groot water


Plaats reactie
Daan de korte
Berichten: 59
Lid geworden op: 07-05-2003 02:00
Locatie: hillegom

07-04-2004 15:49

Beste penvissers,
Ik heb de laatste 2 jaar op veel cultuurwatertjes en bollensloten gevist. Dit heeft me veel kleine karper opgelevert. De grootsten zaten zo om en nabij de 20 pond. Ik wil dit seizoen vooral gaan vissen op groot water, ook omdat ik wat grotere vissen wil vangen. Met grote wateren bedoel ik brede vaarten, meren en plassen. Vooral de Leidsevaart en de Ringvaart wil ik aan gaan pakken. Maar het ik weet nog niet echt hoe ik het nou moet gaan aanpakken qua:

-Stekkeuze, de vaarten zijn langgerekt en er is weinig tot geen begroeiing. bruggen en kruisingen met andere sloten is maybe een idee?
-Voeren, moet ik lange voercampagnes gaan houden of kan ik gewoon 2-3 dagen van te voren een beetje gaan voeren.

Als jullie hier een antwoord op weten graag!

groeten, Daan
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

07-04-2004 22:35

Gewoon lekker gaan vissen.
Guido Paassen
Berichten: 91
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Reeuwijk

07-04-2004 23:01

Bruggen, ophopingen van drijfvuil e.d. zijn inderdaad een goed idee. Wat je het beste kunt doen is, net als in je bollenpolder, gewoon een vijf- of zestal voerplekken maken. Ik zelf zou in de schemer gaan vissen met zachte mais uit blik. Op groot water is karper immers moeilijk te signaleren en weet je overdags dus niet waar je het beste kan gaan zitten. S'avonds zie je tuurlijk geen hand voor ogen (laat staan karper) maar is de vitvis een stuk minder actief en zo weet je bijna zeker dat een aanbeet van onze vriend karper (of br....m) is.

Bovendien kun je s'avonds als het rustig is goed vangen op plaatsen waar overdag veel rumoer is in de vorm van auto's, boten, zwemmers en weet ik veel wat nog meer. In ieder geval de plekken waar je interessante stekken vindt: steigers, duikers, bruggen etc...

Doe ze de groeten daar in Hillegom... ben er ooit eens geweest in een groot partycentrum waar ze ook een westernbar hadden waar je spijkers in je tafel mocht slaan!!!!

Groet
Guido van Paassen
Daan de korte
Berichten: 59
Lid geworden op: 07-05-2003 02:00
Locatie: hillegom

08-04-2004 19:25

Bedankt voor de reacties! Maar ik zou toch nog wat meer willen weten of het nut heeft om een voercampagne te starten, en dan ook de lengte daarvan. Welke aassoorten kan ik het best gebruiken overdag die een beetje witvisbestendig zijn? Tijgernoten?

alvast bedankt, Daan
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

08-04-2004 19:50

Tijgernoten? Witvisbestendig? Op die mini's na zijn ze super... die mini's echter ook... alleen dan voor de brasem.
Waarom geen boilie onder de pen?

Wat dacht je anders ervan om meerdere stekken 2 dagen lang aan te voeren met bijvoorbeeld een pondje vismeelbollen? Is maar een idee waar ik geen ervaring mee heb... Maar iemand moet de eerste zijn.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Plaats reactie