weers invloed

Plaats reactie
erwin van der meule

14-06-2004 21:07

ik heb zelf al ondervonden dat de karper bij een constante weersverandering zoals het nu is moeilijk te paaien is voor mijn trucs

toch als ik bij ons (Leidschendam) langs de vijver rij of er zelf vis is er wel activiteit op het water en zeker ook van de karper. ik vis met brood mais maden en kikkererwten op de pen. het is daar 1.50 meter diep en hele lichte begroeing. heeft er iemand een tip voor mij om deze niet hard zoekende karpers aandacht tog te trekken en te haken.

alvast bedankt.

rolaterz erwin :P
kevin diederen

15-06-2004 17:47

Gister heb ik voor het eerst dit jaar weer eens een pennetje aangeraakt (voor net 2 uurtjes). Alleen was het een nogal ander water. Het plasje is nog geen halve hectare groot, dicht begroeid, net een metertje diep en word nauwelijks bevist. Tel daarbij nog enkele zeer schuwe vissen op van rond de 75 cm en het kan een uitdaging worden voor jong en oud.
Zover ik weet is er dit jaar en vorig jaar ook pas een enkele keer gevist en zijn er toen pas 5 vissen op de kant gekomen (waaronder ik er 3 had) en is er eentje verspeeld (stomme ik!).
Maar gister is er ondanks het weer van de afgelopen dagen weer genoeg activiteit geweest. 2 misgeslagen en 1 gelost... En nog een paar vissen verjaagd (lompe ik) terwijl er zowat constant vis over de stek zwom.

Ik ben er wel tevreden mee...

Hopelijk kan iemand anders wel wat nuttigs melden.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Plaats reactie