pennen in de polder


Plaats reactie
david kroese
Berichten: 33
Lid geworden op: 16-01-2005 18:21
Locatie: swifterbant

16-01-2005 18:27

ik ben nog niet zo lang bezig met het vissen op karper, maar wil graag de kneepjes van het vak leren.
nadat ik een setje had gekocht deze zomer, heb ik wel een paar karpers gevangen, maar nog niet van harte.
nu ben ik op zoek naar een water in de flevopolder waar men over het algemeen makkelijk vangt en wat voor beginners goed te doen is, kan iemand mij helpen?
en alle tips wat betreft pennen zijn van harte welkom.
of is er misschien iemand in de polder die in de buurt van dronten woont waar ik eens mee mee kan gaan om het af te kijken?
b.v.d. d.kroese
Martijn Vos
Berichten: 63
Lid geworden op: 18-01-2005 09:16
Locatie: Emmeloord

27-01-2005 10:38

Hoi,

Ik woon in Emmeloord maar vis eigenlijk nooit echt met de pen (hou ik niet zo van) maar een goeie stek bij jou in de buurt waar je makkelijk veel kan vangen is de lage vaart.
Gebruikersavatar
Bart Hofstede
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-04-2004 13:19
Locatie: Oud-Beyerland
Contacteer:

14-02-2005 15:55

ik pen ook jaartje in de polder, zoek in ieder geval eerst de goede stekken op: takken , riet , begroeiing ondiepe plekken( in de warmere tijden)


Bart
keihard de geksteeeeeee
Gerard Numan
Berichten: 62
Lid geworden op: 12-01-2005 22:44
Locatie: Groningen

06-03-2005 22:40

He David,

Wanneer je nog niet zo lang op karper vist en net begint te pennen zou ik ook de zogenaamde cultuurwateren niet overslaan. Tenzij je natuurlijk dit qua omgeving niet ziet zitten. Op deze manier lijkt mij de kans groter om succes te hebben en kun je gemakkelijker oefenen met het hoe en wat van het pennen en karperen. De info die ik heb van de polderwateren rondom Swifterbant, lelystad etc is dat het er niet echt heel gemakkelijk is om de karper (instant) te vinden als je er (nog) niet thuis bent. Vandaar mijn tip om eerst eens op en cultuurwater te beginnen waarvan je weet dat er voldoende karper zwemt. Nadeel zou de dressuur kunnen zijn. Al doorbreek je dat al snel wanneer je pent. Dit gebeurd nog lang niet overal veel. Veel succes en plezier, want in mijn beleving is het pennen de manier om de karper achter de schubben te zitten. Maar lees het goed; in mijn beleving!

Gegroet Gerard
Wanneer ik pas echt gelukkig ben? Jagend met de pen!
Klaasjan Zuidema
Berichten: 25
Lid geworden op: 25-03-2005 03:40
Locatie: Prov Groningen
Contacteer:

25-03-2005 04:11

De lage vaart schijnt inderdaad op enkele plekken wel goed te zijn. Kies voor het gemak maar een brug uit en vis strak tegen de peilers aan.
Plaats reactie