Hoe te beginnen??


Plaats reactie
Davey heimen
Berichten: 13
Lid geworden op: 26-11-2004 16:13
Locatie: Herwen

26-11-2004 16:18

Hoi,

Ik ben een beginnend penvisser en ik weet maar niet hoe ik moet beginnen, ik heb een hengel gekocht (excelence) en molen (shimano)maar nu weet ik niet echt op welk type wateren ik moet vissen. Vooral in de wintermaanden lijkt me het erg moeilijk een goed water te vinden met een redelijk karperbestand. Kunnen jullie me enkele tips geven waar ik moet op letten bij het penvissen en waar ik het eens kan proberen?

Alvast bedankt,

Groeten Davey
Gebruikersavatar
jan ververs
Berichten: 390
Lid geworden op: 18-03-2003 01:00
Locatie: Hartje Betuwe

26-11-2004 16:27

Davey,

welkom op Carpboard.
Jouw vraag is al eens of meerdere keren behandeld, probeer de zoekfunctie eens.

Succes,

Jan
** De (pen)vissende groeten uit de Betuwe **
Davey heimen
Berichten: 13
Lid geworden op: 26-11-2004 16:13
Locatie: Herwen

26-11-2004 16:47

Ik heb met de zoekfunctie niks bereikt ik had het al eerder gebruikt maar er staat dus vrij weinig over dit onderwerp
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

26-11-2004 17:54

Dag Davey,

Ik weet niet of ze in je woonplaats voorkomen, maar hier zijn ze genoeg te vinden. Juist ja, ik heb het over plaatselijke karpervissers. Vaak kunnen zij je al heel wat makkelijke watertjes aanwijzen die soms stampvol zitten met vis. Eigenlijk niet de meest boeiende wateren. Maar je moet toch ergens gaan beginnen met je hobby. Dus denk eens aan sommige polderstelsel, parkvijvers en andere kleinere hopelijk makkelijke watertjes.
Veel succes met deze hobby.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-11-2004 18:00

Davey, je kunt het gaan proberen op de wateren die je normaal ook bevist.
Aangezien de karper een van nature kantazer is zullen ze ook daar aan de kant komen.
Vis de rietkragen, onder struiken, bruggen, palen, dicht bij de kant liggende taluds ed af.

Deze periode is niet de beste, laat ik zeggen de slechtste, om ergens zomaar te beginnen, tenzij je weet waar de aasstekken zijn.
De beste tip die ik kan geven is, vis meerdere plekken per sessie af maak bv 8 voerplekjes en vis die per half uur 1 voor 1 af later kun je weer terug keren op je eerdere stekken.
Laat de vis niet jou aas zoeken maar zoek zelf de vis op, voer dus ook iets als je weg gaat.
Ga ook weg als je vangt je stek is dan toch voor enige tijd verstoord.

En vergeet niet om je stek voorzichtig te benaderen maak je hengel ver van je stek af klaar en neem alleen datgene mee wat je nodig bent.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Davey heimen
Berichten: 13
Lid geworden op: 26-11-2004 16:13
Locatie: Herwen

26-11-2004 18:42

Oke bedankt hier heb ik wat aan..:) Zondag maar eens ff proberen dan..
Gebruikersavatar
jan metselaar
Berichten: 89
Lid geworden op: 06-09-2003 02:00
Locatie: gouda

30-11-2004 19:45

Beste Davey,

Welkom op de carpboard,
Het leuke van het pennen is dat je bijna alles wat eetbaar is
aan de haak kan doen.
kattevoer uit blik is in deze tijd van het jaar goed te doen,
kijk ook op de topic penvissen in de winter


Mvg Jan Metselaar
Een dag niet gevist, is zeker niks gevangen.
Plaats reactie