek al mijn knoopjes kapot en blijft er eentje heel dan springt het knooopje los bij het afknippen.
Het idee sprak me erg aan, heb gelijk een paar stuitjes geprobeerd te maken maar loop elke keer tegen genoemd probleem aan.
Je bedoelt toch gewoon die dunne bruine elastiekjes he?

Groeten,

Jan
** De (pen)vissende groeten uit de Betuwe **
Gebruikersavatar
Bart Pijls
Berichten: 132
Lid geworden op: 15-07-2004 22:39
Locatie: Almere

16-06-2005 23:35

Voor een stuitje gebruik ik backing voor de vliegvisselarij, vaak in lekkere felle fluor kleuren zoals geel/oranje.

Heb altijd een naald bij me en zet het stuitje middels een naaldknoop op de hoofdlijn. Aan beide uiteinden laat ik zo'n 1cm zitten. Mijn dobbers bevestig ik op de hoofdlijn middels een speldwartel, dat is makkelijk met transport (ff dobber eruit wippen) en het stuitje stopt prima op het oogje van de wartel.

Stuitjes uit de winkel.... heb ik nog nooit gekocht.
Greetz,

Bart
Matthijs Moelee
Berichten: 9
Lid geworden op: 24-08-2004 02:50
Locatie: Thessaloniki

17-06-2005 01:23

Hoi Jan,

Jammer dat het niet lukt. Ik had zelf gekluerde elastiekjes maar heb het nu net met gewone bruine geprobeert maar dat lukt toch ook... de elastiekjes die ik heb kan ik heel hard aantrekken voor ze breken, misschien zijn die je gebruikt oud?
Je kan verder weinig fout doen, ik hou de vislijn goed strak, knoopje goed aantrekken en de uiteinden uitrekken tijdens het afknippen, ik moet eerlijk zeggen dat ik de slechte gewoonte heb om altijd alles met mijn tanden te doen zo ook elastiekjes doorknippen... maar dat maakt denk ik geen verschil. Gewoon een hand te weinig om de schaar vast te houden.
Plaats reactie