Penvissen op kanaal?


Plaats reactie
Paul Mekes
Berichten: 80
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

27-05-2004 14:12

Hoi,

Omdat ik alleen m'n penhengel hier heb staan (m'n andere hengels liggen nog bij mijn ouders) vroeg ik me af hoe het beste een kanaal te bevissen met de pen. Heeft iemand ervaring hoe ik dit het beste kan aanpakken? Waarop moet ik letten om stekken uit te kiezen? Wat voor soort voer heeft de beste instant werking? Zijn er andere dingen waar ik op moet letten bij het penvissen op een kanaal? Het gaat om het Twentekanaal. Weet iemand overigens of het gedeelte tussen Hengelo en Enschede al open is voor visserij? Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen.

mvg,
Paul
patrick van oorschot
Berichten: 29
Lid geworden op: 24-05-2004 23:28
Locatie: etten-leur

27-05-2004 23:14

Hoi Paul.

wat ik altijd doe als ik met de pen ga vissen en dan maakt het niet echt uit waar, is kijken ofdat ik leven zie hetzij witvis, hetzij karper.
let er vooral bij het kanaal op dat je de stekken weet te vinden die afwijken van de rest normaal is een kanaal recht toe recht aan.
zoek maar eens een zwaaikom op of een gemaaltje of kijk ofdat je niet ergens een rietkraag kunt vinden.
verder zijn er vast wel slootjes te vinden daar zit gegarandeerd karper in!
ikzelf heb 2 keer op het twente kanaal gevist maar heb er toen niets gevangen.
wel heb ik ergens in de buurt van diepenheim een zwaaikom gevonden daar zou ik het eens proberen.
qua aas zou je mais (witvisgevoelig) kikkererwten of gewoon boilies kunnen pakken

mvg. patrick
jesper van rosmalen
Berichten: 29
Lid geworden op: 31-05-2004 11:11
Locatie: Tilburg
Contacteer:

03-06-2004 21:04

Wat ik zou doen als ik langs het kanaal ging vissen is...1 of 2 dagen van te voren gaan voeren op de stek die je hebt uitgekozen...als aas lijkt mij mais het beste...als je een stek gaat kiezen zou ik een stek kiezen waar bijv...riet, palen die in het kanaal staan waar de boten aanvast gelegd worden of delen van het kanaal waar sluizen of bruggen liggen.....
....groeten jesper....
Plaats reactie