x2 carpfloat vs x2 limited float


Plaats reactie
Joris Janssens
Berichten: 122
Lid geworden op: 05-02-2004 00:11

20-03-2005 15:34

Hallo,

Ik heb in verschillende topics positieve verhalen gelezen over de penhengel 'carpfloat'. Toen ik zojuist op de site van raven/vlemmix was, zag ik dat er ook een x2 limited float wordt verkocht. Deze hengel heeft een testcurve van 1,25-1,5 lbs terwijl de carpfloat een testcurve heeft van 1,25 lbs. (volgens de site van raven/vlemmix)

Ik vraag me af of de limited float eigenlijk een zwaardere versie is van de carpfloat of dat het toch een hele andere hengel is? Hebben jullie ervaringen met de limited carpfloat? Is het zo dat mensen op het board het soms over de carpflloat hadden terwijl ze eigenlijk de limited float bedoelden?

Ik ben van plan komend seizoen ook eens met de pen op pad te gaan en ik ben me aan het orienteren op een penhengel. Ik ben een leek op dat gebied, maar 1,25 lbs lijkt mij erg licht. Kan ik daar wel mee vissen op wateren waar ook 25 +ers zwemmen? Kan ik daar flinke graskarpers mee drillen? Het is niet zo dat ik alleen maar grote karpers wil vangen, maar op sommige wateren zitten die er wel.

Wat is nog wel verantwoord met de carpfloat en wat niet?

Qua lijn zit ik te denken aan 0.25 mm maxima chameleon. Lijkt jullie dat een goede keuze?

Joris
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

20-03-2005 20:06

op de beurs in genk wou ik ook eens kijken of ze die carpfloat van ultimate daar hadden , ze hadden em maar dat was precies weer een nieuw model, de "Bionic Carpfloat" die er weliswaar niet slecht uitzag , alleen die ogen die daar opstonden :-? dat waren zo'n ogen die ze er in de jaren 70 (denk ik , ik leefde toen nog niet) opzetten .

kostte 109€
Plaats reactie