wat te kopen 125€


joeri ver
Berichten: 86
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00

03-07-2004 21:34

Hey, ik heb 250€ gespaard. En ik wil 125€ uitgeven aan vismateriaal, maar wat zou ik kunnen kopen hiermee. Kunnen jullie wat zeggen. Ik zal wel zeggen als ik dat dan al heb of niet.
greets
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

04-07-2004 01:45

SO zeg.............twee-en-twintig jaar en al E 250,= gespaard :o :o :o !!!!!!!
Grote j 8) ngen zeg............

Nee, nu effe serieus, je hebt dus E 125,= te besteden maar je weet niet aan wat............
Optie 1: Besteed ze vooralsnog NIET :lol:
Optie 2: Koop twee goede molens, bv. 2 USA 3500 A of B :P
Optie 3: Koop een penhengel & molen, eventueel hier op Aanbod :D

Mvrgr Guido
joeri ver
Berichten: 86
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00

04-07-2004 19:07

[quote="guido berkmortel"]SO zeg.............twee-en-twintig jaar en al E 250,= gespaard :o :o :o !!!!!!!
Grote j 8) ngen zeg............

Nee, nu effe serieus, je hebt dus E 125,= te besteden maar je weet niet aan wat............
Optie 1: Besteed ze vooralsnog NIET :lol:
Optie 2: Koop twee goede molens, bv. 2 USA 3500 A of B :P
Optie 3: Koop een penhengel & molen, eventueel hier op Aanbod :D

Mvrgr Guido[/quote]

??? twee-en-twintig jaar? 14 jaar zeker :wink:
Ik heb 2x usa 4500b :wink:
En met een werphengel ben ik niks, want op die vijver mag je niet met de werphengel. (En had ik tochal)
Gebruikersavatar
jan ververs
Berichten: 390
Lid geworden op: 18-03-2003 01:00
Locatie: Hartje Betuwe

04-07-2004 19:41

Joeri,

je schrijft dat je twee Shimano 4500B Baitrunners hebt, maar dat je niet met een werphengel op het water van je mag vissen, wat moet je dan met twee nieuwe baitrunners, ik zou kijken voor twee afstandstokken en ergens anders gaan vissen.

Groeten,

Jan
** De (pen)vissende groeten uit de Betuwe **
joeri ver
Berichten: 86
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00

04-07-2004 20:12

[quote="jan ververs"]Joeri,

je schrijft dat je twee Shimano 4500B Baitrunners hebt, maar dat je niet met een werphengel op het water van je mag vissen, wat moet je dan met twee nieuwe baitrunners, ik zou kijken voor twee afstandstokken en ergens anders gaan vissen.

Groeten,

Jan[/quote]

Ik heb die 2 4500B Baitrunners voor op de kanaal. Maar daar ga ik niet meer veel vissen. Volgend jaar weer terug. Ik intresseer mij nu meer voor het vissen op die vijver.
Gebruikersavatar
jan ververs
Berichten: 390
Lid geworden op: 18-03-2003 01:00
Locatie: Hartje Betuwe

04-07-2004 20:47

Joeri,

mischien is een vaste stok met elastiek montage wat??

Vis op deze manier zelf echter nooit, heb er dus geen ervaring mee.

Als je al een vaste hengel hebt, hoef je alleen te zorgen voor een holle top, waar je de montage in kunt bevestigen dmv speciale connectors.

Groeten,

Jan
** De (pen)vissende groeten uit de Betuwe **
joeri ver
Berichten: 86
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00

04-07-2004 20:48

[quote="jan ververs"]Joeri,

mischien is een vaste stok met elastiek montage wat??

Vis op deze manier zelf echter nooit, heb er dus geen ervaring mee.

Als je al een vaste hengel hebt, hoef je alleen te zorgen voor een holle top, waar je de montage in kunt bevestigen dmv speciale connectors.

Groeten,

Jan[/quote]

Ik heb een garbolino wanka 351 9,5m hengel met de blauwe (2de dikste)elastiek erin :oops:
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

04-07-2004 20:52

Joeri,

Begrijp ik goed dat je op die vijver met geen enkele WERPhengel mag vissen??
Nooit van gehoord............weet je misschien ook wat daar de reden van is??

En inderdaad, als dat zo is en je wilt toch de karpers belagen kan je het beste de techniek kiezen die Jan hierboven beschrijft, vaste stok met elastiekmontage.

Maar vraag toch nog eens na van die werphengel..............want de penhengel blijft toch de mooiste optie voor jou voor die E 125,=.........

Mvrgr Guido
joeri ver
Berichten: 86
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00

04-07-2004 23:15

[quote="guido berkmortel"]Joeri,

Begrijp ik goed dat je op die vijver met geen enkele WERPhengel mag vissen??
Nooit van gehoord............weet je misschien ook wat daar de reden van is??

En inderdaad, als dat zo is en je wilt toch de karpers belagen kan je het beste de techniek kiezen die Jan hierboven beschrijft, vaste stok met elastiekmontage.

Maar vraag toch nog eens na van die werphengel..............want de penhengel blijft toch de mooiste optie voor jou voor die E 125,=.........

Mvrgr Guido[/quote]

De reden ervan dat je niet meer met de werphengel mag vissen, is dat de vissen hun lippen gingen scheuren. En dat iemand op iemand in het bestuur zijn vaste stok had gegooid.
jan van kranenburg

05-07-2004 02:26

He, Joeri,

Vind 't allemaal heel onduidelijk en vaag.
En stop er svp mee elk antwoord dat je krijgt te "quoten"
We zijn niet achterlijk.

Commentaar moet heel simpel zijn. Als je op je geliefd vijvertje niet met een werphengel mag vissen omdat de voorzitter er zijn vaste stok in heeft gegooid (?); vis er dan niet!

En lippen scheuren door onkunde van het vissertje!!!

Of duik in die vijver en vis de hengel van de voorzitter op!
Poets 'm op; geef de voorzitter een sigaar en een bloemmetje voor zijn vrouw.
En verveel de boarders niet meer met die onzin postings.

Zie je wel terug met ECHTE onderwerpen, hoop ik.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Vincent Verwolf
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

05-07-2004 10:08

Ontroerend om te zien hoe de oudere generatie met veel geduld haar kennis overdraagt aan onze jeugd... :roll:
jan van kranenburg

05-07-2004 12:12

[quote="Vincent Verwolf"]Ontroerend om te zien hoe de oudere generatie met veel geduld haar kennis overdraagt aan onze jeugd... :roll:[/quote]

Vincent, Je bedoelt......?

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Vincent Verwolf
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

05-07-2004 12:41

Je hoeft me niet te quoten Jan, ik ben niet achterlijk.

Ik bedoel dat het ventje pas 14 is en dat je nogal hard tegen hem van leer trekt. Nu stelde jij op die leeftijd waarschijnlijk nooooit domme vragen, maar er zijn er dus die dat wel doen.
jan van kranenburg

05-07-2004 13:10

Vincent,

Wie kaatst moet de bal verwachten. Daarom gebruikte ik ook "quote".

Je kon dus zo "inkoppen"!

Je terechtwijzing is misschien op zijn plaats; hoewel als je wat van mijn andere posting naar zeer jeugdigen toe, had gelezen...., dan zou je anders hebben gereageerd. Was overigens een prima staaltje van ironie.

Wat dit "ventje" nou eigenlijk wil, is me na al zijn postings nog niet duidelijk.
Hij heeft "alles", molens, werphengels, vaste stok etc.
Alleen zijn vijvertje niet, maar wel een bestuur dat met hengels smijt.

O.K., hij is pas 14, maar ook op die leeftijd kan je nadenken.
Mijn posting was bedoeld als aansporing daartoe.

Zal je al mijn stomme vragen op die leeftijd besparen; vielen echter niet zo op destijds. Geen Internet, weet je.


mvg

Jan
Gebruikersavatar
Vincent Verwolf
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

05-07-2004 13:29

Tja, je hebt bij nader inzien ook wel gelijk. Er is niets mis met (aansporen tot) nadenken. Jammer dat het bestuur van die vijver, waar de karperbekken uitscheuren door de werphengels, hier niet meeleest.

Ik heb zelf ook nog even nagedacht, en 'vis er dan niet' is eigenlijk helemaal zo'n gek advies nog niet.
joeri ver
Berichten: 86
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00

05-07-2004 19:17

[quote="jan van kranenburg"]Vincent,

Wie kaatst moet de bal verwachten. Daarom gebruikte ik ook "quote".

Je kon dus zo "inkoppen"!

Je terechtwijzing is misschien op zijn plaats; hoewel als je wat van mijn andere posting naar zeer jeugdigen toe, had gelezen...., dan zou je anders hebben gereageerd. Was overigens een prima staaltje van ironie.

Wat dit "ventje" nou eigenlijk wil, is me na al zijn postings nog niet duidelijk.
Hij heeft "alles", molens, werphengels, vaste stok etc.
Alleen zijn vijvertje niet, maar wel een bestuur dat met hengels smijt.

O.K., hij is pas 14, maar ook op die leeftijd kan je nadenken.
Mijn posting was bedoeld als aansporing daartoe.

Zal je al mijn stomme vragen op die leeftijd besparen; vielen echter niet zo op destijds. Geen Internet, weet je.


mvg

Jan[/quote]

Als ik zo van die posts zou doen als gij, zou ik liever mijn "ouwe" bek houwen. (als ik zo oud was als u natuurlijk)
Met de nadruk op ouwe :P
Gebruikersavatar
jan ververs
Berichten: 390
Lid geworden op: 18-03-2003 01:00
Locatie: Hartje Betuwe

05-07-2004 22:24

Joeri,

ik quote niets, maar jouw laatste toevoeging aan je topic gaat wat ver, denk dat de ware bedoeling van Jan van Kranenburg je ontgaat, kun je beter mischien via een Pb om opheldering vragen en dus niet hier je gal gaan lopen spugen.

Groeten,

Jan
** De (pen)vissende groeten uit de Betuwe **
joeri ver
Berichten: 86
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00

05-07-2004 23:48

Ik weet niet als jij het weet, maar ik vis graag met de handlijn op karper en brasem. Dus laat me daar dan maar vissen :D
jan van kranenburg

06-07-2004 01:07

Joeri,

Mijn "bek" ziet er nog steeds uit als een mond, gelukkig.
Met de handllijn vissen deed ik voor 't laatst toen ik nog jonger was dan jij! Op verboden water, en geloof me dat was geen pretje.

Als je zinvolle vragen hebt, kun je me altijd een PB sturen.

Opmerking: In Nederland gebruiken we vrijwel nooit het woord "GIJ".
U of jij is hier gebruikelijk.

mvg

Jan
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

07-07-2004 15:18

tijd voor een slotje denk ik

:lol:
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

07-07-2004 19:36

zeg joeri,
volgens mij heb jij nog een hoop te leren, je zult echter nix berijken door je bondgenoten te verstoten.
hou een ander te vriend, wie weet waar hij je in een later stadium nog mee kan (wil) helpen.

wat jij doet is trouwens precies waar we in een aantal andere topics een discussie over hebben, misschien eens de moeite waard om dat eens door te lezen.

mit grunningse groet'n,
Tim :-?
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

08-07-2004 10:58

Dit is weer typische zo'n topic waarom ik me afvraag wat ik hier eigenlijk nog doe. Niet om de reactie van Jan, want die geeft duidelijk aan dat er weer zo'n topic wordt geopend waarvan je je kunt afvragen "wat is hier de zin van" behalve dat een jonge boardgebruiker waarschijnlijkt kikt op het openen van een topic. Het antwoord wat zo'n jochie dan geeft veilig op afstand achter zijn pc bezorgt me echt een gevoel van agressie. En daar baal ik van. Mod, niet alleen een slotje, maar weer dit soort figuren svp van het board wanneer ze na daarop gewezen te zijn volhouden in een pertinent onbeschofte houding. Respect toon je niet alleen aan karpers.
Hé mod. Hoe kan ik hier een onderschrift plaatsen????
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

08-07-2004 12:58

Ik begrijp dr langzamerhand ook nix meer van. Jouri, jij vraagt eerst om advies. Dr is het een en ander niet duidelijk en dan krijgen we gelijk een grote mond van jouw. Ik snap dat niet. Als je alles al hebt zoals je aangeeft (zo komt het op mij over), en dat gene wat wordt genoemd af te kraken omdat je het niet bevalt, open dan niet zo'n topic.
Bedenk de volgende keer eerst eens beter wat je nu met je topic wilt bereiken. En plaats uhm dan pas. Want nu dr al heel wat antwoorden zijn gegeven, heb je volgens mij nog niet de info die je zou willen hebben. Misschien ook een beetje aan jezelf te danken.

mzzzzls Bart
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

09-07-2004 19:05

Kijk hé joeri, het wordt tijd dat je beseft dat je oudere mensen niet zomaar kan uitkafferen. Je bent 14 jaar en je bent zeer slecht bezig. Wij zijn alletwee nog jong en op deze leeftijd moet je profiteren van wat de anderen vaak ouderen je te vertellen hebben. Stellen wij vragen dan zullen ze zeker een zinvol antwoord geven om ons "de jeugd" te helpen in dit karperwereldje, maar als iedereen als jij deze mensen gaat beginnen te verwijten da zal dit niet lang meer duren. Op onze leeftijd willen ze ons nog helpen, maar als wij binnen een paar jaar evenveel als hun weten, evenveel en even goede vangsten hebben kan het wel eens gedaan zijn met hun hulp. Wat jij doet is dit onvermijdelijk gebeuren nog vervroegen. Dus als ik jou was zou ik wat meer respect tonen aan de oude garde.

Met een niet zo vriendelijke groet,
Onkelinx Joeri

P.S.: Jan deed dit enkel met de bedoeling om zoals hij al zei je aan te sporen tot een beetje logisch nadenken en ik denk dat dit in jouw gevanl geen kwaad kan ! :-?
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

11-07-2004 16:44

Joeri ( TE ) ver ( gegaan )

Koop een papagaai, kan je mekaar de hele dag quoten,
de rest heb je toch al !!!
CarpeR Diem